• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • Nachosen

    Använder ni er av någon app eller annan teknik för era försök? Vi använder Natural Cycle. Förra gången hittade vi äl, låg runt det datumet och blev gravida på första försöket. Nu har vi använt NC där jag tempar mest för att ha koll på röda och gröna datum men efter förra mensen (som va lite osäker pga oförsiktiga kring röda dagar) så pratade vi och sa att vi aktivt skulle försöka. Det är ju rätt blandade känslor annars om man inte vet om man vill ha ett plus eller mens. Så nu kör vi aktivt. Hittade äl med hjälp av temp och sticka nu senast och väntar otåligt på att dagarna ska gå så att vi kan ta ett test

  • Mickis89

    Grattis till alla igen som har plussat, nu är det fler som har plussat sen jag senast skrev!!

    Har haft mycket molvärk nu senaste dagarna och i morse mådde jag illa. Jag mådde jätteilla av kaffet sambo drack, annars är jag en kaffeälskare. Och det var samma sak när jag plussade med sonen.

    Min sambo åt aioli till lunch så nu luktar han vitlök och jag tålde inte vitlök under min förra graviditet så det här bådar gott:).

    Nu Ikväll kommer stickorna :D!!! Kommer inte att kunna hålla mig och testa kommer.

  • Tokan123

    Det är inte bara jobbigt att vänta mellan äl och bim. Det är jobbigt varje dag, att testa med äl stickor och räkna ner dagar under äl så att man sen kan vänta 14 dagar på att veta om det tagit sig eller ej. ????????????????

  • Stickling
    Tokan123 skrev 2020-12-01 17:11:35 följande:

    Det är inte bara jobbigt att vänta mellan äl och bim. Det är jobbigt varje dag, att testa med äl stickor och räkna ner dagar under äl så att man sen kan vänta 14 dagar på att veta om det tagit sig eller ej. ????????????????


    Håller helt med. Dagarna går så fruktansvärt långsamt och det värsta är ju att man inte vet hur länge man kommer behöva vänta, är det dagar, veckor, månader eller år?! Man kan ju bli knäpp för mindre!
  • MSL08

    Grattis till alla plussare! Så kul att se att det blir fler och fler! ????

    Skulle tro att jag nu är på senast BIM -4, kunde inte låta bli att testa...tålamod är inte min starkaste egenskap. Har tagit CB early som först visade negativt och sedan har det kommit ett svagt streck vilket såklart får upp hoppet! Men...sen så läste jag att det är vanligt med spökstreck på CB early? Någon annan som har erfarenhet av detta?

  • VirrePirre06
    Nachosen skrev 2020-12-01 14:36:54 följande:

    Använder ni er av någon app eller annan teknik för era försök? Vi använder Natural Cycle. Förra gången hittade vi äl, låg runt det datumet och blev gravida på första försöket. Nu har vi använt NC där jag tempar mest för att ha koll på röda och gröna datum men efter förra mensen (som va lite osäker pga oförsiktiga kring röda dagar) så pratade vi och sa att vi aktivt skulle försöka. Det är ju rätt blandade känslor annars om man inte vet om man vill ha ett plus eller mens. Så nu kör vi aktivt. Hittade äl med hjälp av temp och sticka nu senast och väntar otåligt på att dagarna ska gå så att vi kan ta ett test


    Jag använder mig av appen premom för att registrera äl-testerna och den säger till när den känner av äl. Både som high och peak :) Funkar super för mig.
  • MSL08
    Mickis89 skrev 2020-12-01 16:49:46 följande:

    Grattis till alla igen som har plussat, nu är det fler som har plussat sen jag senast skrev!!

    Har haft mycket molvärk nu senaste dagarna och i morse mådde jag illa. Jag mådde jätteilla av kaffet sambo drack, annars är jag en kaffeälskare. Och det var samma sak när jag plussade med sonen.

    Min sambo åt aioli till lunch så nu luktar han vitlök och jag tålde inte vitlök under min förra graviditet så det här bådar gott:).

    Nu Ikväll kommer stickorna :D!!! Kommer inte att kunna hålla mig och testa kommer.


    Åh det låter som gravidsymptom! Hur har det gått? Har du tagit testet ännu eller väntar du till imorgon?
  • Funderar81

    Hejsan, hittade precis denna tråd och hoppar med :D Har BIM 10/12.
    Tror jag missade äl, men nu får vi se. Första gången hade jag sjukt tydliga symtomer. Har inte det nu och övertolkar allt smått som händer, men har även progesteron så det kan ju luras lite.

    1/12 Eliales, 38, andra barnet

    1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

    2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

    3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

    3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

    3/12 AnnaB90, 2a barnet

    4/12 Mickis89, 31, 2a barnet

    5/12 VirreP­irre06

    5/12 My19, 35 år, 3e barnet

    6/12 mamma91a , 3e barnet

    6/12 Nowoli

    7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

    8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

    8/12 Kristinis, 30, första barnet

    8/12 myownworstenemy

    9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet

    10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

    10/12 T3, 30år, första barnet

    10/12 essemess, 34 år, 3e barnet

    10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

    12/12 FruH2

    12/12 Bessan­91

    12/12 SML89

    13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

    14/12 summerstriker 25år, andra barnet

    16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

    17/12 Stickling, 32 år, första barnet

    19/12 Maximi­n

    19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

    21/12 banjas, 28 år, första barnet

    21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

    22/12 MomK

    22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

    31/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

  • Milie

    Hej allihopa!

    Jag tänkte bara höra hur ni känner för om jag kommer inglidandes på ett bananskal. Vi hann inte riktigt börja försöka eller knappt bestämma oss förrän det tog sig. Jag satt på jobbtoan idag och plussade med hakan i golvet. Ska man räkna ut någon BIM i efterhand så var den egentligen i november men med hjälp av progesteron förlängde jag min cykel. Tänkte sluta med progesteron idag och släppa fram mensen, men nu blir det ändrade planer!

    Med mina två tidigare barn har det varit standard att hänga i BIM-grupper. Första tog 7 månader och andra höll vi på 1,5 år för att få till. Är nu då extremt tidigt gravid med tredje och vill gärna vara med i FamiljeLivsgemenskapen och följa er andra.

Svar på tråden BIM dec 2020