• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-10-27 13:56:08 följande:

    jag tycker 9 befruktade låter jättebra, finns ju stor chans för flera blastocyster då! vad spännande! visste inte att ett ägg kunde vara övermoget, så det var intressant läsning! trodde bara att de släppte då helt enkelt körde ni vanlig IVF eller ICSI? 


    Tack, som jag skrev till Dibella så är jag ganska rädd att våga hoppas eller tro, så jag håller mig ganska pessimistisk. Nej de övermogna hänger kvar tack varför sprutorna så han ropade till embryologen att 3 blåsor var stora (över 25mm) sen 9 i bra storlek och 5 mindre
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-10-27 13:56:08 följande:

    jag tycker 9 befruktade låter jättebra, finns ju stor chans för flera blastocyster då! vad spännande! visste inte att ett ägg kunde vara övermoget, så det var intressant läsning! trodde bara att de släppte då helt enkelt körde ni vanlig IVF eller ICSI? 


    Vi körde vanlig ivf då mannens spermaprov är perfekt
  • Steeph
    Atocia skrev 2021-10-27 18:49:38 följande:

    Vad spännande! Jag ser att vi verkar ha haft väldigt liknande resultat på ÄP. Vi fick också ut 16 ägg varav 9 blev befruktade. För mig blev det dock totalfrys men denna vecka har vi äntligen fått sätta in en blasto :)


    Åh okej, vad spännande! Hur många blastisar fick ni? önskar dig stort lycka till med er lilla flinga! <3
  • Frida123123

    Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!

  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-10-27 19:34:55 följande:

    Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!


    Hej, du ska inte känna dåligt samvete. Vi alla förstår här att det är jobbigt. Kram och ta hand om dig
  • Atocia
    Steeph skrev 2021-10-27 19:06:53 följande:

    Åh okej, vad spännande! Hur många blastisar fick ni? önskar dig stort lycka till med er lilla flinga! <3


    Tusen tack, väntan är olidlig? Vi fick tre blastisar till frysen. Så jag försöker tänka att vi har back up ifall det inte funkar denna gång.

    Lycka till med insättningen, håller tummarna!
  • Anonym1Ha
    Steeph skrev 2021-10-27 13:20:20 följande:

    Uppdatering. 9 befruktade som nu odlas vidare. Insättning på söndag om det finns någon kvar vi hade 3 övermogna, 2 undermogna och 2 som inte befruktades (som var mogna). De övermogna är ifrån att läkaren ökade på dosen så mycket i slutet och några spurtade på. Min största låg på 30 mm. Känns ändå helt okej, eftersom tanken var att cykeln kanske skulle ställas in till en början. Blir det fler äggplock så ändras protokollet lite och förmodligen får vi lite högre antal befruktade då.


    Åh vilka härliga nyheter! Va bra att ni kämpade på denna gången med. De lär sig ju massa om din kropp på köpet men håller tummarna för de här äggen så klart!! <3
  • Kronärtskocka

    Steeph: Härligt med så många efter all ovisshet. Hoppas de fortsätter utvecklas fint till på söndag!

    Frida123123: Så tungt för er. Som om inte kampen för ett plus vore nog jobbig? Ta hand om er.

    Här har jag nu sprayat i en vecka. Lite mer dämpad än vanligt men försöker vara snäll mot mig. Inte konstigt det är vemodigt med sista ivf-försöket. Sista chansen till ett till barn med mina gener. Och sen gör väl sprayen inte att humöret är på topp heller. Tur det samtidigt ändå är gott att vara igång. De månaderna jag har fått vänta har det ju inte funnits någon chans alls. Nu finns det ju iaf chans att det kan bli något.

  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-10-27 19:34:55 följande:

    Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!


    Klart jag har tänkt på dig men inte en chans att du ska ha ens lite dåligt samvete! Så fruktansvärt orättvist. Stor kram till en annan kämpe <3
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-10-27 19:34:55 följande:

    Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!


    Nej men vad ledsen jag blir för er skull. Så fruktansvärt! :( Men inte ska du ha dåligt samvete för att du inte har skrivit. Vi förstår precis! Styrkekramar
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021