• Soff

    Bim november 2020 - Första barnet

    Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

    Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

  • Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Soff
    pyjamasparty22 skrev 2020-10-24 22:29:05 följande:

    Hoppar in här, mensen dök upp häromdagen. Funderade på att ge upp och börja på p piller , men diskuterade med sambon och bestämde för att bara låta det gå..

    Såå, 22 år, missfall juni, försök till första barnet.

    BIM 21/11...


    Sk*tmens... jaa påt igen!!... Beklagar ditt missfall :( <3

    1/11 Soff, 32 år

    2/11 EMKR, 32 år

    3/11 Smellvis, 36 år

    3/11 Molybden, 26 år

    3/11 Nässelfjäril, 34 år

    4/11 Babybel95, 25 år

    6/11 Janni91, 29 år

    6/11 Carina82, 37 år

    7/11 FasterOwe, 30 år

    8/11 Baconpie, 35 år

    10/11 (cirka) FruH2, 27 år

    15/11 Vickan31, 31 år

    19/11 Tilliee, 27 år

    19/11 BoringBrick92, 28 år

    19/11 Tekvinnan, 28 år

    21/11 Stickling, 32 år

    21/11 Pyjamasparty, 22 år

    22/11 Jenzia, 37 år

    24/11 Mochi1, 32 år

    28/11 Link92, 28 år

    (Nov/dec) Priggers, ?
  • FruH2

    Måste bara få skriva av mig lite... Nu är vi relativt nya på det här man hur ska man dämpa den här längtan? Man blir ju tokig att gå och längta så mycket. Mer tokig blir jag av negativa ägglossningstest fastän ?kalendern? säger att det är dags imorgon? Har ni några tips hur man distraherar sig?

  • FruH2

    Måste bara få skriva av mig lite... Nu är vi relativt nya på det här man hur ska man dämpa den här längtan? Man blir ju tokig att gå och längta så mycket. Mer tokig blir jag av negativa ägglossningstest fastän ?kalendern? säger att det är dags imorgon? Har ni några tips hur man distraherar sig?

  • Stickling
    FruH2 skrev 2020-10-25 16:38:32 följande:

    Måste bara få skriva av mig lite... Nu är vi relativt nya på det här man hur ska man dämpa den här längtan? Man blir ju tokig att gå och längta så mycket. Mer tokig blir jag av negativa ägglossningstest fastän ?kalendern? säger att det är dags imorgon? Har ni några tips hur man distraherar sig?


    Har tyvärr inga tips, kan bara säga att jag känner igen mig så mycket. Det bästa är väl att försöka hålla igång med annat som kan skingra tankarna en liten stund, men det är verkligen inte lätt. Jag har mens just nu och de två veckorna till ägglossning känns som en evighet....... Var i cykeln är du?
  • Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-10-24 13:57:26 följande:

    Ja verkligen... jag ska upp och lämna prov om cirka 1 månad. Har börjat ge upp lite helt ärligt samtidigt som jag verkligen vill tro att det ska gå igen.

    Ja vi brukar fixa 3 ligg under de 5 fertila dagarna men visst blir det mer stelt och endast produktionssex. Skit tråkigt egentligen men vad gör man inte...

    Ja det är heeelt borta. Får krämigt dagarna innan ägglossning men aldrig äggvita som jag hade innan. Tror att mitt östrogen inte riktigt är okej.


    Förstår uppgivenheten, ligger två månader efter dig i försök men känns hopplöst. Första gången gick lätt, så trodde ju i min enfald att det skulle göra så nu också.

    Skönt med provtagning, få veta hur det ligger till och slippa ha det snurrande i huvudet hela tiden. Hoppas du inte kommer behöva den däremot och att det gett resultat innan dess. Har du gått privat eller via landstinget för att få tid?

    Jag har också börjat fundera på om jag ska ta kontakt för att få någon form av koll, de där tre månaderna det skulle ta innan menscykeln skulle vara som vanligt har ju passerat med råge...
  • FruH2
    Stickling skrev 2020-10-25 19:01:55 följande:

    Har tyvärr inga tips, kan bara säga att jag känner igen mig så mycket. Det bästa är väl att försöka hålla igång med annat som kan skingra tankarna en liten stund, men det är verkligen inte lätt. Jag har mens just nu och de två veckorna till ägglossning känns som en evighet....... Var i cykeln är du?


