• sallu93

    BF november 2021

    Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • liranlaran

    Åh vad kul att vi är ett gäng! Jag har tre barn sedan innan så det här blir förhoppningsvis fjärde. Vi hade precis bestämt oss för att vi skulle så smått försöka för en 4a, gick lite väl fort kanske, vi har knappt fattat det än :)

  • sallu93
    Mizzi26 skrev 2021-02-27 11:42:56 följande:

    Hej alla!

    Jag har bim 2 november. Har ?mensvärk? mest på kvällarna & är väldigt hungrig. Värker i ljumskarna hela dagarna också.

    Är såå nervös för ett missfall.. hur slår man bort tankarna & bara njuter ?!

    Första gången jag plussar.

    Ska inte träffa barnmorska för inskrivning förens 6 april & första ultraljudet är 21 april. Så himla långt dit.


    Jag har typ samma. Med sonen hade jag typ inga symptom förutom trötthet så trodde hela tiden MF, men som sagt idag är han 2 år. :)
    Är också nervös för mf, men var nog mer nervös med första barnet.

    Jag hade en propp i moderkakan samt havandeskapsförgiftning med sonen, så jag borde få ett UL innan v 12... Sist var vi på ett i v 8 men betalade själva.
  • viljaa
    sallu93 skrev 2021-02-27 18:12:57 följande:

    Åh vad kul att se så många inlägg här.

    Hur mår ni alla? :)


    Jag mår ganska bra! Har inte så mycket symptom. Mår ev lite illa ibland och är trött. Ömma bröstvårtor, men kan bero på att jag ammar fortfarande.
  • Feb2021
    viljaa skrev 2021-02-27 13:51:12 följande:

    Jag har inte heller så mycket, men det är nog lugnt ska du se! :)


    Va skönt att man inte är ensam :)

    Men det är ju som man väntar hela tiden på att man ska börja blöda.. har sån mensvärk :?D
  • Mizzi26
    sallu93 skrev 2021-02-27 18:15:11 följande:

    Jag har typ samma. Med sonen hade jag typ inga symptom förutom trötthet så trodde hela tiden MF, men som sagt idag är han 2 år. :)

    Är också nervös för mf, men var nog mer nervös med första barnet.

    Jag hade en propp i moderkakan samt havandeskapsförgiftning med sonen, så jag borde få ett UL innan v 12... Sist var vi på ett i v 8 men betalade själva.


    Man vill nästan ha massor symtom bara för att känna sig gravid när ingen mage finns. Jag önskar bara att dom kunde lyssna så hjärtat slår när det väl går.. det hade lugnat mig mycket att bara få veta det :) barnmorskan tyckte att jag hade överdrivet mycket symtom för att vara i vecka 5?! Jag tyckte jag hade lite symtom haha.
  • Abrakadbra

    Hej allihopa. Jag plussade precis, varken berättat för familj eller sambo. Borde ha BF 30 oktober men tänker att det lär bli november. Är i vecka 6+0 idag. Ska jag skriva här eller i en anna tråd?

  • Mizzi26

    Någon som är kunnig eller kan lugna mig?

    Jag har sedan jag plussade inte fått starkare sträck. Dom är fortfarande supersvaga och det gör mig sååå rädd. Jag testade med digitalt igår som sa 1-2 veckor. Men alla andra test skymtar man bara ett streck på. Inte ens testa tidigt blir starka. Har fortfarande symtom så känns ju som att hormonerna inte är påväg ner ( kroppsligt ). Är detta normalt? Är det ens möjligt att få 2-3 eller 3+ på ett digitalt då?

    Är i vecka 4+4 idag enligt alla appar & jag tempade också så har haft koll på ägglossning osv.

    Detta har gjort att all glädje är borta, mannen vill pussa o prata om det hela tiden men jag känner bara att (den är ju ändå död...så skitsamma typ). Så tragiskt :,( och så får man inget besök förens 6 april.. nästan så jag vill fejka ont i magen i mars så dom gör ett vul o ser så allt ser bra ut?

Svar på tråden BF november 2021