• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28397 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28397

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Thu 25 Mar 2021 18:21
    molly50 skrev 2021-03-25 08:37:43 följande:
    Tycker du att TS ska fortsätta uppmuntra sin vän att stanna kvar i förhållandet med den gifte mannen, trots att han flera gånger visat med all önskvärd tydlighet att han inte kommer att lämna sin fru?
    Ska en äkta vän verkligen uppmuntra en vän att stanna kvar i något där hon riskerar att bli djupt sårad?
    Att försöka uppmuntra en vän att komma på bättre tankar är inte att tjata.
    TS ska säga vad hon tycker, varken uppmuntra eller tjata om att bryta. Hon ska förhålla sig neutral och respektera vännens beslut.
    Låt oss säga att du träffar en man som din vän ogillar, skulle  du då uppskatta om hon ständigt försökte bryta er relation?
  • Anonym (Suck)
    Thu 25 Mar 2021 18:39
    Tecum skrev 2021-03-25 18:21:35 följande:

    TS ska säga vad hon tycker, varken uppmuntra eller tjata om att bryta. Hon ska förhålla sig neutral och respektera vännens beslut.

    Låt oss säga att du träffar en man som din vän ogillar, skulle  du då uppskatta om hon ständigt försökte bryta er relation?


    Det går inte att jämföra med ts vän. Den vännen kastar bort sitt liv på ingenting och kommer bli rejält sårad. Ts verkar dessutom gilla det där aset. Ingen bra vän.
  • Anonym (Suck)
    Thu 25 Mar 2021 18:39
    Tecum skrev 2021-03-25 18:21:35 följande:

    TS ska säga vad hon tycker, varken uppmuntra eller tjata om att bryta. Hon ska förhålla sig neutral och respektera vännens beslut.

    Låt oss säga att du träffar en man som din vän ogillar, skulle  du då uppskatta om hon ständigt försökte bryta er relation?


    Det går inte att jämföra med ts vän. Den vännen kastar bort sitt liv på ingenting och kommer bli rejält sårad. Ts verkar dessutom gilla det där aset. Ingen bra vän.
  • Thu 25 Mar 2021 18:48
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-25 18:39:26 följande:
    Det går inte att jämföra med ts vän. Den vännen kastar bort sitt liv på ingenting och kommer bli rejält sårad. Ts verkar dessutom gilla det där aset. Ingen bra vän. smile4.gif
    Man kan kasta bort sitt liv och bli sårad även av killar som inte är otrogna. Det går utmärkt att jämföra, tänk bara på alla tjejer som blir ihop med kriminella, players eller killar som tidigare burit sig illa åt mot kvinnor.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Thu 25 Mar 2021 19:14
    -2

    Jag läser allt ni skriver men kan inte svara enskilt på varje inlägg.

    Min vän ser det inte som att "kasta bort sitt liv", hon tycker att stunderna med honom och deras telefonkontakt är värt mycket. Tar hellre det än är utan honom helt...

    Jag har förstått det som att hans förhållande inte är dött, det flyter på med en ganska trist ton. Jag lyssnar inte bara på vad hon säger när jag drar mina slutsatser kring dem utan jag läser det han skriver, det hon skriver och försöker förstå vad som händer mellan dem. Jag tror det är kärlek. Därmed inte sagt att jag verkligen tror att de kommer bli tillsammans, men inte heller att de inte kommer bli det. Jag tror han vill lika mycket som henne, men jag vet inte om han någonsin kommer våga ta steget. Detta pga att jag tolkar det som att han själv inte vet...

    Det verkar som att han inte varit otrogen innan och han verkar tycka situationen är så pass jobbig att han inte kommer sätta sig i samma sits igen, tror jag! Min vän har aldrig varit otrogen och kommer nog heller aldrig vara det. Sen är ju det hon gör lika fel som det han gör, det vet både hon och jag (fast jag tycker hennes agerande är mer okej än vad hon själv verka tycka).

    Hon har bestämt sig för att vänta på denna mannen, tills de blir tillsammans eller tills han bestämmer sig för att avsluta med henne och jag har valt att stötta henne i det valet. Samtidigt säger jag vad jag tycker och tänker om det, både positiva och negativa saker.

    Någon frågade om jag kände frun och nej, det gör jag inte. Jag känner inte mannen heller egentligen. Men det känns ju så genom min vän...

  • Thu 25 Mar 2021 19:20

    Om du nu är en vän, tycker du det är helt sunt att du blir som en extra part i en relation som redan har för många inblandade?

    Jag tycker det är gränslöst att du är så insatt i vad han och hon skriver och säger till varandra att du anser dig kunna tolka hur han är, trots att du inte alls känner honom.

    Vad tänker du själv om det?

  • Anonym (Varfö­r skulle han?)
    Thu 25 Mar 2021 19:23
    +2

    Visst: Han kommer lämna sin ekonomi (frun), sitt hem (frun) och sina barn (frun) för att fortsätta ha sex med den han redan har sex med vid sidan av (älskarinnan). Lol.

  • Anonym (Suck)
    Thu 25 Mar 2021 19:27
    Tecum skrev 2021-03-25 18:48:30 följande:

    Man kan kasta bort sitt liv och bli sårad även av killar som inte är otrogna. Det går utmärkt att jämföra, tänk bara på alla tjejer som blir ihop med kriminella, players eller killar som tidigare burit sig illa åt mot kvinnor.


    Och även dessa killar bör man avråda sin vän från att kära ner sig i. Skillnaden är väl att i de fall du räknar upp finns det kärlek även från mannens sida.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Thu 25 Mar 2021 19:33
    Fiona M skrev 2021-03-25 19:20:38 följande:

    Om du nu är en vän, tycker du det är helt sunt att du blir som en extra part i en relation som redan har för många inblandade?

    Jag tycker det är gränslöst att du är så insatt i vad han och hon skriver och säger till varandra att du anser dig kunna tolka hur han är, trots att du inte alls känner honom.

    Vad tänker du själv om det?


    Har inte tänkt så utan uppskattar att hon är ärlig mot just mig!
  • Anonym (...)
    Thu 25 Mar 2021 20:23
    +2

    Synd att hon inte värdesätter sig mer än att stå på standby för någon som behandlar kvinnor som han gör. För han är varken schysst mot sin fru eller henne.

Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?