• Crazzy

    Graviditet slutet av 2021

    Maken har äntligen kommit fram till att han är redo för att skaffa ett till (och sista) barn!

    Någon gång under september nästa år tänkte vi dra igång, och - varning för er med fertilitetsproblem - vi tycks vara väldigt fertila så förhoppningsvis går det fort!

    Ser redan så mycket fram emot väntan, testerna, ultraljuden, jag vet inte vad jag ska göra av mig själv de nästkommande månaderna.

    Är det fler som planerar att dra igång produktionen nästa år? Kanske sitter på några tips på hur jag ska låta bli att bli knollrig?

  • Svar på tråden Graviditet slutet av 2021
  • Anonym (Juli)
    Anonym (2) skrev 2021-01-01 22:27:51 följande:

    Åh vad roligt! Hon är 8 månader. Har du barn sen tidigare? :)


    Åh. En liten en. Ja mina bebisar fyller 7 och 4 i år. Så inte så mycket bebisar längre. Så nu känner vi att det är dags. Planen var egentligen att vänta till yngsta blev 5 men nej. 4 år får räcka. Kan inte vänta längre
  • Anonym (Juli)
    Crazzy skrev 2021-01-01 22:34:39 följande:

    Ååh jag förstår det, låter härligt men lite frustrerande när man själv går runt och är bebissugen...!

    Nej då hade din mamma mer tålamod än vad jag har, haha .

    Känner exakt samma här, vi har fått tre barn på två försök, men det gör mig nästan mer nervös inför att det ska bli problem den här gången...

    Mellanstadiet, tycker att det är en skön ålder där man kan börja lära dem riktiga saker, men de är inte riktigt tonåringar än, haha. Jag förstår dig, hittills har det varit grymt att studera när barnen är små, om man bortser från min långa resväg (vilken har varit 0 nu under covid iofs....!)


    Ja det är sant. Man får väl bara hoppas på det bästa och se hur det går..känns dock som en hel evighet innan det är dags. Men med tanke på hur fort denna höst gått så bör ju våren gå ännu snabbare. Den brukar göra det i alla fall men bara för att man räknar mer så blir det väl inte så.

    Känner mig helt galen redan. Satt och kollade barnvagn ikväll. Känns som det blir en lång väntan.

    Ja det låter som en bra ålder. Du har helt rätt tänk där. Ja man har ju så mycket mer fritid att disponera. Jag skrev uppsats när lillen kom. Var grymt verkligen. Han sov innan för min onepiece och jag skrev.
  • Anonym (2)
    Crazzy skrev 2021-01-01 22:41:53 följande:

    Det beror nog på hur han är som person, men kanske redan när du slutar med preventivmedel och han förstår att det kommer att hända snart! Det där med att försöka skaffa en till när man ammar har jag hört lite blandat om, för vissa verkar det gå precis som innan, medan andra verkar behöva göra en lite större ansträngning för att det ska gå! Men då vill ni ha barn ganska tätt? Vilket jag bara vill påpeka inte är ett dömande, jag blev gravid med mina tvillingar 1 vecka innan första fyllde 1 år, haha.Vad roligt! Bli starkare skulle jag också behöva bli, har haft sån ofantlig foglossning båda graviditeterna, och tampas med magmuskeldelning nu..!

    Haha jag förstår vad du menar med att skippa graviditeten, men jag har en bisarr längtan efter att vara gravid igen - även om jag vet att jag lär sitta här om ett halvår och förbanna mitt nuvarande jag för min naivitet!


    Ja det verkar vara väldigt olika. Får se hur det går. Dottern blev till direkt typ så hoppas på att det går fort, men vi får se. Hade tre regelbundna cykler nu efter graviditeten men den jag är i nu är fullständigt bananas, är väl på typ dag 34 eller något nu, brukar ha 27 (:

    Nej men se där! Precis vad vi hoppas på också. Har bestämt att försöka ägglossningen runt valborg, när lillan fyller 1. Hoppas det tar sig på en gång! Om man ens har nån ägglossning då hahah. Hur gamla är barnen nu?
  • Anonym (2)
    Anonym (Juli) skrev 2021-01-01 23:01:57 följande:

    Åh. En liten en. Ja mina bebisar fyller 7 och 4 i år. Så inte så mycket bebisar längre. Så nu känner vi att det är dags. Planen var egentligen att vänta till yngsta blev 5 men nej. 4 år får räcka. Kan inte vänta längre


    Ja hon är en liten sötnos! Men hon verkar ogilla att vara bebis, vill bara framåt med allt så fort hon kan. Jag hade gärna haft henne liten ett tag till! Hoppas hon får syskon nära i ålder, jag tror det är roligt. Vad kul med lite ?äldre ?barn, då kan de vara mer delaktiga och förstå mer! Hur upplever du ålderskillnaden på dina barn?
  • QueenS

    Körde på ägglossningstest förra gången och det tog på andra försöket. Kommer köra på det igen, mensen har varit lite oregelbunden sedan den kom igång igen, så det är nog bäst.

    Hur gör ni för att pricka ÄL?

  • QueenS

    Körde på ägglossningstest förra gången och det tog på andra försöket. Kommer köra på det igen, mensen har varit lite oregelbunden sedan den kom igång igen, så det är nog bäst.

    Hur gör ni för att pricka ÄL?

  • Anonym (Hetty)
    QueenS skrev 2021-01-02 11:21:41 följande:

    Körde på ägglossningstest förra gången och det tog på andra försöket. Kommer köra på det igen, mensen har varit lite oregelbunden sedan den kom igång igen, så det är nog bäst.

    Hur gör ni för att pricka ÄL?


    Använde också ägglossningstest, men funderar faktiskt på att skippa det den här gången. Jag känner själv när jag har ägglossning.
  • Anonym (3-barnsmamma)

    Hoppar med här, vi planerar att starta bebisverkstaden i mars/april till min stora lycka då sambon vart lite inne på att det nog räcker med barn Har tre barn sedan tidigare födda -13, -15 och -20. Har alltid trott att jag ville ha tre barn men nu kan jag tänka mig både fyra och fem. Kanske har det med åldern att göra. Kul att det är flera som ska börja och att det finns fler som planerar nr 3 och 4.

  • Anonym (2)
    QueenS skrev 2021-01-02 11:21:41 följande:

    Körde på ägglossningstest förra gången och det tog på andra försöket. Kommer köra på det igen, mensen har varit lite oregelbunden sedan den kom igång igen, så det är nog bäst.

    Hur gör ni för att pricka ÄL?


    Jag har börjat med ÄL-test för att få koll på cykeln efter graviditeten. Hade 3 regelbundna cykler men denna cykeln har gett fullt utslag två gånger men ingen mens så vet inte vad jag ska tro. Men jag ammar mycket fortfarande, så beror säkert på det.
  • QueenS
    Anonym (Hetty) skrev 2021-01-02 13:09:47 följande:

    Använde också ägglossningstest, men funderar faktiskt på att skippa det den här gången. Jag känner själv när jag har ägglossning.


    Häftigt: :D
Svar på tråden Graviditet slutet av 2021