• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.

    Vad har ni för mål?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Jag började förra veckan och kör 2 veckor med Vlcd och sedan kommer jag börja äta lite mer vanlig mat men till en början mindre kolhydrater.

    Sen träning på det 2 ggr/v. Samt den vanliga vardagsmotionen som blir varje vecka.

    Började min vikt förra veckan på 77,5 kg på mina 162 cm.

    Mitt mål är att gå ner iaf 10 kg.

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.
  • Anonym (Mortill4)
    nnnnnnnn skrev 2021-05-22 10:39:33 följande:

    Fortsatt neråt här med, 1,5 kg de senaste 5 veckorna = 0,3 kg per vecka i snitt.

    Det går långsamt fram, enligt planen... Suck, blir lite trött på det hela med jämna mellanrum och önskar att det bara smälte bort och jag var klar redan nu.

    2 kg kvar till nästa "drömgräns", (midsommar?) och sen 5kg till nästa drömgräns (höstlovet?/nyår?)

    Sen är det inte mycket kvar..


    Ja jag har inspirerats av ditt tålamod med den långsamma takten! :D Men alltid är det inte så lätt... Tror att min största utmaning är att ORKA hålla ut. Är ju bättre att gå ner långsamt!

    Jag har vägt mig varje fredag morgon utan kläder, före frukost och är nu på 98.0...men vågen visade igår först 96,8 och gissa hur glad jag blev... Men så insåg jag att den kanske luras och det gjorde den... Suck. Men allt som allt går det ju neråt så försöker hålla modet uppe :)

    30.4 102,8

    7.5 99,4

    14.5 99,0

    21.5 98,0

    Den 14.5 var jag väldigt svullen, berodde trol. på varmt väder och ägglossning...

    Har fortsatt med löpträningen och märkt att jag orkar mer, så det är kul! Brukar träna 3 gånger per vecka, ca 3-5 km. Ska ikväll ännu ut på min joggingtur och jag verkligen längtar efter det, trots att jag är lite trött... Måste bara vänta att mannen kommer så han kan vara med barnen.

    Hoppas ni har en bra helg! :)
  • Anonym (Mortill4)
    September1518 skrev 2021-05-13 19:57:24 följande:

    Tack! :D Hehe ah ska kämpa hårt för det.

    Det är det som blir tufft, om det kommer nåt rejält illamående som endast botas av onyttigt haha. Åh nej det där har jag hört om! Jag hade tur med amningen att det hjälpte viktnedgången, åt även rätt nyttigt då men gick upp allt igen. Klantigt. Men nu är jag i form igen och denna gång kommer jag inte tappa greppet.

    Snart når du ditt mål! Det kommer vara en fantastiskt känsla. Det är bara att fortsätta kämpa, kämpa och kämpa. Aldrig mer tresiffrigt låter som ett utmärkt löfte till dig själv.


    nnnnnnnn skrev 2021-05-12 23:09:32 följande:

    Riktig milstolpe att fira!

    Kul!


    Anonym (fet) skrev 2021-05-13 07:25:39 följande:

    Det kommer du att klara med bravur! 


    Tack hörni så mycket för peppen!!

    Jag ska försöka skriva lite oftare här, brukar läsa varje dag nog! Är ovärderligt med denna gemenskap :)
  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (Mortill4) skrev 2021-05-22 16:33:02 följande:
    Ja jag har inspirerats av ditt tålamod med den långsamma takten! :D Men alltid är det inte så lätt... Tror att min största utmaning är att ORKA hålla ut. Är ju bättre att gå ner långsamt!

    Jag har vägt mig varje fredag morgon utan kläder, före frukost och är nu på 98.0...men vågen visade igår först 96,8 och gissa hur glad jag blev... Men så insåg jag att den kanske luras och det gjorde den... Suck. Men allt som allt går det ju neråt så försöker hålla modet uppe :)

    30.4 102,8

    7.5 99,4

    14.5 99,0

    21.5 98,0

    Den 14.5 var jag väldigt svullen, berodde trol. på varmt väder och ägglossning...

    Har fortsatt med löpträningen och märkt att jag orkar mer, så det är kul! Brukar träna 3 gånger per vecka, ca 3-5 km. Ska ikväll ännu ut på min joggingtur och jag verkligen längtar efter det, trots att jag är lite trött... Måste bara vänta att mannen kommer så han kan vara med barnen.

    Hoppas ni har en bra helg! :)
    Heja heja- you got this!! Glad Jag började springa på riktigt när jag fick barn, för det var det snabbaste sättet att bränna kalorier och inte vara hemifrån för länge.

