• Soff

    Bim november 2020 - Första barnet

    Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

    Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

  • Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • EllieBelliee

    Jag hoppar in i tråden jag också :) BIM 11/11

    Tredje försöket denna gång och fick igår positivt äl-test :)

    1/11 Soff, 32 år

    2/11 EMKR, 32 år

    3/11 Smellvis, 36 år

    3/11 Molybden, 26 år

    3/11 Nässelfjäril, 34 år

    4/11 Babybel95, 25 år

    6/11 Janni91, 29 år

    6/11 Carina82, 37 år

    7/11 FasterOwe, 30 år

    8/11 Baconpie, 35 år

    10/11 (cirka) FruH2, 27 år

    11/11 EllieBelliee, 27 år

    15/11 Vickan31, 31 år

    19/11 Tilliee, 27 år

    19/11 BoringBrick92, 28 år

    19/11 Tekvinnan, 28 år

    21/11 Stickling, 32 år

    21/11 Pyjamasparty, 22 år

    22/11 Jenzia, 37 år

    24/11 Mochi1, 32 år

    28/11 Link92, 28 år

    30/11 Steeph, 28 år

    (Nov/dec) Priggers, ?

  • Soff

    Bim-5 idag. Pendlar mellan att verkligen tro att jag har gravidsymptom, och att mensen är på gång. Det är verkligen tröttsamt, eftersom det kan vara det ena lika mycket som det kan vara det andra. Känner mig typ öm nere i magen och det har både ilat och huggit, sen har jag känt mig ganska frusen, men det har ju varit ruggigt väder så.. igår kom det lite ljusrosa när jag torkade mig, och så har jag vita/mjölkiga flytningar. Tror inte jag haft så innan, men det kan ju bara vara något jag intalar mig också och har glömt bort att jag haft tidigare..litar inte på mitt minne. Brukar normalt ha bruna/röda spottings vid det här laget, men har inte haft hittills. Det har dock hänt att det ibland kommit senare också... så vågar inte lita på det heller. Temperaturen är ovanligt stabil tycker jag, den brukar pendla mer fram och tillbaka, men det kan ju vara en tillfällighet också. Den har gått sakta uppåt, sen har den stannat till och hållt sig på samma ett par dagar.. vågar inte testa tidigt tror jag, är så rädd för resultatet... vet inte när jag kommer våga. I.o.m att jag tyckt så många gånger att jag känt av gravidsymptom när det inte varit det, så litar jag inte på en enda iakttagelse jag gör, bara vänta och se antar jag. 

  • Mochi1
    Soff skrev 2020-10-26 14:42:05 följande:

    Bim-5 idag. Pendlar mellan att verkligen tro att jag har gravidsymptom, och att mensen är på gång. Det är verkligen tröttsamt, eftersom det kan vara det ena lika mycket som det kan vara det andra. Känner mig typ öm nere i magen och det har både ilat och huggit, sen har jag känt mig ganska frusen, men det har ju varit ruggigt väder så.. igår kom det lite ljusrosa när jag torkade mig, och så har jag vita/mjölkiga flytningar. Tror inte jag haft så innan, men det kan ju bara vara något jag intalar mig också och har glömt bort att jag haft tidigare..litar inte på mitt minne. Brukar normalt ha bruna/röda spottings vid det här laget, men har inte haft hittills. Det har dock hänt att det ibland kommit senare också... så vågar inte lita på det heller. Temperaturen är ovanligt stabil tycker jag, den brukar pendla mer fram och tillbaka, men det kan ju vara en tillfällighet också. Den har gått sakta uppåt, sen har den stannat till och hållt sig på samma ett par dagar.. vågar inte testa tidigt tror jag, är så rädd för resultatet... vet inte när jag kommer våga. I.o.m att jag tyckt så många gånger att jag känt av gravidsymptom när det inte varit det, så litar jag inte på en enda iakttagelse jag gör, bara vänta och se antar jag. 


    Åh jag kan verkligen relatera! Man analyserar verkligen allt under "the two week wait"! Samtidigt känner jag att man inte ska vara rädd för att hoppas även om besvikelsen kan vara tung, men tänk glädjen när det verkligen sker! Är också kluven när det gäller att testa tidigt, testade en dag innan BIM detta försöket och blev superledsen för kände verkligen att jag hade symptom. Men samtidigt var det inte lika chockartat sen när spottings och mensen kom. När jag blev gravid (slutade tyvärr i MA) så hade jag också en ovanligt stabil temperaturkurva. 


    Håller verkligen tummarna för dig!

