• Anonym (Munskydd)

    Snälla använd munskydd

    Jag önskar att fler skulle använda munskydd. Självklart med rena händer. Och att istället för att ta på hissknappar osv osv osv göra det med armbågen tex.

    Blir så himla glad då jag ser folk som verkligen anstränger sig med både munskydd, superbra hygien samt inte petar på knappar osv.

    Fler och fler använder munskydd och sätter de på sig innna de går från arbete eller hemifrån. Mkt bra jobbat!

    Nu behöver vi bara bli fler.

  • Svar på tråden Snälla använd munskydd
  • Anonym (w)
    Noname00 skrev 2021-01-02 18:01:18 följande:

    Lite kul när man se dem som åker i sin bil själv med munskydd på.


    Det ser lustigt ut, ja. Men hellre att sätta på munskyddet under god handhygien och åka dit man ska än att böka med det i bilen.
  • Noname00
    Anonym (w) skrev 2021-01-02 20:19:07 följande:
    Det ser lustigt ut, ja. Men hellre att sätta på munskyddet under god handhygien och åka dit man ska än att böka med det i bilen.
    Vad är det man ska böka med 2 ögglor som ska över öronen.
    Är det bökigt att ta på sig glasögon?
  • Anonym (men skärpning!)
    Masks fail to filter virus - WA AchieversMen skärpning! När till och med den danska maskstudien kom fram till att de inte fungerar tycker man att fåren borde vakna. 
  • Anonym (w)
    Noname00 skrev 2021-01-02 20:28:47 följande:
    Vad är det man ska böka med 2 ögglor som ska över öronen.
    Är det bökigt att ta på sig glasögon?
    Ja, jag tycker att det är betydligt lättare att göra i badrummet med handtvätt och med spegel för att se hur det sitter. Glasögon har inte samma hygienkrav involverat i påsättandet.
  • Tow2Mater
    Noname00 skrev 2021-01-02 18:01:18 följande:

    Lite kul när man se dem som åker i sin bil själv med munskydd på.


    Håller med, men har gjort det själv. Ibland har man fler än en affär att åka till, så istället for att fingra på det emellan affärerna låter man det vara på tills man varit till den sista affären.
  • Anonym (Munskydd)

    Jag blir så glad när jag läser om er do. Verkligen både använder munskydd och gör det på ett hygieniskt och säkert sätt. Riktigt kul att höra!

  • Anonym (skärp dig)

    Finland har minskat sina smittade med över hälften sedan den kraftiga rekommendationen om munskydd kom för några veckor sedan. Och då hade vi inte speciellt många smittade till att börja med. Jag måste verkligen fråga, skäms ni inte? Sverige är ett riktigt svart jäkla får med alla sina döda i covid,  men ingen verkar liksom reagera. Skäms ni inte, på riktigt??

  • Ess

    Senast idag hade Malin Begner uttalat sig att munskydden har främst ett symboliskt värde och varken gör från eller till för smittspridningen.
    Jag kommer fortfarande inte använda munskydd då jag anser det va en onödig detalj utan verkan.

  • Anonym (E)
    Anonym (skärp dig) skrev 2021-01-06 01:41:49 följande:

    Finland har minskat sina smittade med över hälften sedan den kraftiga rekommendationen om munskydd kom för några veckor sedan. Och då hade vi inte speciellt många smittade till att börja med. Jag måste verkligen fråga, skäms ni inte? Sverige är ett riktigt svart jäkla får med alla sina döda i covid,  men ingen verkar liksom reagera. Skäms ni inte, på riktigt??


    Skäms inte du, när du dyker upp överallt med dina nedsättande kommentarer om Sverige?
Svar på tråden Snälla använd munskydd