• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • barnlängtan2021
    Marimardi skrev 2021-03-09 13:09:42 följande:

    Hoppas det är mensen som kommer så att du kan börja på ny kur igen då! Kör du dubbel eller enkelkur?


    Har avtagit nu igen så antagligen ingen mens. Men ändå frågat kliniken om jag får börja med letrozol imorgon. Kör enkelkur :)
  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-03-09 13:52:06 följande:

    Ja det är sant, men försöker bearbeta det med min sambo. Vi pratar mycket om det båda två med varandra så vi får ändå ventilerat. Har en nära vän som vet men ingen av våra familjer eller någon annan vet.

    Känns svårt o berätta, hur gör man det liksom. Btw allihopa, apropå ingenting alls så har jag fått två missfall de senaste 4 månaderna. Jag vet inte, kommer det ett läge där vi kommer in på ämnet så kanske, men annars känns det som att jag bara tar fokuset från dom när vi ska fira deras graviditeter :( jag är en sån där människa som gråter också, varesig jag är glad, ledsen, frustrerad eller arg, haha. Då blir det så himla dramatiskt också. Det är min värsta egenskap med de där jädra tårarna :(

    Hur går det för dig, tror du det var mensen som kom nu?


    Skönt att ni har varandra!

    Ah förstår vad du menar, man vill inte ta dagen från dom :/ Du får se vad du känner den dagen, eller bara prata ut ordentligt med din partner innan du träffat dom <3

    Nej tror inte det, det har avtagit igen. Var rosa igår men idag är det bara brunt igen.. Så får jag inte börja med letrozol nu så får jag nog vänta några veckor till.
  • Sprallan
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-09 18:33:18 följande:

    Skönt att ni har varandra!

    Ah förstår vad du menar, man vill inte ta dagen från dom :/ Du får se vad du känner den dagen, eller bara prata ut ordentligt med din partner innan du träffat dom <3

    Nej tror inte det, det har avtagit igen. Var rosa igår men idag är det bara brunt igen.. Så får jag inte börja med letrozol nu så får jag nog vänta några veckor till.


    Ja precis, får ta det lite som det kommer tror jag.

    Attans också! Håller tummarna att du får börja ändå eftersom grav testet är negativt.

    Får se vad min läkare säger imorgon ang. allt och hur jag ska gå vidare. Håller tummarna för dig!
  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-03-09 19:22:55 följande:

    Ja precis, får ta det lite som det kommer tror jag.

    Attans också! Håller tummarna att du får börja ändå eftersom grav testet är negativt.

    Får se vad min läkare säger imorgon ang. allt och hur jag ska gå vidare. Håller tummarna för dig!


    Ah jag har skickat ett meddelande till min klinik (dom har jättedåliga telefontider) så får nog svar av dom imorgon.

    Åh hoppas det går bra för dig <3
  • Sprallan
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-09 20:20:45 följande:

    Ah jag har skickat ett meddelande till min klinik (dom har jättedåliga telefontider) så får nog svar av dom imorgon.

    Åh hoppas det går bra för dig <3


    Tyvärr e de ju ofta så, hoppas du får nått vettigt svar.

    Tack! Ska dit i eftermiddag, klockan har typ aldrig gått så sakta som idag..
  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-03-10 11:26:02 följande:

    Tyvärr e de ju ofta så, hoppas du får nått vettigt svar.

    Tack! Ska dit i eftermiddag, klockan har typ aldrig gått så sakta som idag..


    Lyckades gå ifrån på jobbet när de ringde och de sa att det är vanligt att blödningen kan komma och gå lite. När jag inte blödigt på ett tag så kan jag räkna det som en mens och börja med letrozol, inte som nu när det bara var 2,5 dag typ.
  • Marimardi
    Sprallan skrev 2021-03-09 13:55:38 följande:

    Låter väl klokt att göra så :) vi hade ungefär samma plan. Vi hade tänkt berätta för föräldrar och syskon efter ultraljudet imorgon om allt sett bra ut. Förra gången visste ingen alls och då kändes det tufft med missfallet i vecka 10 (som bara en vän till mig vet om) så vi tänkte berätta tidigare denna gång, så fick de gå som de gick liksom. Nu blir det så märkligt igen. Att berätta om ett missfall när ingen ens vet att man varit gravid överhuvudtaget.

    Klokt ändå att vänta till lite senare med att gå ut med det på sociala medier osv. Även om allt säkert kommer gå prima nu när du fått se hjärtat slå så känner man sig ändå lite mer safe om det gått så pass långt i graviditeten. Njut ordentligt av bulan sen när den kommer :) mår du bra i övrigt, inget illamående osv?


    Ja alltså planen var egentligen att inte berätta till någon förens v 12 men sen blev det bara så att alla fick veta haha men det känns skönt iaf:) Ja jag förstår, ibland kanske det är bäst att berätta i förväg så att folk förstår ifall du kanske blir nedstämd någon gång eller känslosam. Det är viktigt att få stöd i sånt här:/ btw hur gick ditt besök hos läkaren idag?

    Ja jag är ju fortfarande orolig förstås över missfall men det känns ändå någorlunda bra att jag fick se att allting sitter där det ska och hjärtat iaf slår. Mår väldigt bra faktiskt förutom att jag är extremt trött och har ingen aptit alls hehe.
  • Marimardi
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-09 18:30:58 följande:

    Har avtagit nu igen så antagligen ingen mens. Men ändå frågat kliniken om jag får börja med letrozol imorgon. Kör enkelkur :)


    Okej men vad tråkigt att det inte var mensen som kom då :( Hoppas den inte dröjer alltför länge
  • barnlängtan2021
    Marimardi skrev 2021-03-10 21:20:28 följande:

    Okej men vad tråkigt att det inte var mensen som kom då :( Hoppas den inte dröjer alltför länge


    Håller tummarna. Har jag inte fått mensen om 3 veckor så ska jag kontakta kvinnokliniken.
  • Javelina

    Hej!

    Jag var aktiv här i höstas när jag började med letrozol. Har tappat räkningen om det var 4 eller 5 omgångar, dubbeldos, som inte resulterade i nåt. I december tog jag sista kuren och sa att det var sista försöket och efter det har jag gett upp barndrömmarna och försöker acceptera läget. Nu har jag plussat! Helt obegripligt då jag inte ens vet om att jag haft äl, har ju det aldrig spontant... Hur är det ens möjligt, efter alla år?

    Men jag kan inte glädjas en sekund åt detta mirakel, är totalt livrädd för missfall. Läser statistik och googlar som bara gör allt ännu värre. Men blir det missfall så kommer jag nog aldrig bli gravid igen och jag vet inte hur jag skulle klara av den sorgen, så av ren självbevarelsedrift vågar jag inte känna efter eller tro att det är sant. Behöver bara skriva av mig någonstans och det är bland er Letrozolkrigare jag känner mig hemma. Första månaden utan letrozol blir jag gravid, jag vill tro att det är tack vare de tidigare kurerna som kroppen kom igång tillslut.

    Jag känner med er alla oavsett var ni befinner er i denna svåra kamp. Är det något man lär sig av detta så är det empati och ödmjukhet.

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?