• Anonym (Munskydd)

    Snälla använd munskydd

    Jag önskar att fler skulle använda munskydd. Självklart med rena händer. Och att istället för att ta på hissknappar osv osv osv göra det med armbågen tex.

    Blir så himla glad då jag ser folk som verkligen anstränger sig med både munskydd, superbra hygien samt inte petar på knappar osv.

    Fler och fler använder munskydd och sätter de på sig innna de går från arbete eller hemifrån. Mkt bra jobbat!

    Nu behöver vi bara bli fler.

  • Svar på tråden Snälla använd munskydd
  • Faile
    hawthorne skrev 2020-12-21 00:36:17 följande:
    Visa källor som bekräftar allt det du påstår.
    Vad menar du med källor? Är ju bara kolla statistiken för de nordiska länderna. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (skärp dig)
    hawthorne skrev 2020-12-21 10:13:31 följande:
    Du har fel.
    Helt enkelt för att tyg inte skyddar mot virus.
    Ska tyg skydda måste du ha 6-12 lager tyg och då är det så tätt att du inte kan andas. Så tyg skyddar inte.

    USAs lag är ett spel för gallerierna och det vet alla som har ett hyfsat källkriutiskt tänkande, som inte enbart går på populism.
    I USA räcker det med vilket tyg som helst över ansiktet, en scarf eller vante, det spelar ingen som helst roll vad det är, bara ATT det finns. Det skyddar inte heller.

    För det är så här. Ska man försöka göra något åt pendemin så måste man göra rätt. ATt b ara göra något för att göra så blir det ofta fel. Som att ha tygmunskydd. Det ÖKAR smittspridningen eftersom folk TROR att de skyddar och så tar de lite större risker, tvättar inte händerna osv.
    Om du har byxor när du pissar på dig så stannar pisset mestadels i dina byxor. Har du inte byxor så hamnar allt kiss på marken eller duschar ner den du står bredvid. Ungefär likadant funkar droppsmitta. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (T) skrev 2020-12-04 13:32:28 följande:

    Är väl rätt uppenbart att munskyddet inte funkat i andra länder, se Tjeckien t ex. Ändå börjar svenskar nu använda dem, lol


    TS säljer kanske munskydd...
  • Anonym (skärp dig)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-01 00:23:03 följande:
    TS säljer kanske munskydd...
    Räcker att titta på Finland. Man gick ut med kraftig rekommendation för några veckor sedan och antalet smittade ( som var lågt från början jämfört med Sverige ) minskade snabbt med nästan hälften. 
  • Faile
    Anonym (skärp dig) skrev 2021-01-01 01:34:43 följande:
    Räcker att titta på Finland. Man gick ut med kraftig rekommendation för några veckor sedan och antalet smittade ( som var lågt från början jämfört med Sverige ) minskade snabbt med nästan hälften. 
    Kan ju tillägga att munskydd ändå varit rätt vanligt redan från start då vår regering använt dessa vid presskonferenser och shopping sedan i somras. Folket gör som du gör, inte som du säger. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Maria)
    Mimosa86 skrev 2020-12-21 16:12:55 följande:

    Vad snackats om? Det är väl en SJÄLVKLARHET att du inte besöker köpcentrum under en pandemi? Det är väl en SJÄLVKLARHET att du inte åker kommunalt om inte absolut absolut måste? Det är väl SJÄLVKLART att man byter munnskydd efter användning och har god handhygien? Om inte så har man väl en förbannad skyldighet att läsa på?? Om man skräpar väl inte ner generellt?

    Och oavsett om du är slarvig med detta så lovar jag att jag kommer få en betydligt mindre dos covid av att du bytt munnskydd med otvättade händer än att du nyser eller andas rakt ut på mig. Det är väl rätt enkelt?

    I Asien har man sen långt tidigare ALLTID använt munnskydd vid förkylning, skulle de vara helt bakom flötet menar du? Det finns många amerikanska och asiatiskt medicinska studier som stödjer användnings av munnskydd.

    Och ponera att munnskydd inte skulle hjälpa alls. Vad har vi då förlorat på att använda det? Gentemot vad vi kan ha vunnit på att använda det?


    Självklart hit och dit säger du . Folk många tyvärr fattar ju faktiskt inte. Jag tror inte nu munskydden minskat smittan. Snarare en kombination av andra åtgärder. Som hårdare restriktioner. Smittan har ju istället skenat på platser där man använt munskydd länge tex i USA på vissa platser.

    I Asien använder väl många adningsmasker just pga luftföroreningar. Effekt vet ej...men det smittar ju iaf inte mellan människor.

    Vid sjukdom/symtom ska man ju stanna hemma iaf ,så det är ju en ickefråga. Inte smita ut med munskydd på.

    Du verkar leva i en drömvärld. Se dig omkring, inte 17 skulle jag stå och nysa på dig. Men det finns mängder med äckliga människor där ute. De slänger skydden runt sig ( potentiell smitthärd som någon annan måste städa upp....) tvättar inte händer och listan kan göras lång.
  • Anonym (E)
    Faile skrev 2021-01-01 00:09:32 följande:

    Vad menar du med källor? Är ju bara kolla statistiken för de nordiska länderna. 


    Jo, men Danmark har ju det rätt svårt. Och de har burit munskydd en längre tid där nu och haft ganska hårda nedstängningar. Men ändå så ökar smittspridningen och dödsfallen hos våra kära grannar, så jättetråkigt.
  • Anonym (E)
    Noname00 skrev 2021-01-02 18:01:18 följande:

    Lite kul när man se dem som åker i sin bil själv med munskydd på.


  • Anonym (Nej nej)

    Använder inte munskydd. Varför skulle jag?

Svar på tråden Snälla använd munskydd