• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sellcarro

    Hur går det för alla? Jag fick mensen igår och har nu börjat tagit Q10 och inositol för att förbättra äggkvaliten får se hur det kommer att gå dom närmsta veckorna :) skönt med lite sommar och sol så man får tankarna på andra håll :)

  • Ericky
    Sellcarro skrev 2021-06-11 15:22:10 följande:

    Hur går det för alla? Jag fick mensen igår och har nu börjat tagit Q10 och inositol för att förbättra äggkvaliten får se hur det kommer att gå dom närmsta veckorna :) skönt med lite sommar och sol så man får tankarna på andra håll :)


    Här är det lite peppigt igen! 2,5 vecka sedan MF startade så har ju ju fullt utslag på ÄL-test, så i helgen ligger vi i och hoppas på mirakel! Man hoppas ju så att man ska vara en av de som blir gravida direkt utan mens mellan <3

    Annars är det som du säger, en semester att se fram emot vilket känns bra :)
  • Hallonglass91
    Sellcarro skrev 2021-06-11 15:22:10 följande:

    Hur går det för alla? Jag fick mensen igår och har nu börjat tagit Q10 och inositol för att förbättra äggkvaliten får se hur det kommer att gå dom närmsta veckorna :) skönt med lite sommar och sol så man får tankarna på andra håll :)


    Aldrig hört om de där, något du fått rekommenderat/rekommenderar? :)

    Jag fick mens i måndags för tredje gången sedan vårt MA. Kroppen är helt tillbaka nu skulle jag säga förutom att jag nu har längre cykler. Känner mig mer lugn och anstränger mig verkligen till att slappna av lite mer med allt då jag kände mig otroligt stressad att bli gravid förra cykeln och tänkte på att jag ville bli gravid heeeeela dagarna, vi försökte verkligen då också och körde med ÄL test och allt, låg massa osv. Blev väldigt besviken när det inte blev någon graviditet och inbillar mig att jag ?ville det för mycket? om ni förstår vad jag menar? Även om det säkert inte påverkar så mycket försöker jag vara mer chill denna gång. Tror ni att det påverkar något?

    Nästa BIM blir i början av juli för mig :)
  • Rårakan

    Jag har haft en mens efter mf och väntar nu in BIM... Lite osäker när jag hade ÄL. Försökte med ÄL-stickor men förstår mig inte riktigt på dom. Vanligtvis känner jag alltid när jag har ÄL då jag får ganska ont men kände inget särskilt denna gång. Så vi får se om vi lyckades pricka rätt. Tycker det molar lite men vet inte om det är en senare ÄL, tecken på mens på G eller gravidtecken. BIM på tisdag om jag utgår från hur cykeln var före mf.

  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-06-09 12:11:26 följande:

    Mysigt! :) Hoppas allt går bra för dig med! Försök att slappna av, kanske fake it until you make it där med och låtsas vara lugn och intala dig att du är det, det finns inget du kan göra ändå. Kanske fungerar. :)

    Lycka till och håll oss uppdaterade!


    Ja du har rätt, måste lyssna på mina egna råd.

    Förstår hur du menar med att vilja för mycket, kanske att kroppen kan låsa sig av stress. Låter hälsosamt att försöka vara mer chill denna gång. Känner du dig taggad inför äl? Hur tänker ni lägga upp strategin denna gång då? Sex varannan dag kanske kan vara en idé för att slippa äl-test och stress men garantera att ni inte missar äl.
  • Gabriella33

    Tjejer hjälp?

    Hade ett ma och påbörjade hela abortprocessen för 2v sedan. Igår på mitt återbesök ser dom på ul att rester finns kvar.. fick göra ett nytt abortförsök igår. Märker ingen skillad på blodmängden.. funkar det inte denna gång så blir det skrapning om ca 3veckor? någon som behövt göra mer än en abort under samma mf? Hur länge blödde ni? Vill bara få detta överstökat o lägga det bakom mig? sjukt påfrestande:/

  • Anonym4848
    Gabriella33 skrev 2021-06-12 22:53:12 följande:

    Tjejer hjälp?

