• Anonym (Förvirrad ledsen allt)

    Ännu en komplicerad story

    Jag är en medelålders man som hade gett upp kvinnor pga att jag blivit hjärtekrossad 2 gånger efter långa förhållanden och inga barn.

    När jag var 40 träffade jag min fru. Hon var en sån där bra på pappret tjej. Mycket yngre, inga barn, väldigt högutbildad från välbärgad familj. Hon var dödskär i mig och kände väl att det här är once in a lifetime, så jag friade och vi hade ett stort bröllop. Direkt därefter började bebisverkstaden som gick väldigt trögt. Dels pga min ålder men också pga att hon tappade intresset för 6 efter bröllopet.

    I samband med det blir jag blixtförälskad i en tjej på jobbet. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Hon påminde om min första tjej. Sådär glad, social, elegant och feminin. Jag borde där och då tagit mig i kragen och inte börjat umgås med henne. Men dragningskraften var sååå stark. Trodde aldrig detta kunde hända närmare 50 men jo tydligen.

    Vi började umgås intensivt, frun var bara glad jag hade en ny vän och t.o.m. hon började gilla henne. Även hon tänkte väl säkert att jag inte hade en chans ändå. Efter ett tag får jag tyvärr för mig att outa detta med känslor för tjejkompisen och det visar sig då vara besvarat. Fick ifs pressa henne mycket men men hon erkände iaf. Hon började då fantisera om ett förhållande med mig vilket kändes helt sjukt. Hon är typ en 10a och jag kanske en 5a. Jag hängde med i de tankarna i teorin.

    Sen blir frugan gravid. Under hela grav meddelar tjejkompisen mig om att det här med fantasier nu är över. Bebisen föds och tjejkompisen blir typ nere känns det som. Jag funderade på om hon ens var glad för min skull. Jag försökte tyvärr även den tiden få igång en attraktion och kemi med henne igen som vi hade innan jag blev pappa. Men det var svårt från hennes håll. Jag var tänd bara hon dök upp typ. Även jag såg henne på håll.

    Nu 1 år senare går hon själv i barntankar och jag är helt knäckt. Varför är jag knäckt när jag skapade detta scenario? Vill också ha kvar henne som vän. Ingen känner mig som hon. Inte ens min fru el syskon. Men hon verkar även tappat vänskapsintresset. Hör nästan aldrig av sig och när vi väl umgås pratar hon bara på bebisar numera. Sen undrar jag också om jag är polygam för älskar min fru och tror mig älska tjejkompisen också. Är det möjligt?

  • Svar på tråden Ännu en komplicerad story
  • Anonym (Förvirrad ledsen allt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-18 19:38:21 följande:

    Men ditt barn får väl varannanveckaliv? Jag vågar väl anta att din fru inte kommer vilja leva med en man som suktar efter en annan (också)? För du tänker väl berätta för henne vad du gör och vad du har gjort? Eller tänker du mer att de runt dig ska leva i en lögn för att du ska kunna må bra själv och är oförmögen att hantera dina ena konsekvenser av DINA handlingar? 


    Blir inte varannan vecka

    Och kommer nog inte berätta att jag var intresserad av kompisen för frun. Vill inte hon ska bli ledsen

    Min fru gillar min kompis ja, för att de båda är bra personer

    Kompisen har fattat att jag och frun är förevigt

    Jag tänker att vi på sikt kan vara vänner alla 3 kanske även alla 4 om vi inkluderar kompisens kille nu också

    Pga att jag är osäker i mina känslor tänker jag dock ta det lugnt nu med att umgås själv med kompisen

    Får hon desssutom bebis med honom kommer jag nog tappa känslor helt el vad tror ni? Är väl ändå biologin
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Förvirrad ledsen allt) skrev 2021-03-18 19:47:25 följande:
    Blir inte varannan vecka

    Och kommer nog inte berätta att jag var intresserad av kompisen för frun. Vill inte hon ska bli ledsen

    Min fru gillar min kompis ja, för att de båda är bra personer

    Kompisen har fattat att jag och frun är förevigt

    Jag tänker att vi på sikt kan vara vänner alla 3 kanske även alla 4 om vi inkluderar kompisens kille nu också

    Pga att jag är osäker i mina känslor tänker jag dock ta det lugnt nu med att umgås själv med kompisen

    Får hon desssutom bebis med honom kommer jag nog tappa känslor helt el vad tror ni? Är väl ändå biologin
    Är det ett skämt? Säg upp all kontakt med "kompisen" (??) om du ska satsa på din fru. Att du inte ens tänker berätta för din fru är sjukt nog, men det här låter absurt hur du involverar den här andra kvinnan. Din önskan är att ni ska leka familj, och din fru ska vara ovetande så du inte råkar illa ut. Det är det, det här handlar om. Glöm snacket att du inte vill såra din fru, då hade du ju inte ens gjort det här till att börja med. Du vill inte ha det obekvämt och då leker du en slags threesome utan att din fru vet om det. Hur kan du vara så handlingsförlamad?
  • Anonym (Förvirrad ledsen allt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-18 20:38:37 följande:

    Är det ett skämt? Säg upp all kontakt med "kompisen" (??) om du ska satsa på din fru. Att du inte ens tänker berätta för din fru är sjukt nog, men det här låter absurt hur du involverar den här andra kvinnan. Din önskan är att ni ska leka familj, och din fru ska vara ovetande så du inte råkar illa ut. Det är det, det här handlar om. Glöm snacket att du inte vill såra din fru, då hade du ju inte ens gjort det här till att börja med. Du vill inte ha det obekvämt och då leker du en slags threesome utan att din fru vet om det. Hur kan du vara så handlingsförlamad?


    Fattar det låter konstigt kanske men du känner ju inte kvinnorna? Då är det svårt att förstå

    Båda är väldigt empatiska

    Jag hade egentligen kunnat berätta för min fru hon hade inte lämnat mig för en sådan sak. Men är orolig för att hon inte kommer gillar kompisen efter det. Handhar mer om det faktiskt

    Vill också tillägga att kompisen aldrig varit en älskarinna till mig
  • Tecum
    Anonym (Förvirrad ledsen allt) skrev 2021-03-18 19:25:52 följande:
    Vill tacka dig! Du har gett mig insikt. Många i tråden har inte varit med om detta och förstår inte. Vännen har väckt mycket inom mig. Hon har tagit fram sidor jag inte visste jag hade. Det handlar inte om att hon är yngre. Alla kvinnor har varit yngre. (Jag är själv ungdomlig och ser ung ut.) Men jag vill henne väl och vill absolut inte såra henne. Fattar det var dumt jag försökte få uppmärksamheten. När jag var i det, var Det svårt för mig att se det. Nu när jag är utanför det är det mer synligt vad jag hållit på med

    Har du varit i min sits?
    På sätt och vis. Jag har fått och givit bekräftelse åt andra kvinnor, fått känslor och mått bra av det. En kvinna blev rejält förälskad i mig. Men jag har aldrig varit så illa däran som du och min fru har alltid varit nr 1. Har aldrig känt behov av att vara fysiskt otrogen. Och det ÄR svårt att lägga kontakten på en nivå som både är personlig och innerlig men ändå sjysst mot hustrun.  Men det går och jag är fortfarande god vän med hon som var förälskad.

    Som du säger begriper inte de som aldrig varit där hur det är. Allt är inte svart eller vitt. Man har ett val att ta kontroll över sina känslor och lägga kontakten på en rimlig nivå. Att sätta gränser och följa dem. Man kan faktiskt var vän med någon av motsatt kön utan att det måste leda till otrohet och separation.
    De som fördömer dig här ser sig själva som föredömen. Jag tror tvärtom att de är svaga människor som inte litar på sig själva eller på sin partner. De tror sig inte om att kunna vara vän med någon av motsatt kön och litar inte på att de har kontroll över sina känslor. Och tror att alla andra är likadana.
  • Anonym (Peter)
    Tecum skrev 2021-03-18 20:49:25 följande:
    På sätt och vis. Jag har fått och givit bekräftelse åt andra kvinnor, fått känslor och mått bra av det. En kvinna blev rejält förälskad i mig. Men jag har aldrig varit så illa däran som du och min fru har alltid varit nr 1. Har aldrig känt behov av att vara fysiskt otrogen. Och det ÄR svårt att lägga kontakten på en nivå som både är personlig och innerlig men ändå sjysst mot hustrun.  Men det går och jag är fortfarande god vän med hon som var förälskad.

    Som du säger begriper inte de som aldrig varit där hur det är. Allt är inte svart eller vitt. Man har ett val att ta kontroll över sina känslor och lägga kontakten på en rimlig nivå. Att sätta gränser och följa dem. Man kan faktiskt var vän med någon av motsatt kön utan att det måste leda till otrohet och separation.
    De som fördömer dig här ser sig själva som föredömen. Jag tror tvärtom att de är svaga människor som inte litar på sig själva eller på sin partner. De tror sig inte om att kunna vara vän med någon av motsatt kön och litar inte på att de har kontroll över sina känslor. Och tror att alla andra är likadana.
    Det är ju du och TS som är riktigt mesigt svaga som inte kan kontrollera era känslor? Har ni inte lärt er det? Man kan kontrollera allt, aggression, sorg, kärlek, allt. Men inte svaga, som er då. Då hade ni inte svamlat på det här sättet. Det låter ju absurt förnedrande för människan man ska älska mest, sin livspartner, att man beter sig som en förvirrad tonåring och basunerar ut sig helt känslostyrd till en kvinna som inte är ens fru, och sedan leva vidare med sin fru och trycka på att den här människan ska vara involverad i ens liv som en slags vän, mot frun. Förstår inte hur man inte kan ha lämnat tonåren bakom sig, antar jag. 

    Den här typen av människor är de absolut sista jag gör affärer med. Styrs emotionellt och har inte vett nog att välja riktning, vare sig det är i privatlivet eller affärslivet och köra på det. Det här är en mycket svag egenskap jag nog föraktar såhär i tråden pga hur djupt jag ser ner på det. 
  • Anonym (Förvirrad ledsen allt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-18 20:57:31 följande:

    Det är ju du och TS som är riktigt mesigt svaga som inte kan kontrollera era känslor? Har ni inte lärt er det? Man kan kontrollera allt, aggression, sorg, kärlek, allt. Men inte svaga, som er då. Då hade ni inte svamlat på det här sättet. Det låter ju absurt förnedrande för människan man ska älska mest, sin livspartner, att man beter sig som en förvirrad tonåring och basunerar ut sig helt känslostyrd till en kvinna som inte är ens fru, och sedan leva vidare med sin fru och trycka på att den här människan ska vara involverad i ens liv som en slags vän, mot frun. Förstår inte hur man inte kan ha lämnat tonåren bakom sig, antar jag. 

    Den här typen av människor är de absolut sista jag gör affärer med. Styrs emotionellt och har inte vett nog att välja riktning, vare sig det är i privatlivet eller affärslivet och köra på det. Det här är en mycket svag egenskap jag nog föraktar såhär i tråden pga hur djupt jag ser ner på det. 


    Ja jag är definitivt en känslomänniska och kvinnor också faktiskt

    Men jag skrev ju tråden för att jag just ha insikt om det och vill hitta en balans
  • Anonym (Förvirrad ledsen allt)

    Uppdatering :

    Vi sågs och hon pratade bara om familjerelaterade saker. Nu fattar jag att jag nog bara är hennes vän

    Knäcker mig tyvärr verkligen.

    Tycker det är jobbigt att se henne ärligt talat

    Funderar på att ta bort henne på sociala medier. Hon lägger upp massa på killen men då blir hon väl sur...

  • Anonym (E)

    Jag förstår inte riktigt vad du vill ha svar p? ts, det är väl ganska självklart och faktiskt väldigt vettigt av din tjejkompis att ta avstånd om du både har fru men till och med skaffar barn och familj? Det vettigaste hade ju varit om ni inte "påbörjat" något över huvud taget när du clearly är upptagen, men självklart när både du och hon visar intresse och attraktion för varandra så får hon ett hopp om en framtid. 

     Att hon nu förstått vinkeln och tar avstånd är ju verkligen bara för det bästa. Du kan ju inte både äta kakan och ha den kvar? Eller vad är det du vill egentligen?

  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2021-03-18 20:49:25 följande:
    På sätt och vis. Jag har fått och givit bekräftelse åt andra kvinnor, fått känslor och mått bra av det. En kvinna blev rejält förälskad i mig. Men jag har aldrig varit så illa däran som du och min fru har alltid varit nr 1. Har aldrig känt behov av att vara fysiskt otrogen. Och det ÄR svårt att lägga kontakten på en nivå som både är personlig och innerlig men ändå sjysst mot hustrun.  Men det går och jag är fortfarande god vän med hon som var förälskad.

    Som du säger begriper inte de som aldrig varit där hur det är. Allt är inte svart eller vitt. Man har ett val att ta kontroll över sina känslor och lägga kontakten på en rimlig nivå. Att sätta gränser och följa dem. Man kan faktiskt var vän med någon av motsatt kön utan att det måste leda till otrohet och separation.
    De som fördömer dig här ser sig själva som föredömen. Jag tror tvärtom att de är svaga människor som inte litar på sig själva eller på sin partner. De tror sig inte om att kunna vara vän med någon av motsatt kön och litar inte på att de har kontroll över sina känslor. Och tror att alla andra är likadana.
    Snacka om att motsäga sig själv och linda in sina svagheter i finare ord.

    Du skriver "som du säger begriper inte de som aldrig varit där hur det är"... klassisk ursäkt för sina egna brister. Du försöker få saker att låta som att det är situationen som avgör och inte hur du själv väljer att hantera situationen som avgör. Ungefär som att just ni har MER känslor än någon annan och att det skulle vara anledningen till hur man agerar och om andra hade känt som ni gjort så hade de ju såklart agerat precis som ni gjort...  men sanningen är att ni inte alls har mer känslor än någon annan, ni är bara jävligt dåliga på att hantera dem, andra har känt precis samma saker som ni, känt exakt lika mycket men har bara varit bättre än er på att kontrollera både känslor och situationen. Att inte kunna kontrollera sina känslor är inte en styrka, det är en svaghet. Och så länge ni intalar er själva att vara dålig på att kontrollera sina känslor är fint, bra och en styrka så är det väl självklart att ni aldrig någonsin kommer kunna ändra ert beteende.

    Du skriver "man har väl kontroll över sina känslor och lägger kontakten på en rimlig nivå". ungefär som att inte kunna göra ett val är detsamma som att ha kontroll. Men verkligheten är att hålla på på det sättet gör man för att man inte vill eller klarar av att göra ett val och hålla sig till det utan vill kunna slippa göra ett val och äta kakan och ha den kvar, och det är absolut inte kontroll eller stryka, det är bara ren egoism och svaghet.

    Sen är det väl klart att du eller TS inte kommer gilla att andra påpekar era  svagheter och brister för er för ni vill ju inte se er själva som en svaga och känslostyrda personer som inte kan klarar av att göra ett val utan föredrar att se er själva som starka och bara har lite mer känslor än andra.-.

    Som andra redan frågat, vad är TS ute efter, vad vill han med sin tråd?
    Vill han förändra sitt beteende, vill han kunna bli bättre på att kontrollera sina känslor eller vill han bara få andras medhåll om att det är helt ok att vara svag, känslostyrd och dålig på att kontrollera sina känslor.
  • Anonym (man)
    Anonym (Förvirrad ledsen allt) skrev 2021-03-25 21:36:08 följande:

    Uppdatering :

    Vi sågs och hon pratade bara om familjerelaterade saker. Nu fattar jag att jag nog bara är hennes vän

    Knäcker mig tyvärr verkligen.

    Tycker det är jobbigt att se henne ärligt talat

    Funderar på att ta bort henne på sociala medier. Hon lägger upp massa på killen men då blir hon väl sur...


    Du kan väl fråga din fru vad hon tycker?

    Givetvis kommer du inte göra det, men det ger dig nog en bra hint om vad du BORDE göra.

    Jag frågar samma sak som andra frågat, vad vill du med din tråd? Du skriver att du  vill kunna bli bättre på att kontrollera dina känslor men du verkar ju inte ta till dig av vad någon säger och GÖR raka motsatsen till det utan fortsätter mest bara beskriva hur du känner... är det allt som räknas i din värld, vad du känner? Eller finns det kanske andra saker som är minst lika viktiga? Din fru och ditt barn tex?
Svar på tråden Ännu en komplicerad story