• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-10-26 22:44:03 följande:

Hej! Åh det låter ju lovande att ni också är igång snart igen :) så har du fått ett protokoll redan, vad kör du denna gången? Jag antar att det var Olgakliniken då?

Ja jag känner mig lite nervig med Corona och Tjeckien just nu så hoppas verkligen inte de stänger ner när man redan är i processen liksom :/ ser att Ryssland inte heller ser sådär jättebra ut, men jag hoppas vi båda får komma i väg på ÄP! Jag ska förhoppningsvis ta nedregleringssprutan på fre, men denna månaden vet jag inte alls vad som hänt med min ÄL och min mens kom på dag 18(!) efter bortfallsblödningen.. så jag är lite orolig att det inte kommer se bra ut på mitt VUL på torsdag. Så ja det är jämna plågor här som vanligt med oro upp över öronen alltså ;) kram!

Hej! Vi har inte fått exakt protokoll ännu men tror att det kan bli samma som du tar (pergoveris) men borde få mer information om doser mm inom kort. Precis, det blir Olga-kliniken för oss. Mycket som behöver lösas dock. Hoppas vi får ihop allt! Förstår att du är orolig för Corona. Jag känner detsamma! Vore så jobbigt om allt ställdes in med kort varsel. Vad konstigt med din mens! Har det hänt innan? Håller verkligen tummarna för bra besked imorgon på vul! Hur länge efter sprutan börjar du med sprutorna? Kram
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-10-27 19:34:55 följande:

Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!

Men åh nej!!! Så otroligt ledsamt, klart vi kommer ihåg dig, trodde ju folk försvunnit till diverse gravidtrådar nu när man inte hör så mkt.

Har du fått prata med någon läkare om vad det kan bero på och om du kan få extra mediciner till en nästa gång?

inte ska du ha dåligt samvete, vi är nog väldigt många här som blir jätteledsna för din skull och lider med dig :( förstår om ni måste sörja och komma igen tillsammans, är verkligen så ledsen att läsa detta. Styrkekram till dig -<3
  • Dibella
    Steeph skrev 2021-10-27 19:02:27 följande:
    Ja, det stämmer nog fint är bara så rädd att våga hoppas så är ganska pessimistisk nu fram till söndag <3

Förstår verkligen känslan, man vill hålla eventuell besvikelse på lagom nivå. Jag tror definitivt att det kommer bli något fint guldägg av någon av de 9! Hoppas verkligen.

Efter tre jobbiga veckor. Ni som kommer ihåg mig så fick jag ett fryst embryo insatt, blev gravid, var på vul för tre veckor sedan i vecka 9. Inget hjärta, igen. Detta är mitt andra missed abortion på raken som båda fått sluta med Cytotec. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit här, då så många av er här har hejat på och skickat lyckönskningar. Jag uppskattade det. Kram på alla er där ute som fortsätter och kämpar på!

Usch vad tråkigt att höra om att du har oturen två gånger på raken, du ska såklart inte, som andra säger, ha dåligt samvete över att inte ha skrivit. Ibland måste man få sörja ifred och ibland tillsammans med andra. kram Hjärta

• Dibella
    Steeph skrev 2021-10-27 19:02:27 följande:
    Ja, det stämmer nog fint är bara så rädd att våga hoppas så är ganska pessimistisk nu fram till söndag <3

Förstår verkligen känslan, man vill hålla eventuell besvikelse på lagom nivå. Jag tror definitivt att det kommer bli något fint guldägg av någon av de 9! Hoppas verkligen.

Usch vad tråkigt att höra om att du har oturen två gånger på raken, du ska såklart inte, som andra säger, ha dåligt samvete över att inte ha skrivit. Ibland måste man få sörja ifred och ibland tillsammans med andra. kram Hjärta

• Amelia84

Frida <3 Blir så otroligt ledsen av att höra detta. Jag har tänkt mycket på dig och du ska verkligen inte ha dåligt samvete för att du inte skrivit. All fokus är på er att få läka, All kärlek till er KRAM<3
  • Amelia84
    Steeph skrev 2021-10-27 13:20:20 följande:

Uppdatering. 9 befruktade som nu odlas vidare. Insättning på söndag om det finns någon kvar vi hade 3 övermogna, 2 undermogna och 2 som inte befruktades (som var mogna). De övermogna är ifrån att läkaren ökade på dosen så mycket i slutet och några spurtade på. Min största låg på 30 mm. Känns ändå helt okej, eftersom tanken var att cykeln kanske skulle ställas in till en början. Blir det fler äggplock så ändras protokollet lite och förmodligen får vi lite högre antal befruktade då.

9 befruktade är ju ett superfint resultat! Vad roligt för er! Nu håller vi tummarna för många blastisar. Hur mår du såhär några dagar efter? Spännande med återföring på söndag!
  • Steeph

Svarar alla öppet här. TACK för era fina ord <3

Jag mår okej idag. Är dock sjukt svullen om magen hela vägen upp till brösten. Har inte ont ont, men obehagligt.

Vissa säger ju att man börjar må sämre ett par dagar efter äggplock innan det vänder och blir bättre. Ska försöka dricka mycket vatten idag och bara vila <3

• Dibella
    Steeph skrev 2021-10-28 09:35:23 följande:

Svarar alla öppet här. TACK för era fina ord <3

Jag mår okej idag. Är dock sjukt svullen om magen hela vägen upp till brösten. Har inte ont ont, men obehagligt.

Vissa säger ju att man börjar må sämre ett par dagar efter äggplock innan det vänder och blir bättre. Ska försöka dricka mycket vatten idag och bara vila <3

Tror det är väldigt individuellt, jag har haft som mest ont samma dag på mina 3 plock, dagen efter lite öm och sen så är det som det aldrig hänt. Men beror på så många olika saker tänker jag, hoppas du kommer må bättre ganska snabbt =)
  • Dibella

Funderar lite på inför det FET vi ska göra i december förhoppningsvis.. Kan man på nått sätt utreda ev immunologiska problem på egen hand? För att kunna motivera för RMC att kunna skriva ut kortison inför FET? Känns som att man gärna vill kunna maxa chanserna, men RMC vill ju inte riktigt det känns det som.

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-10-27 21:40:40 följande:
    Hej! Vi har inte fått exakt protokoll ännu men tror att det kan bli samma som du tar (pergoveris) men borde få mer information om doser mm inom kort. Precis, det blir Olga-kliniken för oss. Mycket som behöver lösas dock. Hoppas vi får ihop allt! Förstår att du är orolig för Corona. Jag känner detsamma! Vore så jobbigt om allt ställdes in med kort varsel. Vad konstigt med din mens! Har det hänt innan? Håller verkligen tummarna för bra besked imorgon på vul! Hur länge efter sprutan börjar du med sprutorna? Kram
    hej! ok jag förstår, och ja jag förstår med allt det där som ska lösas innan.. jag antar att du måste se någon gynekolog i Sverige för något förberedande VUL? eller liknande? Jag tycker det har vart ganska meckigt med alla blodprov etc man ska göra inför en IVF där man vanligtvis bara gör allt på kliniken. Bland annat behöver jag göra ett EKG innan jag åker till Prag för att se att ma är 'fit för att sövas'. Min läkare här kollade lite konstigt på mig när jag kom med den förfrågan här förra gångenFlört

jag var i morse på VUL på dag 20 inför att nedregleras i morgon med Zoladex, ska jag vara ärlig vet jag inte egentligen vad de letar efter, jag verkade ha lite äggblåsor som låg kvar (??) men jag antar att de försvinner om man kör nedregleringssprutan och får blödningen efter den. Men nu är jag nojjig att de ska säga i Prag att min kropp inte verkar vara redo eller något sådan, och att jag därför inte får ta sprutan imorgon :/ så jag sitter väl lite på nålar här för att se vad de skriver tillbaka. 
    Nej jag har aldrig haft så kort cykel innan, och jag undrar såklart vad som hände denna månaden...Förvånad

10-14 dagar efter Zoladex gör man ytterligare ett VUL för att se att slemhinnan är tunn så man kan starta igång med Pergoveris. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021