• Mizzi26

    Bim April 2021 - Första barnet

    Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

    Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

    Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

  • Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • An26

    Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

  • Mizzi26
    An26 skrev 2021-03-11 20:39:34 följande:

    Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket


    Välkommen!

    Vad tråkigt att höra, vi försöker så gott vi kan att stötta och peppa och dela vår kunskap eller oro. Hoppas att din cykel kommer igång fint nu efter missfallet. Kram kram
  • Mizzi26
    An26 skrev 2021-03-11 20:39:34 följande:

    Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket


    Välkommen!

    Vad tråkigt att höra, vi försöker så gott vi kan att stötta och peppa och dela vår kunskap eller oro. Hoppas att din cykel kommer igång fint nu efter missfallet. Kram kram
  • Emlan93
    Emlan93 skrev 2021-03-12 10:26:46 följande:

    Yeey, bekräftad ÄL i onsdags


    Oj de gick iväg lite fort. Men ja nu väntar jag bara på mensen till nästa helg och sen kan vi börja försöka Igen! Om vi prickat nästa ÄL blir det ju antagligen ett JUL-barn. Hmm. Chansen är ju rätt liten men ändå :p
  • Mizzi26
    Emlan93 skrev 2021-03-12 10:29:39 följande:

    Oj de gick iväg lite fort. Men ja nu väntar jag bara på mensen till nästa helg och sen kan vi börja försöka Igen! Om vi prickat nästa ÄL blir det ju antagligen ett JUL-barn. Hmm. Chansen är ju rätt liten men ändå :p


    Härligt!

    Ja jag är lite oroad över det men blir det så så blir det så haha! Har en släkting som fyller år 2 dagar före julafton och hon har varit jätteledsen hela sin uppväxt. Men jag har kommit på en smart tradition man kan ha för att det ska kännas som två olika saker iaf :)
  • Emlan93
    Mizzi26 skrev 2021-03-12 12:26:02 följande:

    Härligt!

    Ja jag är lite oroad över det men blir det så så blir det så haha! Har en släkting som fyller år 2 dagar före julafton och hon har varit jätteledsen hela sin uppväxt. Men jag har kommit på en smart tradition man kan ha för att det ska kännas som två olika saker iaf :)


    Ja, alla jag känner som fyller år i december hatar det. Men asså, alternativt är ju att just dem inte skulle funnits alls så :p Ja men spännande, man får i såfall försöka göra det bästa av det! :)
  • Soff

    Hej alla bekanta människor och även nya som försöker få drömmen att slå in <3 


    Nu är jag och min sambo inne på 12:e försöket, med förväntad ÄL på Fredag. Jag har för cirka en vecka sedan försökt minska på min stress genom att få in mer avslappning i vardagen, och vara snällare mot mig själv. Kommer gå på akupunktur 1 gång/veckan ett tag, och har börjat med lite yoga, andningsövningar etc. som jag gör regelbundet. Hälsan i första hand helt enkelt. Nästa akupunktur blir faktiskt på förväntad ÄL-dag :) så det var ju bra timing. Skriver in mig i listan:


     


    Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)


    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

  • Emlan93
    Soff skrev 2021-03-13 18:07:16 följande:

    Hej alla bekanta människor och även nya som försöker få drömmen att slå in <3 

    Nu är jag och min sambo inne på 12:e försöket, med förväntad ÄL på Fredag. Jag har för cirka en vecka sedan försökt minska på min stress genom att få in mer avslappning i vardagen, och vara snällare mot mig själv. Kommer gå på akupunktur 1 gång/veckan ett tag, och har börjat med lite yoga, andningsövningar etc. som jag gör regelbundet. Hälsan i första hand helt enkelt. Nästa akupunktur blir faktiskt på förväntad ÄL-dag :) så det var ju bra timing. Skriver in mig i listan:

     


    Hej Soff och välkommen, Tror också det är jätteviktigt att försöka göra saker man själv mår bra av och försöka leva på vägen även om det är så svårt ibland. Hoppas nu att detta blir din månad! Kram
  • BoringBrick92

    Soff 1/4, 32 år (12:e försöket)

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    BoringBrick92,13/4,28år(5:e)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet