Dibella skrev 2021-11-02 07:57:02 följande:
Jo om man ska göra det var och varannan månad så blir det svårt, fy hoppas verkligen att det blir sista gången nu. Känner själv att jag inte orkar så mycket längre till.
Kul för dina vänner såklart men skitjobbigt när en själv sitter och kämpar. Under tiden vi försökt få barn så har i princip alla mina vänner hunnit bli gravida (på mellan första och tredje försöket) och hunnit få barn. Superkämpigt stundvis, speciellt när man inte är beredd på beskedet 
Nej, såklart hon känner av det haha, hoppas det inte är något smittsamt och att hon kryar snabbt. Nu har ni lite svängrum i tid att tillfriskna iallafall.
Ja det ska bli kul att göra FET och dessutom slippa lutinus, men tiden går så oerhört långsamt att det är plågsamt.
ja jag hoppas verkligen det blir sista gången nu och att vi får nåt till frysen!!!
eller att jag helt förlikar mig med att det bara blev ett barn för oss, det är ju givetvis också en lösning som är bra - bara inte riktigt vad jag hade tänkt mig...
ja men visst är det märkligt hur fort det går för folk??? jag och min man har vart tillsammans ungefär i 100 år, och vänner nu som är runt 40 och träffar en partner som de inte ens flyttat ihop med blir gravida till höger o vänster på första försöket typ (går ju att räkna ut liksom.

) Varför har just min kropp bestämt sig för att motarbeta mig i detta? Den är ju fantastisk på många sätt och vis annars, men det mest naturliga i hela världen??? mina vänner som började försöka ungefär när vi (dvs 2015-) har nu 3 barn..
och min dotter har nu fått 2 kusiner som föddes i år, men nu nojjar jag för att de ska hinna få ett barn till innan vi ens är gravida - för givetvis gick det på första gången där med som de vart väldigt tydliga med. (suck för alla dessa oförstående människor som tar allt för givet).. men egentligen ska man ju skita i vad alla andra gör och hur de lever sina liv, men det är ju lättare sagt än gjort

nä nu får jag fan ta o rycka upp mig och få lite jobb gjort här idag, ha en fin dag!