    Tema smalhelg började med mina vanliga blåbär, te och en liten bit hembakat bröd. Ut och veckohandla plus ärenden. Lunch på en stor bukett broccoli och en liten klick smör. Sedan 11 km rask promenad i motvind och en kopp vanligt kaffe (tål bara en kopp i veckan ungefär så det är min belöning när jag rört mig långt).

    Ikväll blir det kyckling och mer grönsaker, och sen en liiten skål chips och rysk yoghurt till Mello, istället för potatisen till middagen.

    Inte världens toppdiet kanske men i veckorna äter jag nyttigt så det gör inget, jag vill ha resultat nu.
  • Anonym (Stegräknaren)

    Söndag. Nu är jag i alla fall tillbaka där jag var 6/5, på 63.6 kg.

    Varför ska de sista 1-2 kilona vara så svåra...detta är löjligt. Tungan ute

  • September1518
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-05-23 09:11:12 följande:

    Söndag. Nu är jag i alla fall tillbaka där jag var 6/5, på 63.6 kg.

    Varför ska de sista 1-2 kilona vara så svåra...detta är löjligt. 


    Bra jobbat! Skönt att vara tillbaka. Visst är det alltid sista sista kilona innan mål som känns omöjliga att ta sig till! Så fort man stoppar något i munnen går man upp ett kg känns det som!
  • Anonym (Stegräknaren)
    September1518 skrev 2021-05-23 10:59:58 följande:
    Bra jobbat! Skönt att vara tillbaka. Visst är det alltid sista sista kilona innan mål som känns omöjliga att ta sig till! Så fort man stoppar något i munnen går man upp ett kg känns det som!
    Tell me about it. Och så har man ju lite hinder på vägen. Vi ska snart iväg och fika med svåger/svägerska och se deras nya hus, och vi tar med fika.

    Det finns inte på kartan att jag äter en stor kaka så jag har joxat ihop en sorts dadelboll till mig. Det enda positiva med att knappt kunna äta nåt är att ingen på jobbet försöker tjata på en att ta kakor i alla fall när det är fika där.
  • Anonym (50)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-05-23 09:11:12 följande:

    Söndag. Nu är jag i alla fall tillbaka där jag var 6/5, på 63.6 kg.

    Varför ska de sista 1-2 kilona vara så svåra...detta är löjligt. 


    Tror det är för att ens egen målvikt typ alltid är några kilo lägre än vad kroppen faktiskt vill vara på! Sen jag var 16 har jag alltid vägt 53-54 (när jag äter någorlunda normalt och inte dricker för mycket alkohol, under covid gick jag upp till typ 57 och det är de kilona jag jobbar på nu). Jag tänker mig alltid att 50 är en jämn och bra vikt men det är skitsvårt att komma dit!
  • Anonym (Viktigt)

    Dagens vikt 72,4 kg. Som sagt viktmässigt har det inte hänt så mycket men kroppen har ändå minskat i omfång.

    Men vore kul att gå ner lite på vågen med :p

  • Anonym (fet)
    September1518 skrev 2021-05-18 14:47:56 följande:
    Ja! Vad kul! Du nådde ditt mål på 86, grymt! Nu måste det kännas extremt motiverande att fortsätta neråt. Kul med måtten också :D
    Ja, verkligen kul! Jag är lite rädd inför imorgons vägning ... jag hade mens förra veckan och då känner jag mig alltid dålig och svag, därför tillåter mig att strunta i mina träningspass under mina mensveckor. Och så blev det tonåringens och min årliga Eurovision Song Contest tittande vilket, som vanlig, blev ackompanjerad av massor med chips och dylik (och sedan var vi "tvungen" att ta itu med resterna igår Flört).
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-24 11:38:26 följande:

    Dagens vikt 72,4 kg. Som sagt viktmässigt har det inte hänt så mycket men kroppen har ändå minskat i omfång.

    Men vore kul att gå ner lite på vågen med :p


    Men det är ju utmärkt att det minskade med 2cm överallt. Då har du säkert tappat mycket fet och byggd upp muskler istället - bra jobbat!

  • Anonym (Viktigt)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-24 14:14:04 följande:

    Men det är ju utmärkt att det minskade med 2cm överallt. Då har du säkert tappat mycket fet och byggd upp muskler istället - bra jobbat!


    Tack :) Jo, jag har byggt upp lite muskler. Känner det själv då jag blivit starkare tex har jag tidigare aldrig kunnat göra en enda armhävning på golvet stående på tå, men nu orkar jag iaf 4 :)
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.