Dibella skrev 2021-10-29 11:47:41 följande:
Jo, blir kanske svårt. Hade ju en utredning ang. immonologiska sjukdomar efter att jag hade inflammation i mina blodkärl i flera månader, men det släpptes omgående efter att de kollat reumatism enbart verkar det som? Vilket jag inte verkar ha då. Hade nästan hoppats på att få veta något där som kanske kunde vara boven i detta med barnlösheten. Man kanske får tjata lite då helt enkelt och hoppas på det bästa.
Skönt att ni är igång igen! Smart att ha tagit bedövning innan. Men vad händer nu då? Kikar ni då om ett litet tag så allt är nedreglerat och så kör ni igång i mitten/slutet mot november med sprutor? Ha en fin helg du med 
jodå jag minns det där och att du hoppades få kortison insatt efter läkarundersökningar och utredning, inflammation har ju definitivt med immunförsvaret att göra.
men blir man föreskriven kortison för såna där sjukdomar så brukar man få rätt hög dos för att få bukt med det (mkt högre än kliniker skriver ut vid ET/FET/ÄD) så kanske skönt att du slipper gå på det ändå
de flesta jag läser om som får kortison insatt av sjukvården verkar ändå ha haft lätt att bli gravida men sen får många tidiga missfall, och varken du eller jag tillhör ju den kategorin direkt. ja, man blir inte klok på att försöka få reda på varför det inte funkar, varken naturligt eller med IVF, men jag hoppas vi båda får tillbaka guldembryot i nov/dec!!

När förväntar du mensen i nov?
den 10 nov (dvs om 12 dagar) gör jag ett VUL igen för att se att jag är tillräckligt nedreglerad och att slemhinnan ser bra ut för att starta igång med sprutorna!(då kör man igång samma kväll) så nu ska jag gå och vänta på en blödning som gör att hormonerna försvinner eller liknande, när den är över kan man göra VUL. (och för att det ska passa in i vårt schema

så måste jag göra det den 10 nov!!) för sen kommer svärmor på besök första v i dec så då tänkte jag inte vara i Tjeckien!

får se hur stressigt o hetsigt detta kan bli, om man får magsår på köpet... fortsättning följer...kram!