• Anonym (Min åsikt)

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 17:14:21 följande:

    Vad har ålder med moral att göra? Man kan väl leva med sunkig moral tills man fyllt 95?

    Att du kommer ha dina märkliga värderingar tills du dör tvivlar jag inte på för en sekund, dock sitter ju du här och gnäller över andras moral när de avslöjar en otrohet. Det kommer ju inte heller förändra ett skit.


    Men jösses har du äntligen fattat att vi är två olika personer och har olika bakgrund, livsstil och värderingar och att detta avspeglar sig i olika sätt att se på sex, otrohet, skvaller och liknande. Vem som har sunkigs värderingar ser vi minst sagt lika olika på och även där kommer vi aldrig att komma till någon samsyn.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 17:22:32 följande:
    Men jösses har du äntligen fattat att vi är två olika personer och har olika bakgrund, livsstil och värderingar och att detta avspeglar sig i olika sätt att se på sex, otrohet, skvaller och liknande. Vem som har sunkigs värderingar ser vi minst sagt lika olika på och även där kommer vi aldrig att komma till någon samsyn.
    Ah, den gamla... "alla hittar på sin egen moral såsom det passar dem för stunden och det ska alla acceptera och därför existerar inte sunkiga värderingar för alla är lika bra bara man själv tycker det...."

    Det argumentet håller inte heller, moral avgörs inte av individen, moral avgörs av samhället. Omoraliska handlingar blir inte moraliska bara för att personen som utförde dem tyckte det var moraliskt.

    I ditt fall är det dessutom mycket lustigare än så för du verkar själv hålla med om normala värderingar när det gäller i hur din partner ska bete sig mot dig. Du är inte ok med att han sviker, ljuger och manipulera. Däremot verkar du tycka det är helt rätt att man gör så mot andra. Du har dubbla måttstockar, en för dig själv och en för alla andra.... dvs dubbelmoral.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 17:32:50 följande:

    Ah, den gamla... "alla hittar på sin egen moral såsom det passar dem för stunden och det ska alla acceptera och därför existerar inte sunkiga värderingar för alla är lika bra bara man själv tycker det...."

    Det argumentet håller inte heller, moral avgörs inte av individen, moral avgörs av samhället. Omoraliska handlingar blir inte moraliska bara för att personen som utförde dem tyckte det var moraliskt.

    I ditt fall är det dessutom mycket lustigare än så för du verkar själv hålla med om normala värderingar när det gäller i hur din partner ska bete sig mot dig. Du är inte ok med att han sviker, ljuger och manipulera. Däremot verkar du tycka det är helt rätt att man gör så mot andra. Du har dubbla måttstockar, en för dig själv och en för alla andra.... dvs dubbelmoral.


    Vilket jävla svamel. Värderingar är självklart högst individuella och ingen tävling i timmar upp på Facebook.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 17:39:57 följande:
    Vilket jävla svamel. Värderingar är självklart högst individuella och ingen tävling i timmar upp på Facebook.
    Jasså, så menar på allvar att du kan hitta på dina egna moraliska värderingar och sen applicera dem på vem du vill och alla kommer acceptera det?

    sv.wikipedia.org/wiki/Moral

  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 17:46:40 följande:

    Jasså, så menar på allvar att du kan hitta på dina egna moraliska värderingar och sen applicera dem på vem du vill och alla kommer acceptera det?

    sv.wikipedia.org/wiki/Moral


    Men jösses du är ta mig fan dummare än vad jag tidigare trott. Tror för ett ögonblick att du med en liten länk från Wikipedia kan tala om för mig att du har rätt moral och att jag har fel moral så borde du nog söka vård.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 18:08:33 följande:
    Men jösses du är ta mig fan dummare än vad jag tidigare trott. Tror för ett ögonblick att du med en liten länk från Wikipedia kan tala om för mig att du har rätt moral och att jag har fel moral så borde du nog söka vård.
    Haha, ser att du kör med samma gamla taktik att slänga dig med fjantiga uttryck  men inte kunna styrka dina egna påståenden med någonting... om wikipedia inte duger så får du gärna lägga fram belägg för att dina märkliga teorier om att var och en hittar på sin gen moral som det passar dem stämmer...  var så god, ska bli jättespännande att läsa.

