• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Malinholmberg
    Jagerika skrev 2021-02-25 07:52:14 följande:

    Tappar han känslor för dig menar du? Gud vad hemskt, han är säkert rädd för denna stora omställningen i livet! Min sambo är knappt glad över att vi är gravida, men det är nog för han inte har förstått det än! Vi har ett MA i bagaget och då blev han förkrossad så vet ju att han vill. Hur länge har ni försökt? Supertufft för dig att få dom känslorna tillbaka från din sambo när man ska vara lycklig och glad över ett barn! Hoppas han ( likt min sambo) kanske bara inte förstår situationen än? Killar fattar ju inte riktigt medans vi tjejer förstår från första stund! Det kanske blir bättre när ni ser bebis på ultraljud, om ni inte redan sett det? <3


    Jo det är för mig han känner att han tappar känslorna, men han säger att han inte kan förklara varför han gör det. Vi har försökt i ca ett halvår. Jo jag hoppas det blir bättre då han (och din partner) ser barnet, för vi har inte gjort ultraljud ännu. Känns bara så tungt att in ha någon trygg punkt, speciellt då jag både fysisk och psykisk inte mår så bra på grund av graviditeten överlag.
  • Al88
    Malinholmberg skrev 2021-02-24 22:37:41 följande:

    Hejsan känner att jag behöver lite stöd

    Ända sedan vi fick veta att vi väntade barn (var planerat) har min sambo börjat tveka. Det krossar mitt hjärta varje gång han säger att han börjar tappa känslor och vet inte vad han vill. Sen kommer han och säger att allt är bra och att han längtar tills vi har vår familj. Känner mig så ledsen och förvirrad, vill inte ha det såhär. Älskar honom så otroligt mycket och vill ju det bästa för oss alla. Men om det tar slut vet jag inte hur vi ska göra, tror inte jag klarar det själv och inte heller att lämna ifrån mig mitt barn

    Behöver bara skiva av mig lite. Vi har inte berättat om graviditet för någon än, eller att vi har det tufft


    Det är mycket känslor när man är gravid, det är inte helt ovanligt att killar inte fattar hela grejen och kan bete dig lite udda mot vad man är van vid. Min make var inte jätteintresserad av graviditeten som jag uppfattade det hela så jag tänkte ha med mig min syster till förlossningen istället eftersom jag var besviken och hade tolkat det som att han inte ville närvara eftersom han inte uttrycker sig verbalt på samma sätt som jag gör. Men han ville absolut vara med på igångsättningen och var ett superfint stöd i 27 timmar haha innan den lille tittade fram (det är hans första barn) och sedan dess så har han varit en jättefin pappa och älskar sonen extremt mycket och även vårat stora barn (min sedan tidigare).

    Jag har även en snart 8 åring som jag varit ensamstående till i 5 år sedan jag blev dumpad av ex-maken efter födseln och även om det var traumatiskt rent känslomässigt så går allt bara man vill.

    Jag fick ett MA i september och då upplevde jag att jag inte fick det stödet som jag behövde av min make men han visste inte vad han skulle göra eller säga (när jag konfronterat) men han har varit pådrivande angående att vi skulle försöka igen. När man läser att andra män gråter och blir nedstämda etc så kan man bli arg på sin partner som kanske inte reagerat som man själv men alla uttrycker inte saker och ting som en själv.

    Vet inte vad jag vill ha sagt riktigt haha men jag tycker att du ska fokusera på att du/ni ska ha barn och att du är gravid och ta hand om sig själv och ditt välbefinnande,gör saker som du tycker om ( jag gick exempelvis på bio med snacks deluxe när jag var arg på maken och bara va själv..svårt nu såklart men själva principen) sen när barnet är här så blir det oftast bra..fokusera på det positiva nu och tänkt inte så mkt hypotetiska scenariot utan det får du isåfall ta därifrån om det skulle behövas.Styrkekramar<3
  • Al88
    Fru89 skrev 2021-02-24 21:47:22 följande:

    Aa, jag blev lite förvånad faktiskt. Hade räknat med att få tid om en månad, vet inte om hon räknat/tänkt fel. Men det får stå för dom. Förra graviditeten fick jag göra kub två gånger pga att dom hade räknat nästan två veckor fel plus att jag blev flyttad så fostret var för litet för att mätas ordentligt.


    Ja exakt,det är alltid roligt att se bebis på Ul tycker jag så brukar inte ha ngt emot extra kontroller.
  • Traska

    Någon mer som mår väldigt illa? Hurhanterar ni det?

    Äter lergigan Comp sedan i går men mår fortfarande illa. Kräks inte men det känns som att det inte är många minuter bort, nästan konstant.

    Är ledig den här veckan, har två små barn jag knappt orkar med. Jobbar på högstadiet, vet inte hur jag ska klara det. Illamåendet gör mig låg och med världens sämsta tålamod, inte så bra när en jobbar med tonåringar

    Drömmer mardrömmar om jobbet

    Någon mer?

  • Lilly2015
    Traska skrev 2021-02-25 16:56:13 följande:

    Någon mer som mår väldigt illa? Hurhanterar ni det?

    Äter lergigan Comp sedan i går men mår fortfarande illa. Kräks inte men det känns som att det inte är många minuter bort, nästan konstant.

    Är ledig den här veckan, har två små barn jag knappt orkar med. Jobbar på högstadiet, vet inte hur jag ska klara det. Illamåendet gör mig låg och med världens sämsta tålamod, inte så bra när en jobbar med tonåringar

    Drömmer mardrömmar om jobbet

    Någon mer?


    Jag mår också riktigt dåligt men tycker att Lergigan comp hjälper en del. Annars försöker jag mest äta hela tiden och så jobbar jag hemma vilket verkligen räddar mig! Annars hade jag nog sjukskrivit mig. Mådde du lika dåligt med de äldre barnen? Med mitt äldre barn började jag må bättre i vecka 10 så jag har förhoppningsvis bara några få dagar kvar i det här helvetet!
  • Hellsbelles
    GrodanS77 skrev 2021-02-24 19:12:42 följande:

    Hur har det gått? Är du rädd för utomkveds? Hoppas att du får/fått bra besked !


    Ja dom kunde inte se något på vul så fick ta blodprov på hcg så i skrivande stund så ska jag in på blodprov så ska vi se om hcg har minskat eller ökat sen skulle dom kolla vul 10.10 håller tummarna för att det lilla pyret vill stanna kvar ??????
  • GrodanS77
    Hellsbelles skrev 2021-02-26 08:10:16 följande:

    Ja dom kunde inte se något på vul så fick ta blodprov på hcg så i skrivande stund så ska jag in på blodprov så ska vi se om hcg har minskat eller ökat sen skulle dom kolla vul 10.10 håller tummarna för att det lilla pyret vill stanna kvar ??????


    Vilken vecka ska du vara i? Hoppas att det går bra!
  • Hellsbelles
    GrodanS77 skrev 2021-02-26 09:11:21 följande:

    Vilken vecka ska du vara i? Hoppas att det går bra!


    Enligt BM uträkningarna 6+4 men fick ägglossning efter dag 21 så har en cykel på ca 33 dagar, så kan ju vara tidigare hcg hade ökat men dom såg inte mer än en förtjockad slemhinna idag men hcg var under 1000 så kunde bero på det, så trots en vecka med mellanblödningar så håller det i sig, eftersom jag har haft ont i högra äggledaren så kan dom inte utesluta utomkveds ska tillbaka nästa torsdag så gravid tillsvidare :D
  • Baconpie

    Hög hcg?

    Hej! Jag har ganska tydliga symtom sen ÄL+10 då jag testade positivt ganska tydligt. Känner mig väldigt gravid och eftersom att detta är första gången för mig har jag inget att jämföra med. Hur tidigt testade ni er och hur starkt positivt fick ni?

  • GrodanS77
    Baconpie skrev 2021-02-26 11:37:44 följande:

    Hög hcg?

    Hej! Jag har ganska tydliga symtom sen ÄL+10 då jag testade positivt ganska tydligt. Känner mig väldigt gravid och eftersom att detta är första gången för mig har jag inget att jämföra med. Hur tidigt testade ni er och hur starkt positivt fick ni?


    Det ser ut som ett starkt o fint test! Grattis!
Svar på tråden BF Oktober 2021