    Hade ett ma och påbörjade hela abortprocessen för 2v sedan. Igår på mitt återbesök ser dom på ul att rester finns kvar.. fick göra ett nytt abortförsök igår. Märker ingen skillad på blodmängden.. funkar det inte denna gång så blir det skrapning om ca 3veckor? någon som behövt göra mer än en abort under samma mf? Hur länge blödde ni? Vill bara få detta överstökat o lägga det bakom mig? sjukt påfrestande:/


    Jag var med om samma! 5 februari cytotec första gången. Blödde ca 3 veckor, sen slutade det så då trodde man allt var klart. Testade negativt på gravtest och fick då inget återbesök. Sen började det blöda igen efter nån vecka. Ringde men då trodde de att det var mens så skulle avvakta. När det började blöda en tredje gång fick jag äntligen komma in. Rester kvar. Fick cytotec igen, hände ingenting så en vecka senare skrapning. Skrapningen 26/4 Så tog nästan 3 månader totalt. Plussade dock igen på första försöket efter skrapningen, livrädd att det ska hända samma sak igen nu.. :(
  • Sellcarro
    Hallonglass91 skrev 2021-06-12 17:49:51 följande:

    Aldrig hört om de där, något du fått rekommenderat/rekommenderar? :)

    Jag fick mens i måndags för tredje gången sedan vårt MA. Kroppen är helt tillbaka nu skulle jag säga förutom att jag nu har längre cykler. Känner mig mer lugn och anstränger mig verkligen till att slappna av lite mer med allt då jag kände mig otroligt stressad att bli gravid förra cykeln och tänkte på att jag ville bli gravid heeeeela dagarna, vi försökte verkligen då också och körde med ÄL test och allt, låg massa osv. Blev väldigt besviken när det inte blev någon graviditet och inbillar mig att jag ?ville det för mycket? om ni förstår vad jag menar? Även om det säkert inte påverkar så mycket försöker jag vara mer chill denna gång. Tror ni att det påverkar något?

    Nästa BIM blir i början av juli för mig :)


    Många som rekommenderar Q10 för det bygger upp alla celler i kroppen om jag inte misstar mig. Och inositol kan dom ibland rekommenderar för dom som har pco. Men hittat den mesta informationen på denna sida : www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php
  • Gabriella33
    Anonym4848 skrev 2021-06-12 23:24:46 följande:

    Jag var med om samma! 5 februari cytotec första gången. Blödde ca 3 veckor, sen slutade det så då trodde man allt var klart. Testade negativt på gravtest och fick då inget återbesök. Sen började det blöda igen efter nån vecka. Ringde men då trodde de att det var mens så skulle avvakta. När det började blöda en tredje gång fick jag äntligen komma in. Rester kvar. Fick cytotec igen, hände ingenting så en vecka senare skrapning. Skrapningen 26/4 Så tog nästan 3 månader totalt. Plussade dock igen på första försöket efter skrapningen, livrädd att det ska hända samma sak igen nu.. :(


    Att det ska behöva ta 3mån är helt otroligt!! Jag hoppas innerligen att detta inte blir lika långdraget.. dom sa pga semestrar kan dom inte erbjuda ett återbesök men skickade med ett gravtest och sa är det negativt om 3v så är du klar o slipper skrapning. Fattar inte logiken ifall du fick negativt test men ändå hade rester?:/

    Grattis till graviditeten!! Denna gång tar det sig ska du se!:))
  • Anonym4848
    Gabriella33 skrev 2021-06-13 03:04:28 följande:

    Att det ska behöva ta 3mån är helt otroligt!! Jag hoppas innerligen att detta inte blir lika långdraget.. dom sa pga semestrar kan dom inte erbjuda ett återbesök men skickade med ett gravtest och sa är det negativt om 3v så är du klar o slipper skrapning. Fattar inte logiken ifall du fick negativt test men ändå hade rester?:/

    Grattis till graviditeten!! Denna gång tar det sig ska du se!:))


    Nej jag vet, helt otroligt! Exakt, mitt test jag fick med hem var negativt och testade varje gång på sjukhuset och de var också negativa, trots rester kvar. Jag fick tom. Positivt på ÄL-tester och mens medan resterna var kvar. Det blödde mer eller mindre hela tiden, men mer då mensen skulle vara. Så kroppen verkade ju försöka köra på som vanligt trots rester. Så märker du det minsta konstigt, att du blöder mer/längre än vanligt vid mens sen när det ska vara klart med aborten, be att få kolla!

    Tack snälla du! Och jag beklagar verkligen ditt missfall, och håller tummarna att det går bra nu och att ni får ny chans snart!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?