• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Sprallan

    Hej :) hur går det för er allihop?

    Lycka till på ultraljudet imorgon Marimardi! Håller tummarna att allt ser fint ut :)

  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-03-07 08:14:21 följande:

    Hej :) hur går det för er allihop?

    Lycka till på ultraljudet imorgon Marimardi! Håller tummarna att allt ser fint ut :)


    Igår var min första blödningsfria dag efter mitt MA i februari och ett negativt test imorse. Hoppas att min mens kommer igång snart.
  • Sprallan
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-07 08:46:11 följande:

    Igår var min första blödningsfria dag efter mitt MA i februari och ett negativt test imorse. Hoppas att min mens kommer igång snart.


    Åh vad skönt att blödningen slutat! Då gick det ju ändå relativt snabbt. Skönt med negativt test också, då borde mensen komma igång snart! Mitt test var fortf svagt positivt när min blödning slutade men det är ju lite olika hur snabbt hcg går ner. Men inget hcg=chans för ägglossning att komma igång så det är ju toppen! Hoppas du kan få komma igång med letrozolen igen snart :) hur var det nu, du har inte varit på efterkontroll ännu? Men visar testet negativt behövs det väl kanske inte ens? :)
  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-03-07 09:45:43 följande:

    Åh vad skönt att blödningen slutat! Då gick det ju ändå relativt snabbt. Skönt med negativt test också, då borde mensen komma igång snart! Mitt test var fortf svagt positivt när min blödning slutade men det är ju lite olika hur snabbt hcg går ner. Men inget hcg=chans för ägglossning att komma igång så det är ju toppen! Hoppas du kan få komma igång med letrozolen igen snart :) hur var det nu, du har inte varit på efterkontroll ännu? Men visar testet negativt behövs det väl kanske inte ens? :)


    Ja det känns som en evighet men har egentligen gått rätt snabbt. Jag var i kontakt med kliniken i tisdags och dom ansåg att det inte behövdes en efterkontroll när jag berättade om mina blödningar men de tyckte jag skulle ta ett test 4 veckor efter cytotec. Om det ännu var positivt då så skulle jag höra av mig men jag tog ju redan idag (2 veckor efter) så skönt att det var negativt redan nu.

    Men hoppas som sagt att jag kommer få mens av mig själv rätt snart så jag kan börja med letrozol :)
  • Sprallan
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-07 14:10:51 följande:

    Ja det känns som en evighet men har egentligen gått rätt snabbt. Jag var i kontakt med kliniken i tisdags och dom ansåg att det inte behövdes en efterkontroll när jag berättade om mina blödningar men de tyckte jag skulle ta ett test 4 veckor efter cytotec. Om det ännu var positivt då så skulle jag höra av mig men jag tog ju redan idag (2 veckor efter) så skönt att det var negativt redan nu.

    Men hoppas som sagt att jag kommer få mens av mig själv rätt snart så jag kan börja med letrozol :)


    Håller tummarna :)
  • Marimardi
    Sprallan skrev 2021-03-07 08:14:21 följande:

    Hej :) hur går det för er allihop?

    Lycka till på ultraljudet imorgon Marimardi! Håller tummarna att allt ser fint ut :)


    Tack så mycket!!<3 Jag var där idag och man såg ett hjärta ticka, den växte som den skulle och allting såg bra ut. Så förhoppningsvis går det vägen!:)

    Barnlängtan2021 jag tänker på dig, och hoppas du kan komma igång med ny kur snart igen!
  • Sprallan
    Marimardi skrev 2021-03-08 10:40:19 följande:

    Tack så mycket!!<3 Jag var där idag och man såg ett hjärta ticka, den växte som den skulle och allting såg bra ut. Så förhoppningsvis går det vägen!:)

    Barnlängtan2021 jag tänker på dig, och hoppas du kan komma igång med ny kur snart igen!


    Åh vad härligt att höra!! :) stort grattis <3

    Hur funderar ni kring allt med att berätta för nära o kära? Så olika hur tidigt eller sent man vill berätta :)

    Håll tummarna för mig på onsdag, hoppas SÅ få se ett hjärta slå denna gången. På onsdag bör jag vara någonstans i mitten eller slutet på v7 så det borde vara fullt möjligt. Får jag åtminstone se det så tror jag att jag kan börja glädjas lite. Så himla rädd för missfall igen :(
  • Sprallan

    Satt och åt kvällsmat o kände en konstig smärta i underlivet. Reste mig upp för att gå in på toaletten och då började blodet forsa. Så det har inte gått vägen den här gången heller :( jävla skit! Andra missfallet på 4 månader..

  • Anonym (Mommo)
    Marimardi skrev 2021-03-08 10:40:19 följande:

    Tack så mycket!!<3 Jag var där idag och man såg ett hjärta ticka, den växte som den skulle och allting såg bra ut. Så förhoppningsvis går det vägen!:)

    Barnlängtan2021 jag tänker på dig, och hoppas du kan komma igång med ny kur snart igen!


    Wow! Grattis! Det är så magiskt med det där lilla hjärtat.
  • Anonym (Mommo)
    Sprallan skrev 2021-03-08 18:44:29 följande:

    Satt och åt kvällsmat o kände en konstig smärta i underlivet. Reste mig upp för att gå in på toaletten och då började blodet forsa. Så det har inte gått vägen den här gången heller :( jävla skit! Andra missfallet på 4 månader..


    Fy, vad tungt. Styrkekramar till dig.
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?