• Nótt

    Vi som planerar graviditet 2021

    Hej!

    Är tidigt ute kanske men hittade ingen grupp så startade en!

    Nu är det äntligen dags för mig & min sambo att börja planera för bebis ????

    Jag har idag kopparspiral & planerar att ta ut den inför årsskiftet, & sen hoppar vi på det bästa! Min tanke är att inte försöka styra det allt för mycket men lite vill man ju ändå.. t.ex. har jag börjat försöka ta tracka min ägglossning denna månaden för Arja ett hum. Jag har oregelbunden mens så kan inte räkna ut det, men det borde vara nu i dagarna så tar ägglossningstest från testlagret varje morgon nu :D

    Det här är så spännande! Jag vill så gärna men är också nervös :P både inför hela grejen att bli gravid, tänk så kan man inte ???? Men också sen för hela det kapitlet i livet liksom ????

    Finns det fler som börjat förbereda så smått? :D

    Ni med erfarenhet av kopparspiral, är det bara att köra på som de säger eller bör man vänta en tid efter man tagit ut den? Finns det annat man kan göra, typ vissa hormoner etc för att öka sina chanser? ??

  • Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021
  • Anonym (2)
    Ik96 skrev 2020-11-13 15:21:23 följande:

    Verkar som jag har en kort lutealfas. Senaste två cyklarna har jag haft 10 dagar mellan äl och mens. När jag läser om det står det att det kan betyda att det kan bli svårare att bli gravid. Fler med kort lutealfas? 


    Jag har/hade 12 dagar. Tog sig direkt :)
  • josefinbet

    Hej! Vad kul med en sån här tråd! jag och min sambo planerar också graviditet för fullt. Första försöket är igång och jag har ägglossning om 2 dagar. Jag har velat ha barn nu i snart 1 år men först nu som sambon känt sig redo. Hoppas såklart på att det tar sig nu på första men försöker också förbereda mig på att det kan ta lång tid.. 

  • Ik96
    Anonym (2) skrev 2020-11-14 15:53:53 följande:
    Jag har/hade 12 dagar. Tog sig direkt :)
    Skönt med någon som har positiv erfarenhet av det Glad
  • Ik96
    josefinbet skrev 2020-11-14 16:16:45 följande:

    Hej! Vad kul med en sån här tråd! jag och min sambo planerar också graviditet för fullt. Första försöket är igång och jag har ägglossning om 2 dagar. Jag har velat ha barn nu i snart 1 år men först nu som sambon känt sig redo. Hoppas såklart på att det tar sig nu på första men försöker också förbereda mig på att det kan ta lång tid.. 


    Åh vad spännande att följa dig/er! Glad
  • Snäckan92

    Ska börja testa med äl-test nu.

    Köpt 20 st från CB

    Tror jag ska ta ett grav-test på Måndag o sen ta ett äl-test kanske mot nästa helg.

    Enl min app så bör jag ha äl 30 nov (men står som medel-fertil från 25eo sen hög-fertil 30e)

    :)

    Använder appen "Min kalender" på en Samsung :)

  • Anonym (2)
    Ik96 skrev 2020-11-14 16:50:20 följande:

    Skönt med någon som har positiv erfarenhet av det 


    Jaa inget som störde här iaf! Hoppas det går snabbt för dig:( vill såååå gärna börja försöka. Har ÄL i dagarna. Men mannen vill vänta lite till.....
  • Anonym (2)
    Anonym (2) skrev 2020-11-14 18:49:02 följande:

    Jaa inget som störde här iaf! Hoppas det går snabbt för dig:( vill såååå gärna börja försöka. Har ÄL i dagarna. Men mannen vill vänta lite till.....


    Ik96 skrev 2020-11-14 16:50:20 följande:

    Skönt med någon som har positiv erfarenhet av det 


    Skulle såklart vara :)*****
  • Anonym (2)
    Anonym (2) skrev 2020-11-14 18:49:02 följande:

    Jaa inget som störde här iaf! Hoppas det går snabbt för dig:( vill såååå gärna börja försöka. Har ÄL i dagarna. Men mannen vill vänta lite till.....


    Ik96 skrev 2020-11-14 16:50:20 följande:

    Skönt med någon som har positiv erfarenhet av det 


    Skulle såklart vara :)*****
  • Ik96
    Snäckan92 skrev 2020-11-14 17:17:38 följande:

    Ska börja testa med äl-test nu.

    Köpt 20 st från CB

    Tror jag ska ta ett grav-test på Måndag o sen ta ett äl-test kanske mot nästa helg.

    Enl min app så bör jag ha äl 30 nov (men står som medel-fertil från 25eo sen hög-fertil 30e)

    :)

    Använder appen "Min kalender" på en Samsung :)


    Hoppas det tar sig denna gången :D
  • Ik96
    Snäckan92 skrev 2020-11-14 17:17:38 följande:

    Ska börja testa med äl-test nu.

    Köpt 20 st från CB

    Tror jag ska ta ett grav-test på Måndag o sen ta ett äl-test kanske mot nästa helg.

    Enl min app så bör jag ha äl 30 nov (men står som medel-fertil från 25eo sen hög-fertil 30e)

    :)

    Använder appen "Min kalender" på en Samsung :)


    Hoppas det tar sig denna gången :D
    Anonym (2) skrev 2020-11-14 18:49:02 följande:

    Jaa inget som störde här iaf! Hoppas det går snabbt för dig:( vill såååå gärna börja försöka. Har ÄL i dagarna. Men mannen vill vänta lite till.....


    Hoppas också det! Med första barnet gick det snabbt men hade en regelbunden cykel då och normal lutealfas så känns lite mer oroande denna gången. Försöker att bara vara öppen för allt och inte tänka på om det kommer ta lång tid eller gå fort :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021