• BombayPizza

    Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?

    Hoppas inte att titeln var allt för förvirrande nu...

    Men jag undrar vad kvinnor (och män också för den delen) i 40-årsåldern förväntar sig att en ny partner har för erfarenhet? Kan man varit "för mycket" singel? För få eller för många tidigare sexpartners?

    Låt oss säga att någon har varit singel i mestadelen (över 90%) av sitt vuxna liv, skulle det vara avskräckande?


    ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
  • Svar på tråden Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?
  • Anonym (Länge sen)
    Anonym (Q) skrev 2020-10-19 13:49:17 följande:
    Hade han haft sex förut eller var du hans första där med?
    Jag var hans första som tur var- på bröllopsnatten.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Länge sen) skrev 2020-10-19 13:52:57 följande:

    Jag var hans första som tur var- på bröllopsnatten.


    Varför som tur var? Och varför hade ni inte sex innan bröllopet?

    Visste du att han var oskuld då?
  • Anonym (Surt sa räven)

    Mycket gnäll om att kvinnor inte finner vissa män intressanta...
    Låter mer som dåliga bortförklaringar.

    Jag är ganska introvert, ser varken ut som George Clooney eller en fågelskrämma och har haft två längre förhållanden (nuvarande 25 år) samt ett par snedsteg, vilket jag inte är stolt över men som ändå indikerar att det alltid finns de som är intresserade.

    Om man skyller mindre på andra och speciellt på gruppen "kvinnor" som om de tyckte precis likadant allihopa, och tittar mer på sitt eget beteende och försöker vara öppensinnad, intresserad och allmänt trevlig människa så går det bra. 

  • Anonym (Kom aldrig på tåget.)

    Är 47 och har aldrigt haft ett förhållande. Uppgivet.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Surt sa räven) skrev 2020-10-19 14:21:04 följande:

    Mycket gnäll om att kvinnor inte finner vissa män intressanta...
    Låter mer som dåliga bortförklaringar.

    Jag är ganska introvert, ser varken ut som George Clooney eller en fågelskrämma och har haft två längre förhållanden (nuvarande 25 år) samt ett par snedsteg, vilket jag inte är stolt över men som ändå indikerar att det alltid finns de som är intresserade.

    Om man skyller mindre på andra och speciellt på gruppen "kvinnor" som om de tyckte precis likadant allihopa, och tittar mer på sitt eget beteende och försöker vara öppensinnad, intresserad och allmänt trevlig människa så går det bra. 


    Det räcker med att man ser sig runt bland vänner, kollegor och släkt. Många av de män som lever i långa seriösa förhållanden är inte  några vältränade super alfahanar badboys.

    De är normala halvtråkiga killar med blandade utseende med jobb som tar ansvar för sin familj och sitt liv. Har några kompisar och eventuellt någon hobby de lägger lite tid på. En del extroverta, andra introverta, några vältränade, vissa överviktiga osv. 

    En mycket stor majoritet av alla killar har någon gång haft ett längre seriöst förhållande och de allra flesta någon form av relation.

    Om man efter många år inte, trots att man förökar, får till ett förhållande bör man nog ta sig en ordentlig titt på sig själv, sin situation, vad man utstrålar, hur man träffar andra mm.


  • Anonym (Särbo)
    Anonym (Långt) skrev 2020-10-19 08:22:35 följande:

    Har ni varit särbos i flera år 


    Vi har varit särbo i snart 3 år.
  • Anonym (Länge sen)
    Anonym (Q) skrev 2020-10-19 13:56:25 följande:
    Varför som tur var? Och varför hade ni inte sex innan bröllopet?
    Visste du att han var oskuld då?
    Räckte med att jag gjort bort mig innan. Vi är båda kristna och då ska man inte ha sex som ogifta. Och ja, självklart visste jag att han var oskuld. Ett stort plus.
  • BombayPizza
    Anonym (Igen) skrev 2020-10-19 13:42:36 följande:

    Beror ju helt på varför man varit singel länge. Hur har ditt liv sett ut fram till nu, utbildning, jobb, karriär, boende, socialt liv, fritidsintressen, vänner?


    Det beror nog mest på att jag har Asperger och är introvert. Så mycket till karriär o.s.v. har det inte blivit.
    ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
  • Anonym (Långt)
    Anonym (Särbo) skrev 2020-10-19 15:12:32 följande:
    Vi har varit särbo i snart 3 år.
    Kommer din särbo över till dig varje vecka. Har du bott själv i 3 år 
  • Anonym (Särbo)
    Anonym (Långt) skrev 2020-10-19 17:16:58 följande:

    Kommer din särbo över till dig varje vecka. Har du bott själv i 3 år 


    Jag åker Oftast hem till särbon då jag inte har några måsten där. Jag blev ensam för ca 4 år sedan och har levt själv med barnen sedan dess. Särbon är inte en del i våran vardag utan vi umgås på tex utflykter , evenemang, kalas eller slappar.

    Just nu passar det mig bäst.
Svar på tråden Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?