  • Stickling
    Soff skrev 2020-10-26 14:42:05 följande:

    Bim-5 idag. Pendlar mellan att verkligen tro att jag har gravidsymptom, och att mensen är på gång. Det är verkligen tröttsamt, eftersom det kan vara det ena lika mycket som det kan vara det andra. Känner mig typ öm nere i magen och det har både ilat och huggit, sen har jag känt mig ganska frusen, men det har ju varit ruggigt väder så.. igår kom det lite ljusrosa när jag torkade mig, och så har jag vita/mjölkiga flytningar. Tror inte jag haft så innan, men det kan ju bara vara något jag intalar mig också och har glömt bort att jag haft tidigare..litar inte på mitt minne. Brukar normalt ha bruna/röda spottings vid det här laget, men har inte haft hittills. Det har dock hänt att det ibland kommit senare också... så vågar inte lita på det heller. Temperaturen är ovanligt stabil tycker jag, den brukar pendla mer fram och tillbaka, men det kan ju vara en tillfällighet också. Den har gått sakta uppåt, sen har den stannat till och hållt sig på samma ett par dagar.. vågar inte testa tidigt tror jag, är så rädd för resultatet... vet inte när jag kommer våga. I.o.m att jag tyckt så många gånger att jag känt av gravidsymptom när det inte varit det, så litar jag inte på en enda iakttagelse jag gör, bara vänta och se antar jag. 


    Åh, men spännande! Förstår att du inte vågar hoppas, men vi andra hoppas desto mer åt dig! <3
  • Molybden

    Jag har inga förhoppningar på den här månaden. Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Blivit rejält förkyld och sängliggande så vet inte om jag kan lita på min temp. Har inte heller ömma bröst och humörsvängningar som jag brukar ha efter ÄL men börjat få ont som när ägget inte lyckats lossna. Känns bara jobbigt just nu.

  • Soff
    Mochi1 skrev 2020-10-26 18:02:55 följande:

    Åh jag kan verkligen relatera! Man analyserar verkligen allt under "the two week wait"! Samtidigt känner jag att man inte ska vara rädd för att hoppas även om besvikelsen kan vara tung, men tänk glädjen när det verkligen sker! Är också kluven när det gäller att testa tidigt, testade en dag innan BIM detta försöket och blev superledsen för kände verkligen att jag hade symptom. Men samtidigt var det inte lika chockartat sen när spottings och mensen kom. När jag blev gravid (slutade tyvärr i MA) så hade jag också en ovanligt stabil temperaturkurva. 


    Håller verkligen tummarna för dig!


    Aa, man blir snurrig av alla tankar kring symptom! Näe, det har du rätt i. Jag pendlar lite fram och tillbaka. Jag kan få fjärilar i magen när jag tänker på att det kanske blev något denna gången, men visst blir jag rädd ibland att hoppas för mycket, men ont gör det ju i vilket fall när mensen kommer..


    Åh va jobbigt :( har själv testat tidigt tidigare och varit helt övertygad om att jag varit gravid, så kände mig helt hånad av testet ><.. nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra faktiskt, men tänker att jag inte behöver bestämma mig just nu.. jag tar det lite som det kommer. 


    Jaså var den det!? :O intressant!... åh jag hoppas verkligen det blir nåt denna gången. Beklagar verkligen ditt MA :( !! 


    Tack! <3 

  • Soff
    Stickling skrev 2020-10-26 18:27:45 följande:
    Åh, men spännande! Förstår att du inte vågar hoppas, men vi andra hoppas desto mer åt dig! <3
    Tack så mycket <3 herregud blir alldeles nervös nu när det börjar närma sig bim.. 
  • Smellvis
    Molybden skrev 2020-10-26 18:52:40 följande:

    Jag har inga förhoppningar på den här månaden. Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Blivit rejält förkyld och sängliggande så vet inte om jag kan lita på min temp. Har inte heller ömma bröst och humörsvängningar som jag brukar ha efter ÄL men börjat få ont som när ägget inte lyckats lossna. Känns bara jobbigt just nu.


    Tråkigt. Hur känns det när ett ägg inte lyckats lossna? Vi har bim samma dag så jag håller tummarna för att det blir en riktigt bra dag för oss. Fast jag tycker inte att det känns lovande för mig heller just nu. Annars får vi väl trösta varandra, dricka vin och äta choklad.

    Krya på dig! Allt känns nog bättre efter att förkylningen gett med sig.
  • Molybden
    Smellvis skrev 2020-10-26 20:19:02 följande:

    Tråkigt. Hur känns det när ett ägg inte lyckats lossna? Vi har bim samma dag så jag håller tummarna för att det blir en riktigt bra dag för oss. Fast jag tycker inte att det känns lovande för mig heller just nu. Annars får vi väl trösta varandra, dricka vin och äta choklad.

    Krya på dig! Allt känns nog bättre efter att förkylningen gett med sig.


    Tack för dina ord. Skönt att man inte är ensam i bebisverkstaden såna här dagar.

    Jag får molvärk i äggstockarna som strålar ut i ryggen. Blir värre för varje dag tills jag brukar få svårt att sova och jobbigt att stå stilla. Blir oftast bättre när mensen borde ha kommit.

    Men du har nog rätt i att det kommer att bli bättre! Står en god flaska vin redo.
  • KNAS2

    Hej!

    Hoppade över hit från oktobertråden.

    ÄL enligt app den 8 November och BIM den 22 November.

    Går tiden någonsin så sakta som mellan äl och bim? Helt otroligt.

    Förr tyckte man att Mensen kom så snabbt mellan gångerna :D

    Lycka till alla!

Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet