• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Tivoli
    annaveronika84 skrev 2021-02-05 17:14:11 följande:

    Åh herregud det vart ett plus idag, har våndats så inför att testa men idag tog vi mod till oss. Nu ska vi bara hålla tummarna att det stannar kvar. Officiell testdag om en vecka så då hoppas jag på att veckorna ökat på testet.


    Åååååh stort stort grattis!! Håller tummar och tår för att den lille ska få stanna!
  • annaveronika84
    Inalina skrev 2021-02-06 19:37:09 följande:

    Men åh stort grattis!!! läste att du fick ett !!! Vilken dröm! Så roligtt och spännande!!


    Tack! Ja nu är det bara hoppas!
  • Miilna2015
    Tivoli skrev 2021-02-06 19:41:37 följande:

    Tusen tack för tips och råd! Ska verkligen testa att klämma idag och hoppas att det gör mindre ont haha! Känns dock nästan värst efteråt när vätskan ?rinner till?.. men jag ska nog stå ut, är förhoppningsvis bara en kort period av dessa sprutor.

    Önskar dig stort lycka till <3


    Jag har använt Tapinkräm varje gång jag tog fyremadel och kände inte sticket alls, däremot känns det fortfarande när vätskan sprider sig i huden som du skrev, fast jag tyckte inte det gjorde så fasligt ont. Vet inte om det då var för att jag var lite bedövad eftersom jag aldrig testade utan. De andra sprutorna (hade Bemfola) tog jag utan bedövning i början men jag hade läst att fyremadel skulle kännas lite extra så jag vågade inte chansa, är suuperspruträdd (sambon stack mig alla gånger medan jag blundade och klämde ihop huden som en dåre haha).
  • Dhalia
    Miilna2015 skrev 2021-02-07 08:28:42 följande:

    Jag har använt Tapinkräm varje gång jag tog fyremadel och kände inte sticket alls, däremot känns det fortfarande när vätskan sprider sig i huden som du skrev, fast jag tyckte inte det gjorde så fasligt ont. Vet inte om det då var för att jag var lite bedövad eftersom jag aldrig testade utan. De andra sprutorna (hade Bemfola) tog jag utan bedövning i början men jag hade läst att fyremadel skulle kännas lite extra så jag vågade inte chansa, är suuperspruträdd (sambon stack mig alla gånger medan jag blundade och klämde ihop huden som en dåre haha).


    Precis ja tycker mest de kliar efteråt hahah. Ja har kunnat stå ut sticksmärtan på den, men ibland mentalt har ja inte orkat med sticken dem sista dagarna när allt har känts så jäkla ömt.
  • Funderar81
    Dhalia skrev 2021-02-07 11:07:24 följande:

    Precis ja tycker mest de kliar efteråt hahah. Ja har kunnat stå ut sticksmärtan på den, men ibland mentalt har ja inte orkat med sticken dem sista dagarna när allt har känts så jäkla ömt.


    Tyckte också det mest klia, men jo det var den jobbigaste sprutan.

    Här har jag nått dagen före äggplock. Nervöst. Trodde jag kunde bita ihop och gå på jobb efteråt, men tydligen är man fortfarande lite påverkad av medicinen flera timmar efteråt, så nu blev det sjukanmäln. Surt att pressa jobbkompisarna, men så går det visst med detta.

    Ni som gjort det här förut, hur kände ni efter äggplock. Ont? Bara ömt? Känns medicinen mycket?
  • Funderar81

    PS

    Sjukt nervös för att äggen trotsar fyremadelen och lossar före imorgon förmiddag.

    Inge bra googla sånt, har ju såklart hittat tillfällen dör det skett. ????

  • Maikward
    Funderar81 skrev 2021-02-07 12:03:59 följande:

    Tyckte också det mest klia, men jo det var den jobbigaste sprutan.

    Här har jag nått dagen före äggplock. Nervöst. Trodde jag kunde bita ihop och gå på jobb efteråt, men tydligen är man fortfarande lite påverkad av medicinen flera timmar efteråt, så nu blev det sjukanmäln. Surt att pressa jobbkompisarna, men så går det visst med detta.

    Ni som gjort det här förut, hur kände ni efter äggplock. Ont? Bara ömt? Känns medicinen mycket?


    Kör också äggplock imorgon! Fick du veta hur många mogna ägg de kunde se? Är så nervös, och samtidigt ska det bli så skönt att det är över! Insättningen sen blir ju bara spännande liksom.

    Har också tagit ledigt imorgon, och min arbetsgivare räknar med att jag även kanske är lite påverkad på tisdag och kanske inte kan jobba då heller eller bara halvdag. Sjukhuset sa att jag ska ligga i sängen eller på soffan hela dagen. Inte köra bil och inte ens laga mat. Sambon är beredd på att dra stora lasset imorgon! :D
  • Maikward
    annaveronika84 skrev 2021-02-05 17:14:11 följande:

    Åh herregud det vart ett plus idag, har våndats så inför att testa men idag tog vi mod till oss. Nu ska vi bara hålla tummarna att det stannar kvar. Officiell testdag om en vecka så då hoppas jag på att veckorna ökat på testet.


    Åh men så kul!! Stort grattis!!
  • Inalina
    Funderar81 skrev 2021-02-07 12:06:36 följande:

    PS

    Sjukt nervös för att äggen trotsar fyremadelen och lossar före imorgon förmiddag.

    Inge bra googla sånt, har ju såklart hittat tillfällen dör det skett. ????


    Hej! jag vet hur det känns, tror vi alla här har det som en farhåga dagarna innan äggplock! det verkar dock ganska ovanligt att det händer. 

    Hur gick det idag?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021