    Tack! Ja.. jag måste försöka hålla igång tankeverkstaden någon annan stans! Enligt min kalender och min dokumentation ska jag ha ägglossning imorgon. Men testen för detta visar negativt och jag har inte den minsta syntom heller så troligtvis är den sen ???? man längtar efter ägglossning så pass mycket att jag börjar tro att min lå gtan ställer till det för mig ????
  • Stickling
    FruH2 skrev 2020-10-25 19:32:23 följande:
    Tack! Ja.. jag måste försöka hålla igång tankeverkstaden någon annan stans! Enligt min kalender och min dokumentation ska jag ha ägglossning imorgon. Men testen för detta visar negativt och jag har inte den minsta syntom heller så troligtvis är den sen ???? man längtar efter ägglossning så pass mycket att jag börjar tro att min lå gtan ställer till det för mig ????
    Usch så segt med sen ägglossning. Hade också så den här månaden, fick vänta till dag 24 innan den behagade dyka upp (har normalt ca dag 19), så vet hur frustrerande det är och hur mycket man börjar fundera. Dock tänker jag att din längtan inte påverkar när ägglossningen kommer, hur stark längtan än kan kännas. Jag brukar försöka tänka att kroppen inte är någon klocka och att viss variation är helt naturlig, även om den inte alltid går att förklara. Ska hålla tummarna för dig, förhoppningsvis kommer ägglossningen vilken dag som helst nu! :)
  • Link92
    FruH2 skrev 2020-10-25 19:32:23 följande:

    Tack! Ja.. jag måste försöka hålla igång tankeverkstaden någon annan stans! Enligt min kalender och min dokumentation ska jag ha ägglossning imorgon. Men testen för detta visar negativt och jag har inte den minsta syntom heller så troligtvis är den sen ???? man längtar efter ägglossning så pass mycket att jag börjar tro att min lå gtan ställer till det för mig ????


    Nej jag som hållit på i typ ett och halvt år nu utan ett tecken på graviditet har inte heller så mycket tips än att du/ni ska försöka fundera på annat, vilket ju är helt omöjligt. För mig går det fortfarande upp och ned och har nu beslutat att ta ett par månader utan tester och tempmätning och bara ligga när det känns gött. Mest för vår relations skull, har inte så stora hopp på att det sättet ska fungera.

    Men ett tips jag faktiskt har är att inte förbjuda dig saker. Drick ett glas vin om du vill, är det innan beräknad mens är det ändå för tidigt att göra skada. Har ni möjlighet att planera in något kul så gör det, typ boka en yogakurs eller gå med i bokcirkel eller var ute i naturen mer och njut av allt annat i livet som inte är bebis :)
  • Steeph
    Nässelfjäril skrev 2020-10-25 19:26:11 följande:

    Förstår uppgivenheten, ligger två månader efter dig i försök men känns hopplöst. Första gången gick lätt, så trodde ju i min enfald att det skulle göra så nu också.

    Skönt med provtagning, få veta hur det ligger till och slippa ha det snurrande i huvudet hela tiden. Hoppas du inte kommer behöva den däremot och att det gett resultat innan dess. Har du gått privat eller via landstinget för att få tid?

    Jag har också börjat fundera på om jag ska ta kontakt för att få någon form av koll, de där tre månaderna det skulle ta innan menscykeln skulle vara som vanligt har ju passerat med råge...


    Ja och känner nu redan att det inte gick denna gång så kommer vara med här i november tråden. Jag har dock väldigt sen bim... 30/11 haha ja gud ja! Första gången gick smärtfritt och vi låg bara 2 dagar runt ÄL då. Jag hade slutat med piller 2 månader innan så det ska bara pang. Har haft tankar ibland att börja äta piller igen och sedan sluta med dom efter någon månad (för att man ofta är mer fertil efter avslut), men det är ju en jäkla dum idé egentligen.

    Jag kör provat då vi inte kommer få hjälp förrän tidigast i mars typ (och då kommer det vara väntetid också). Så tar hellre tag i detta några månader innan.
  • Steeph

    Hoppar in här då 7e försöket med största sannolikhet bommade.

    1/11 Soff, 32 år

    2/11 EMKR, 32 år

    3/11 Smellvis, 36 år

    3/11 Molybden, 26 år

    3/11 Nässelfjäril, 34 år

    4/11 Babybel95, 25 år

    6/11 Janni91, 29 år

    6/11 Carina82, 37 år

    7/11 FasterOwe, 30 år

    8/11 Baconpie, 35 år

    10/11 (cirka) FruH2, 27 år

    15/11 Vickan31, 31 år

    19/11 Tilliee, 27 år

    19/11 BoringBrick92, 28 år

    19/11 Tekvinnan, 28 år

    21/11 Stickling, 32 år

    21/11 Pyjamasparty, 22 år

    22/11 Jenzia, 37 år

    24/11 Mochi1, 32 år

    28/11 Link92, 28 år

    30/11 Steeph, 28 år

    (Nov/dec) Priggers, ?

Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet