• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.

    Vad har ni för mål?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Jag började förra veckan och kör 2 veckor med Vlcd och sedan kommer jag börja äta lite mer vanlig mat men till en början mindre kolhydrater.

    Sen träning på det 2 ggr/v. Samt den vanliga vardagsmotionen som blir varje vecka.

    Började min vikt förra veckan på 77,5 kg på mina 162 cm.

    Mitt mål är att gå ner iaf 10 kg.

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.
  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-31 18:13:43 följande:
    Multivitaminer är för det mesta rätt meningslösa. Om du redan har en brist, är det högdoserad som gäller.
    Vi får väl se vad läkaren säger, jag är ingen anhängare av att leka runt med högdoser då jag vet att dessa kan vara skadliga. Finns t.o.m. de som förgiftat sina gamla föräldrar för att de inte vet vad de håller på med.

    lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/fallbeskrivning/2015/06/d-vitaminforgiftning-av-preparat-kopt-pa-natet/
  • nnnnnnnn

    tyvärr + denna veckan, men det är exakt samma som hänt var 4:e vecka det senaste 1,5 åren... 3 veckor neråt sen + 1kg ungefär. => Hamnar på ca -2 hg per vecka i snitt. Men man önskar att det här "var 4:e vecka" hade kunnat hålla sig borta eller iallafall vara att jag står stilla, surt att gå plus ett helt kilo...
    Bara att härda ut till söndag och sen upprepa varje vecka ungefär 50 veckor till... Sen är jag i mål!

  • Anonym (Stegräknaren)
    nnnnnnnn skrev 2021-05-31 19:09:28 följande:

    tyvärr + denna veckan, men det är exakt samma som hänt var 4:e vecka det senaste 1,5 åren... 3 veckor neråt sen + 1kg ungefär. => Hamnar på ca -2 hg per vecka i snitt. Men man önskar att det här "var 4:e vecka" hade kunnat hålla sig borta eller iallafall vara att jag står stilla, surt att gå plus ett helt kilo...
    Bara att härda ut till söndag och sen upprepa varje vecka ungefär 50 veckor till... Sen är jag i mål!


    Men det är väl vätska du lägger på inför mens bara?

    Jag får munchies nåt helt galet plus vätska så även om jag inte väger så mycket slår det på ett kilo de dagarna och man är sur på allt och alla.

    Jag kan på riktigt inte låta bli att äta då, det är som att vara besatt av djävulen. Men sen tar jag igen det med skärpning övriga veckor, i normala fall.
  • Anonym (Viktigt)

    Nu har jag kommit under 72 strecket.

    Närmare sagt 71,9 Kg :)

  • Anonym (fet)

    85,7kg blev det idag. Ett minus på exakt 2kg sedan förra veckan. Då gick jag upp 0,9kg, jämfört med för 2 veckor sedan är det alltså ett minus på 1,1kg. Jag antar att det var nog mest vätska jag gick upp förra veckan - inte så konstigt med tanke på hur mycket salt vårt helg-frestande innehöll.


    Jag är såklart jättenöjd just nu Skrattande

  • Anonym (fet)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-06-01 08:11:43 följande:

    Nu har jag kommit under 72 strecket.

    Närmare sagt 71,9 Kg :)


    Vad bra, grattis!
  • Anonym (59)

    Hej alla duktiga!

    Jag joinar i tråden ???? jag har som målvikt 59 kg men kommer nog inte hinna dit innan midsommar, väger nu 62,1 kg. Vet att det inte är långt dit nu men det går långsamt! Blir så sugen på allt på kvällarna att jag ofta äter lite mer än jag borde då... Inte mer än jag får kalorimässigt men hade kunnat gå ner mer i vikt om inte!

    Nåja, hoppas kunna hamna på ca 60,5-61 till midsommar i alla fall!

  • September1518
    Anonym (59) skrev 2021-06-01 21:56:21 följande:

    Hej alla duktiga!

    Jag joinar i tråden ???? jag har som målvikt 59 kg men kommer nog inte hinna dit innan midsommar, väger nu 62,1 kg. Vet att det inte är långt dit nu men det går långsamt! Blir så sugen på allt på kvällarna att jag ofta äter lite mer än jag borde då... Inte mer än jag får kalorimässigt men hade kunnat gå ner mer i vikt om inte!

    Nåja, hoppas kunna hamna på ca 60,5-61 till midsommar i alla fall!


    Kvällarna är alltid tuffast för mig med av nån anledning, man gosar ner sig i soffan framför TVn och vill snaska på nåt gott haha. Om du håller dig inom kalorigränsen är det grymt ändå! Du kommer i mål i sinom tid, kanske bättre att det tar lite tid och blir hållbart. Kämpa på! Tränar du nånting? Hur lång är du? :)
  • September1518

    Jag glömde nästan bort att det var fredag och vägning! Det är väl ett gott tecken haha.

    Idag hamnade jag på 63,1 så håller mig fortfarande där jag vill! Har haft lite svårare med maten nu senaste veckan, illamåendet har kickat in rejält. Får se hur det går framöver. Träningen har slarvats med också! Har varit så trött.

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.