    Om du inte kan styrka dina påståenden så utgår jag från att du faktiskt är så dum som du låter Flört
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 18:27:21 följande:

    Haha, ser att du kör med samma gamla taktik att slänga dig med fjantiga uttryck  men inte kunna styrka dina egna påståenden med någonting... om wikipedia inte duger så får du gärna lägga fram belägg för att dina märkliga teorier om att var och en hittar på sin gen moral som det passar dem stämmer...  var så god, ska bli jättespännande att läsa.

    Om du inte kan styrka dina påståenden så utgår jag från att du faktiskt är så dum som du låter 


    Men jösses moralen är självklar helt olika i olika grupper och kontext. Kan garantera dig att man på en Swingersklubb har en helt annan moral än i kyrkliga syföreningen och på en BDSM klubb är det också helt andra värderingar och moralbegrepp. På min mans MC klubb där finns det också väldigt tydliga moral och etiketsregler som inte på långa vägar är liknade den moral som du predikar som den ända rätta och sanna. Självklart färgas man av den miljö man vistas i och den moral som råder där och den tar man sedan med sig i andra delar av livet och färgar också hur man värderar saker. Kan garantera dig att på min mans MC-klubb blir man som skvallerkärring inte långlivad.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 16:46:12 följande:
    Märkligt att du ens känner att du behöver fråga. Kommer att göra dig väldigt besviken nu men självklart skulle jag inte säga något. Vet redan om personer som jag känner i swingerskretsar som inte håller sig till de regler som paret har. Jag skulle inte kunna se mig själv i spegeln om jag berättade och har absolut inga problem med att hålla på dessa hemligheter. Du kommer förmodligen att klassa mig som ett svin nu men jag tycker att dom som visste men men var tysta i ditt fall gjorde helt rätt.
    Varför tycker du det är rätt att svika en vän? För det är,de facto,det man gör när man väljer att inte berätta om att de blir förda bakom ljuset.
    Det handlar inte om att lägga sig i någons förhållande. Det handlar om att ge den bedragna en chans att själv få välja om h*n vill stanna hos sin otrogna partner eller ej.
    En riktig vän sviker inte.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2020-10-14 19:45:06 följande:

    Varför tycker du det är rätt att svika en vän? För det är,de facto,det man gör när man väljer att inte berätta om att de blir förda bakom ljuset.

    Det handlar inte om att lägga sig i någons förhållande. Det handlar om att ge den bedragna en chans att själv få välja om h*n vill stanna hos sin otrogna partner eller ej.

    En riktig vän sviker inte.


    Finns hederskodex och självrespekt att ta hänsyn till också. Inga roliga och trevliga val men för mig är hederskodex och självrespekten något jag aldrig kompromissar runt. I den bästa världar behöver man inte göra dessa val men så ser tyvärr verkligheten inte ut alltid och där drar vänskapen det kortaste strået. För mig är hedern runt att inte skvallra och det självklara att det som händer på klubben stannar på klubben eller som min man säger det som händer längs vägen stannar på vägen självklara. Att svika en vän gör ont men man tvingas välja sin smärta ibland.

    Är ganska övertygad om att den miljö och den kultur man lever i till stor del färgar hur man väljer när man tvingas välja.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 19:59:44 följande:
    Finns hederskodex och självrespekt att ta hänsyn till också. Inga roliga och trevliga val men för mig är hederskodex och självrespekten något jag aldrig kompromissar runt. I den bästa världar behöver man inte göra dessa val men så ser tyvärr verkligheten inte ut alltid och där drar vänskapen det kortaste strået. För mig är hedern runt att inte skvallra och det självklara att det som händer på klubben stannar på klubben eller som min man säger det som händer längs vägen stannar på vägen självklara. Att svika en vän gör ont men man tvingas välja sin smärta ibland.

    Är ganska övertygad om att den miljö och den kultur man lever i till stor del färgar hur man väljer när man tvingas välja.
    Att miljön kan och den kultur man lever i kan färga ens värderingar kan det säkert ligga något i.
    Jag skulle heller aldrig föra något vidare som en vän sagt till mig i förtroende.
    Men det är skillnad på det och på att avslöja någons otrohet,tycker jag.
    Men jag är,å andra sidan,en sådan som sätter andra före mig själv.
    Det har även skett på bekostnad av mitt eget mående ibland. Men det tar jag.
    Jag sviker inte mina vänner. Då mår jag hellre dåligt själv.
Svar på tråden Fruns älskare