• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Ericky
    Molybden skrev 2021-02-10 20:19:40 följande:

    Ny månad och nytt försök. Har helt ärligt ingen aning om förväntad BIM den här gången. Jag har tagit provera senaste månaderna för att försöka få ordning på mellanblödningar men det har tyvärr gjort min menscykel helknasig. Räknar på BIM som innan tabletterna och hoppas att det ska funka nu när jag har slutat. Jag har nytt möte med gyn i mars så försöker att se fram emot det!

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Emlan93, 8/3, 27 år (5:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)


    Vill bara nämna för dig om du brottas med mellanblödningar att jag varit där och det är inte kul. Särskilt när man försöker få barn och månaderna går. Känns liksom inte toppen för processen. Har blött ibland från äl till mens. Inte kul. Började med vitamin-tiölskott och att äta mer varierad kost (äter både veg, fisk, kött och kyckling varje vecka nu istället för nästan bara vegetariskt) och poff, borta en månad senare. Har haft en cykel utan blödningar (förutom mensen som kom på precis rätt dag) för första gången på år! Jag äter Multivitamin 2 st, magnesium, omega 3 och d-vitamin. De två förstnämnda är vad jag lade till och som förhoppningsvis är anledningen till att jag sluppit blödningarna.
  • Emlan93

    Hej igen. Jag plockar bort mig från listan igen. Den brutala mensvärken visade sig vara ett +. Jag är i total chock. Största lycka till för er andra!! Håller alla tummarna!!!

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

  • Molybden
    Ericky skrev 2021-02-10 22:50:43 följande:

    Vill bara nämna för dig om du brottas med mellanblödningar att jag varit där och det är inte kul. Särskilt när man försöker få barn och månaderna går. Känns liksom inte toppen för processen. Har blött ibland från äl till mens. Inte kul. Började med vitamin-tiölskott och att äta mer varierad kost (äter både veg, fisk, kött och kyckling varje vecka nu istället för nästan bara vegetariskt) och poff, borta en månad senare. Har haft en cykel utan blödningar (förutom mensen som kom på precis rätt dag) för första gången på år! Jag äter Multivitamin 2 st, magnesium, omega 3 och d-vitamin. De två förstnämnda är vad jag lade till och som förhoppningsvis är anledningen till att jag sluppit blödningarna.


    Tack för tipsen! Ska testa, det kan inte bli mycket värre tänker jag. Borde om inte annat vara bättre än hormonerna jag fick. Humöret lär inte bli lika påverkat. :)
  • Vickan31

    Säger hej till, för mig, både nya och välkända namn vid det här laget Glad Mensen kom idag, så mars kommer att bli mitt nionde försök. Idag är en tung dag, tycker nog att varje mens under barnförsöken har varit jobbig men det känns just nu som att jag blir mer och mer förkrossad för varje gång och att hoppet minskar och därmed gör mig till en negativ, pessimistisk person som jag inte känner igen. Med det sagt: jag år så glad att få följas åt tillsammans med er för pepp och stöd och igenkänning och förståelse Hjärta

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

  • Sellerin

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket) 

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

  • Sellerin

    La också till mig i listan! Väldigt osäker på BIM denna gång, det var sådan stor variation på längden i februari jämfört med tidigare månader. Får uppdatera senare om jag lyckas hitta ÄL =) Ifall min cykel blir på 34 dagar som appen föreslår (28 dgr nu senast), kommer mitt fertila fönster ske under veckan när min sambo och jag inte är på samma plats. Så jag hoppas att cykeln vill hålla sig lite kortare även denna månad, så att vi kan lyckas få till det. 

    Om cykeln är kortare precis som min senaste cykel var, kommer ÄL ske när vi är på skidsemester tillsammans (jag vet, sådär ok nu under pandemin, men nu är det vad det är och åka skidor ska vi göra, även om jag har lite dåligt samvete för det!), och kanske kan det då vara bra att inte tänka så mkt alls på det hela, utan vi kan väl bara åka lite skidor på dagarna och ha lite sex på kvällarna. Det kan ju bara bli en toppenvecka i så fall, tänker jag Skrattande

  • jlinnea

    Lägger till mig också, behöver verkligen all pepp som jag hoppas en sån här tråd kan ge. Som jag gråtit denna mens..

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

  • Link92

    God kväll alla längtare! En liten kvällsfundering: visst är det märkligt med hormoner ändå? Inför varje mens och den första dagen den kommer är livet nattsvart och jag tror att jag aldrig ska bli mamma, vissa gånger tänker jag att det inte är värt att leva längre om vi inte blir med barn. Ofta ligger jag och gråter i sängen några timmar. Men! Så går det ett par dagar och nu (CD5) är jag sjukt peppad på att börja ligga igen och full av tankar om att "denna gång kommer det ske!!" "Tänk vad mäktigt det blir när jag plussar och när vi berättar för våra familjer!"

    Det måste ju vara hormonellt..? Inför ÄL höjs väl östrogen och testosteron och man blir lite "high on life" och inför mensen dippar allt inklusive humöret? Upplever ni samma? :)

  • SMEL

    Har samma som du med dipparna... Man blir så frustrerad, och man känner sig hjälplös varje gång och undrar vad felet är på en. Det är samma veva varje gång. Nu är vi på 6e försöket tror jag eller 7e är osäker för jag har inte alls varit på topp under pandemins gång.

    Vi får leva på hoppet trots att det gör oss lika besvikna varje gång mensen kommer. <3 vet inte vad annars man ska göra. Försöka att inte tänka går inte för det kommer krypaaandes endå på något vis. Hehe

  • paperlanterns
    Emlan93 skrev 2021-02-11 07:55:33 följande:

    Hej igen. Jag plockar bort mig från listan igen. Den brutala mensvärken visade sig vara ett +. Jag är i total chock. Största lycka till för er andra!! Håller alla tummarna!!!

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)


    Men åh stort grattis!!! :)
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet