• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:
    Alltså.

    Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

    Jag är gravid.

    Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

    Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

    Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

    Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

    Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.

    Nämen ååhhh så fantastiskt!  SoligHjärta


    Väldigt lik min situation med pmsen som var samma som mina symptom nu när jag själv plussade!


    Håller tummar och tår för dig och att det känns spännande och att du kan njuta också! (Försöker intala mig själv detsamma samtidigt!) :P hahaha!


    Massa grattis!


     


     

  • Grapefrukt89
    Soff skrev 2021-03-25 12:17:24 följande:

    Hjärta så är det ju, men jag hoppas verkligen att det stannar där Hjärta och allt går superbra. 


    Näe man kan förstås inte veta om det var det som gjorde det, men kan också mycket väl vara så! Jag har inte mycket förtroende för sjukvården överhuvudtaget, som ser inte alltid till helheten, utan ur ett väldigt litet perspektiv. Jag har typ alltid haft mer rätt än vad sjukvården haft om min kropp... så litar mer på mig själv. Detta gäller då lite mer diffusa problem. 


    Tack så jättemycket Hjärta


    Det känns bättre och bättre! Första gången tyckte jag inte jag kände så mycket, men andra gången kände jag mig väldigt mycket mer avslappnad efteråt. Fick liksom lite ro i själen :) axlarna kändes inte lika spända etc. Så tror det bara kommer bli bättre och bättre. Ska gå igen imorn :) sen kör jag lite andningsövningar, yogaövningar, ligger på spikmatta etc. för att få lite ytterligare lugna stunder om vardagarna. 


     


    Tack! Hjärta


     


    Det förstår jag verkligen att du inte har och den som oftast vet bäst är ju egentligen en själv. Bra att du litar på dina instinkter! Starkt och modigt!


    Va skönt! Det är ju precis så som det ska vara! Har verkligen känt att effekten blir djupare och mer långvarig ju fler gånger man gått. Jag har gjort 6 st nu (på 3 veckor). Ska fortsättningsvis enligt min akupunktörs rådgivande nu bara köra en gång i veckan och försöka bibehålla lugnet.


    Bra att köra lite sånt hemifrån också som du gör. Jag kör yoga ibland (väldigt sällan) men måste nog göra lite mer  +  lägga till mental-träningsgrejer (gjorde mycket sånt förr men slutade för nån dum anledning... )  Så bra att du testar olika saker i din vardag!


    Hoppas på det bästa för dig i fortsättningen! HjärtaSolig


     

  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-03-26 09:37:19 följande:
    Tack!!

    Ja jag vågar inte tro på det i och med tidigare upplevelser men ändå vill man så gärna tro på det.

    Alltså stöttningen man får här inne är helt magisk. Ni är grymma alla här inne!

    Håller helt med dig! Vet inte vad jag hade gjort utan denna tråd. Ska fortsätta försöka hålla mig kvar nånstans i nån tråd... Känns skönt att få lite stöd när man själv är lite vilsen och undrande. Men denna tråd är ju svår att slå med alla fantastiska människor som man följt. Får se hur jag gör! :)


    .... och tack för att du la till mig i listan och uppdaterade min "status"!  Kändes ändå häftigt att få det "svart på vitt" ^^

    Kramar <3


     


     


     


     


     


     


     

  • bananmilkshake
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-26 13:21:55 följande:

    Igår började jag få lite rosa på pappret efter jag gick på toa. Blev så ledsen och grät :( i morse lite mörkare och mer så mensen lär komma igång idag/imorgon. Känns bättre idag, men när mensen väl kommer igång kommer jag nog bli extremt ledsen igen! Åh, det är så himla jobbigt det här. Varje försök tar så himla lång tid!! Känns som man bara slösar bott så himla mycket tid på det!!

    Hoppar över i april tråden snart, och får väl hoppas på det bästa då. Inte pepp på nytt försök än, men blir väl så småningom..

    Lycka till ni andra som fortfarande har en chans


    Åh nej typiskt... :( Jag tror jag snart kommer in i april-tråden också. Har några dagar kvar. Jag såg att vi är lika gamla och är på samma antal försök! <3 
  • Molybden
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

    Alltså.

    Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

    Jag är gravid.

    Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

    Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

    Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

    Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

    Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.


    Men vilka härliga nyheter! Grattis! Så glad för din skull <3
  • Anonym (Längtartillvår)
    bananmilkshake skrev 2021-03-26 17:51:31 följande:

    Åh nej typiskt... :( Jag tror jag snart kommer in i april-tråden också. Har några dagar kvar. Jag såg att vi är lika gamla och är på samma antal försök! <3 


    Hoppas jag slipper se dig i april tråden, haha låter hemskt men du förstår nog att jag hoppas du får plus istället :) skönt att veta att jag inte är den enda gamlingen som kämpar. Känner du dig, som jag. också stressad pga åldern? Vi vill gärna ha två barn, så det hoppas jag ju man hinner mer.
  • bananmilkshake
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-26 20:47:32 följande:
    Hoppas jag slipper se dig i april tråden, haha låter hemskt men du förstår nog att jag hoppas du får plus istället :) skönt att veta att jag inte är den enda gamlingen som kämpar. Känner du dig, som jag. också stressad pga åldern? Vi vill gärna ha två barn, så det hoppas jag ju man hinner mer.
    Åh ja men detsamma såklart! Fram till mensen finns det ju alltid en liten möjlighet, även om man inte känner något. :) 
    Ja, jag har varit otroligt stressad. Det var värst innan vi började försöka, nu känner jag lite att det liksom inte är upp till mig. Jag tror jag bara inte orkar noja över åldern också, ovanpå allt annat? Eller 'orkar', det låter som jag gjorde ett enkelt val att sluta noja... snarare så orkar inte hjärnan, den bara finner sig i allt jävelskap, haha. Hur känner du kring allt? 
  • Sellerin
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

    Alltså.

    Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

    Jag är gravid.

    Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

    Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

    Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

    Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

    Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.


    Men alltså herregud vad kul!! Grattis KNAS2!!!

    Så mega-fantastiskt!! Hela jag fick ett sådant glädjerus i kroppen när jag läste detta, samt när jag skrollade vidare i tråden och läste alla andra underbara människors kommentarer! Bästa trådarna att ha hängt i alltså. Verkligen sann glädje för varandra, trots att man är främlingar för varandra. Det är såå fint :) <3

    Hur berättade du för sambon?! Jag blev också helt i chock när det visade positivt. Tog också testet tidigt morgon, gick till sovrummet och hämtade en sovande sambo, som trodde att jag drog upp honom för att han skulle titta på morgonsolen tillsammans med mig, hahahaha!
  • KNAS2
    Sellerin skrev 2021-03-26 21:21:04 följande:

    Men alltså herregud vad kul!! Grattis KNAS2!!!

    Så mega-fantastiskt!! Hela jag fick ett sådant glädjerus i kroppen när jag läste detta, samt när jag skrollade vidare i tråden och läste alla andra underbara människors kommentarer! Bästa trådarna att ha hängt i alltså. Verkligen sann glädje för varandra, trots att man är främlingar för varandra. Det är såå fint :) <3

    Hur berättade du för sambon?! Jag blev också helt i chock när det visade positivt. Tog också testet tidigt morgon, gick till sovrummet och hämtade en sovande sambo, som trodde att jag drog upp honom för att han skulle titta på morgonsolen tillsammans med mig, hahahaha!


    Jag hade lagt två test på hans sida av sängen och så låg jag och vilade när han kom hem. Han blev paff. Men, samtidigt sa han "ja men jag har faktiskt tänkt att denna månaden händer det, det kändes liksom så, när vi låg under äl..." hahaha. Ganska så självsäker? Jag grät och han fick hjärtklappning.

    Men vi har sagt till varandra att vi ska ta det lugnt nu och inte rusa iväg i tankarna som sist, vill det stanna hos mig så, vill det och då märker vi det om några veckor! :)
  • Ericky
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:

    Alltså.

    Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

    Jag är gravid.

    Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

    Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

    Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

    Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

    Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.


    Åh STORT grattis till er! Hurraaaa! :) Hoppas att du får en fin graviditet nu <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet