• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Anonym (Längtartillvår)
    bananmilkshake skrev 2021-03-20 17:23:47 följande:

    Verkligen, men det är iaf lättare när man vet att det är nästintill fysiskt omöjligt... om inte äl var tidigare då förstås. Den här cykeln känns dock väldigt mycket mer chill för mig, vet inte varför! Dagarna går sakta men det känns lite skönt på nåt sätt? Äh jag vet inte. :D 

    Spännande för dig i veckan! Håller tummarna tillbaka såklart. <3 Kommer du testa framöver eller avvakta? 


    Skönt att det känns så chill den här månaden! Då känns veckorna lite bättre! Hoppas att dina symptom visar sig vara ett plus om ett tag :)
  • bananmilkshake
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-20 17:44:24 följande:
    Skönt att det känns så chill den här månaden! Då känns veckorna lite bättre! Hoppas att dina symptom visar sig vara ett plus om ett tag :)
    Ja det är ju inte ofta det händer. :') 
    Tack fina du! Jag hoppas det blir ett för dig med, även om du inte känt av något än (många har ju så fast dom plussar)! <3 
  • Stickling
    bananmilkshake skrev 2021-03-20 17:23:47 följande:

    Verkligen, men det är iaf lättare när man vet att det är nästintill fysiskt omöjligt... om inte äl var tidigare då förstås. Den här cykeln känns dock väldigt mycket mer chill för mig, vet inte varför! Dagarna går sakta men det känns lite skönt på nåt sätt? Äh jag vet inte. :D 

    Spännande för dig i veckan! Håller tummarna tillbaka såklart. <3 Kommer du testa framöver eller avvakta? 


    Vad skönt att det känns lite lugnare för dig den här cykeln! Hoppas det fortsätter så även när bim närmar sig. :)

    Tack! Jag försöker nog låta bli att testa tror jag, så less på negativa test. Men fråga mig igen framåt fredag, då kan jag mycket väl känna annorlunda, haha.
  • Stickling
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-20 17:42:24 följande:

    Ja jag hoppas såklart också, fast säger alltid till.mig själv "äh såklart det inte händer nu" samtidigt som jag hoppas att den negativa jag ska ha fel :)

    Usch vad hemskt med ett missfall. Kan förstå att man ändå vill veta. Jag har tänkt flera gånger att jag kanske är gravid fastän jag fått mens, för att jag oftast inte blöder så mycket. Hur ska du göra den här månaden? Testa eller vänta? Jag känner för att testa men, tror jag hade blivit mer besviken av det faktiskt


    Jo exakt, brukar också försöka ha en sån monolog för mig själv haha :)

    Ja precis, kände mig lite lurad av kroppen, när jag inte kunnat skilja på mens och missfall (förrän efter några dagar då blödningen inte slutade i normal tid). Förstår hur du menar, blir nog också ofta mer besviken av att testa negativt än att invänta mensen. Men det är ju typ pest eller kolera. Kommer nog försöka att inte testa tror jag. Möjligen tar jag ett på lördag, om inte mensen kommit då.
  • Anonym (Längtartillvår)
    Stickling skrev 2021-03-20 20:17:50 följande:

    Jo exakt, brukar också försöka ha en sån monolog för mig själv haha :)

    Ja precis, kände mig lite lurad av kroppen, när jag inte kunnat skilja på mens och missfall (förrän efter några dagar då blödningen inte slutade i normal tid). Förstår hur du menar, blir nog också ofta mer besviken av att testa negativt än att invänta mensen. Men det är ju typ pest eller kolera. Kommer nog försöka att inte testa tror jag. Möjligen tar jag ett på lördag, om inte mensen kommit då.


    Vi får peppa varandra till att inte testa innan lördag :) Det är bara en vecka kvar, det kan vi klara av! jag brukar få mörkare flytningar en dag eller två innan mens så brukar vara beredd på vad som är på gång tyvärr. Brukar inte ha några känningar innan alls, endast när mensen väl kommit. Håller tummarna för dig och alla andra, nedräkning som gäller nu!!!
  • Anonym (Längtartillvår)
    bananmilkshake skrev 2021-03-20 17:58:54 följande:

    Ja det är ju inte ofta det händer. :') 

    Tack fina du! Jag hoppas det blir ett för dig med, även om du inte känt av något än (många har ju så fast dom plussar)! <3 


    Tack <3 ja jag har ju hört talas om dessa kvinnor som inte har några symptom alls, så kan ju hoppas jag är en av dem :) spännande att se hur det går nu i veckan för de som är kvar :)
  • Anonym (Längtartillvår)

    Hur är era partners i den processen? Känner ni att han vill lika mycket, engagerar sig, förstår besvikelsen när mensen kommer etc?

    Min pojkvän vill så himla gärna ha barn och längtar som bara den, men jag tycker att han inte verkar bli lika ledsen och besviken som jag när mensen kommer. "Det händer av en anledning, snart är det vår tur, en extra månad vi kan spara pengar" är några "tröstande" ord jag får när det visar sig att det inte blev något. Stör mig lite på att han verkar ta allt med en klackspark.

    Det här med att få barn känns så långt bort, hade hoppats på att få barn under 2021 men nu får man vara glad om det ens blir av under 2022!

    Blev långt inlägg så här på kvällskvisten. Men det var Skönt att få skriva av sig lite

    L

  • Molybden
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-21 00:39:22 följande:

    Hur är era partners i den processen? Känner ni att han vill lika mycket, engagerar sig, förstår besvikelsen när mensen kommer etc?

    Min pojkvän vill så himla gärna ha barn och längtar som bara den, men jag tycker att han inte verkar bli lika ledsen och besviken som jag när mensen kommer. "Det händer av en anledning, snart är det vår tur, en extra månad vi kan spara pengar" är några "tröstande" ord jag får när det visar sig att det inte blev något. Stör mig lite på att han verkar ta allt med en klackspark.

    Det här med att få barn känns så långt bort, hade hoppats på att få barn under 2021 men nu får man vara glad om det ens blir av under 2022!

    Blev långt inlägg så här på kvällskvisten. Men det var Skönt att få skriva av sig lite

    L


    Jag stör mig på min också. Men vi har pratat om det och vi är väldigt olika som personer. Han förstår inte varför jag blir ledsen över något vi inte kan påverka. Jag vet också att han känner att om han inte håller humöret uppe så kommer vi att drunkna i processen. Men hade varit skönt om man kunde märka att det påverkade honom också.
  • Msofie
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-21 00:39:22 följande:

    Hur är era partners i den processen? Känner ni att han vill lika mycket, engagerar sig, förstår besvikelsen när mensen kommer etc?

    Min pojkvän vill så himla gärna ha barn och längtar som bara den, men jag tycker att han inte verkar bli lika ledsen och besviken som jag när mensen kommer. "Det händer av en anledning, snart är det vår tur, en extra månad vi kan spara pengar" är några "tröstande" ord jag får när det visar sig att det inte blev något. Stör mig lite på att han verkar ta allt med en klackspark.

    Det här med att få barn känns så långt bort, hade hoppats på att få barn under 2021 men nu får man vara glad om det ens blir av under 2022!

    Blev långt inlägg så här på kvällskvisten. Men det var Skönt att få skriva av sig lite

    L


    Jag började tycka processen var påtagligt jobbig och påverkade mitt månde lite innan 6 månaders försök, medan min fästman först började verkligen bli påverkad vid 12 månader. Och inte ens nu tror jag vi befinner oss på samma nivå. Verkar vara ett vanligt återkommande fenomen hos par, vet inte om kvinnor generellt blir mer påverkade av detta.

    DOCK får jag lägga till att nu när han också mår dåligt över detta på ett påtagligt vis blir det svårare för mig att komma hem och berätta att jag fått mens. Känns som att jag behöver bära hans sorg plus min egen nu.
  • Grapefrukt89
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-21 00:39:22 följande:

    Hur är era partners i den processen? Känner ni att han vill lika mycket, engagerar sig, förstår besvikelsen när mensen kommer etc?

    Min pojkvän vill så himla gärna ha barn och längtar som bara den, men jag tycker att han inte verkar bli lika ledsen och besviken som jag när mensen kommer. "Det händer av en anledning, snart är det vår tur, en extra månad vi kan spara pengar" är några "tröstande" ord jag får när det visar sig att det inte blev något. Stör mig lite på att han verkar ta allt med en klackspark.

    Det här med att få barn känns så långt bort, hade hoppats på att få barn under 2021 men nu får man vara glad om det ens blir av under 2022!

    Blev långt inlägg så här på kvällskvisten. Men det var Skönt att få skriva av sig lite

    L


    Är i samma sits! Men vi är väldigt olika som personer, jag o sambon.


    Svårt är det verkligen och hört väldigt ofta om denna balans inom en "typisk" heterosexuell parrelation... Dock så tror jag nog att olikheterna gör att man kanske går om varandra och inte riktigt förstår varandra alltid till 100%...  I min relation brukar vi behöva "reda ut" saker ibland pga våra olikheter för att vi missförstår varandra ibland och inte hanterar saker på samma sätt.


     Även om jag tycker att sambon är tröstande i praktiken och engagerad så känner jag mig inte alltid lugn eller tröstad av min sambo men inte egentligen heller av vänner eller familj... Beror i mitt fall på att jag inte riktigt vet vad som tröstar mig och ingen "lyckas" trösta mig i detta fall... Så jag tror att jag måste hitta saker själv som ger mig lugn... 


    Blev ett långt svar, men ville bara säga att jag känner igen mig! <3

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet