• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Badoj

    Hej alla! Badoj här, 30 år.

    Gravid med 4:e barnet, bf 4/10.

    Igår gjordes ett ultraljud för jag hade en knöl nere på magen,

    visade sig vara ett 7cm myom som jag även hade förra graviditeten.

    Såg även ett litet hjärta som slog ????

    Hoppas denna lilla varelse vill stanna kvar, var dock inte alls planerat

    Men från det att vi fick plusset har det ändå känts så självklart på något vis

    Kul att hänga här med er!

  • Zvartaliljan86

    Hej! Jag plussade idag i v.3+4 och med bf 22/10. Fast efter 3 missfall förra året så har jag svårt att riktigt glädjas åt plusset och kommer inte berätta ens för min man förrän jag sett ett pickande hjärta...

    Blir vårt 4e barn om det går vägen, 9 år gammal är yngsta storebror som tjatat så i många år.

    Denna gång har jag redan ett hemskt illamående, plussade tidigt och det sliter och drar jättemycket i tjejmagen. Jag hoppas dessa är bra tecken och att jag inte får mf igen ??

  • rollingsky
    Zvartaliljan86 skrev 2021-02-09 14:36:46 följande:

    Hej! Jag plussade idag i v.3+4 och med bf 22/10. Fast efter 3 missfall förra året så har jag svårt att riktigt glädjas åt plusset och kommer inte berätta ens för min man förrän jag sett ett pickande hjärta...

    Blir vårt 4e barn om det går vägen, 9 år gammal är yngsta storebror som tjatat så i många år.

    Denna gång har jag redan ett hemskt illamående, plussade tidigt och det sliter och drar jättemycket i tjejmagen. Jag hoppas dessa är bra tecken och att jag inte får mf igen ??


    Grattis! Håller tummarna för dig att allt går vägen denna gång.

    Jag plussade också tidigt och mår verkligen jätteilla. Jag har inte mått så här med någon av de andra barnen. Är idag i vecka 4+0 (plussade i lördags). Min yngsta är också 9 och blir fyran här med!
  • SkumGrönBanan
    Zvartaliljan86 skrev 2021-02-09 14:36:46 följande:

    Hej! Jag plussade idag i v.3+4 och med bf 22/10. Fast efter 3 missfall förra året så har jag svårt att riktigt glädjas åt plusset och kommer inte berätta ens för min man förrän jag sett ett pickande hjärta...

    Blir vårt 4e barn om det går vägen, 9 år gammal är yngsta storebror som tjatat så i många år.

    Denna gång har jag redan ett hemskt illamående, plussade tidigt och det sliter och drar jättemycket i tjejmagen. Jag hoppas dessa är bra tecken och att jag inte får mf igen ??


    Har också ett väldigt illamående och ett missfall i bagaget från i höstas så känner liksom du att jag inte riktigt vågar glädjas än. Har ett tidigt vul i nästa vecka och det återstår att se vad det visar men också om det kan göra det hela lite mer verkligt och kanske också glädjande.

    Men illamåendet är sju resor värre än mina tidigare graviditeter, nu vet jag knappt hur jag ska hantera den... hoppas som du att det betyder nåt positivt iaf!
  • EnPetra
    rollingsky skrev 2021-02-09 11:50:01 följande:

    Har ni kontaktat mvc? Jag bokade en tid för inskrivning via internet och kommer vara i 5+1 då, är det för tidigt? Det stod att det är bra så tidigt som möjligt dock?


    Är nog olika beroende på vars du bor. Min BM sa att dom flyttat inskrivningen till då man är i v.10. Pga covid. Så istället för två besök runt v.7 + ~v.10 så kör man ett längre istället. :)
  • Malinholmberg
    rollingsky skrev 2021-02-09 11:50:01 följande:

    Har ni kontaktat mvc? Jag bokade en tid för inskrivning via internet och kommer vara i 5+1 då, är det för tidigt? Det stod att det är bra så tidigt som möjligt dock?


    Jag var på första besök hos MVC förra veckan, då var jag i vecka 5+0, och vi tog några prover. 26/2 ska jag dit igen, då är jag i vecka 8+4.
  • Strumpludd

    Hej!

    Bf 11 okt, livrädd och superexalterad, v6 idag.

    Var stensäker redan två dagar efter äl och har haft symptom ända sedan dess.

    Läst massor och så många ?experter? säger att man absolut inte kan känna något första 5-6 veckorna.. kanske är en häxa, vet ej. Ringde bm V4 och hon ifrågasatte om jag ens hade plussat. Jag hade då plussat 5dagar i rad..

    Svintrött och mår illa, gråter för allt och tycker tiden går så långsamt.

    Fick lov att berätta för min chef då jag fick sjukskriva mig några dagar pga trötthet..

    Tacksam att jag jobbar hemifrån och har en fin partner som handlar och pysslar om mig.

    Hur får man tiden att gå för en rastlös själ utan energi? ????

  • Snäckan92
    rollingsky skrev 2021-02-09 11:50:01 följande:

    Har ni kontaktat mvc? Jag bokade en tid för inskrivning via internet och kommer vara i 5+1 då, är det för tidigt? Det stod att det är bra så tidigt som möjligt dock?


    Ringde dem idag, ska dit i nästa vecka (då jag är I v 5) ha ett första info-samtal. Sedan inskrivning när jag är I v 10. De gör inte ultraljud förens v 18,även att jag sa att jag ville ha ett... men ska på ett privat ultraljud innan inskrivning :)

    Dock konstigt att de väljer att ha två fysiska träffar... Hade kunnat köra ett längre el iallafall ett digitalt...
  • Lys12
    Strumpludd skrev 2021-02-09 16:09:10 följande:

    Hej!

    Bf 11 okt, livrädd och superexalterad, v6 idag.

    Var stensäker redan två dagar efter äl och har haft symptom ända sedan dess.

    Läst massor och så många ?experter? säger att man absolut inte kan känna något första 5-6 veckorna.. kanske är en häxa, vet ej. Ringde bm V4 och hon ifrågasatte om jag ens hade plussat. Jag hade då plussat 5dagar i rad..

    Svintrött och mår illa, gråter för allt och tycker tiden går så långsamt.

    Fick lov att berätta för min chef då jag fick sjukskriva mig några dagar pga trötthet..

    Tacksam att jag jobbar hemifrån och har en fin partner som handlar och pysslar om mig.

    Hur får man tiden att gå för en rastlös själ utan energi? ????


    Grattis! Vill gärna veta vad för symtom du hade? Hade ÄL för en vecka sen cirka och har vissa symtom, men tänker att de säkert är inbillning då det är så tidigt. Så intressant att veta vilka symtom du hade så tidigt!
  • Aklejan
    Lys12 skrev 2021-02-09 20:25:19 följande:
    Grattis! Vill gärna veta vad för symtom du hade? Hade ÄL för en vecka sen cirka och har vissa symtom, men tänker att de säkert är inbillning då det är så tidigt. Så intressant att veta vilka symtom du hade så tidigt!
    Jag hade också symtom väldigt tidigt, vet inte exakt äl men veckan efteråt iaf Glad Magkramper, ömma bröst, illaluktande svett (även direkt efter dusch, rikliga flytningar. Det gav känslan av att det borde vara nåt på g Solig
Svar på tråden BF Oktober 2021