• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-09-01 19:28:37 följande:

    Det var inte så enkelt som jag trodde med mitt besök idag, hos bm syntes inget på testet, men det ska iaf skickas på odling så jag får veta på fredag. 


    Blev däremot inte jättebra bemött tycker jag, hon visste typ inte vad mitt magont kunde bero på. "UVI ger inte sammandragningar" påstod hon fast det är exakt vad det gör. När jag frågade om jag bara ska ha så ont att jag får vara hemma från jobbet svarade "ja, vad ska jag säga...". 


    Så jag ringde vårdcentralen där sköterskan som svarade var jättehjälpsam, och inte alls tyckte jag skulle gå runt och ha ont. Hon frågade en läkare som tyckte jag för säkerhets skull skulle åka till akuten och få det kollat, så det inte skulle råka vara värkar typ. Så det gjorde vi, blev grundligt undersökt, med ultraljud och ctg bla. Fick se bebisen vinka. :D Och allt såg bra ut. Så även om jag ändå inte vet vad det beror på så känns det okej. Kan ju vara en blandning av allt, typ. Lite foglossning, lite stress, lite känslig mage osv.


    Usch så tråkigt att du blev dåligt bemött. Lät ju som hon inte alls var insatt. Bra att de tog odlingsprov i alla fall. Och bra att ni åkte in till akuten. Du bär ju ändå på ett litet liv och då är klart att man blir orolig, så bättre att kolla en gång extra än att skippa det. Så sött att bebisen vinkade! :)

    Min mage kan bli väldigt hård och tung emellanåt, speciellt när jag är ute och går och anstränger mig. Annars är den fortfarande mjuk. :p Har också börjat få ont i ryggen, även här märks det mer vid ansträngning.
  • bananmilkshake

    Här kommer min bild från igår när jag gick in i vecka 28. Glad Linnet stramar under tuttarna så magen ser lite mindre ut än den är. Tungan ute

    (Vet inte varför det blir så dålig kvalitet när jag laddar upp den) 


  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-09-03 08:54:14 följande:
    Usch så tråkigt att du blev dåligt bemött. Lät ju som hon inte alls var insatt. Bra att de tog odlingsprov i alla fall. Och bra att ni åkte in till akuten. Du bär ju ändå på ett litet liv och då är klart att man blir orolig, så bättre att kolla en gång extra än att skippa det. Så sött att bebisen vinkade! :)

    Min mage kan bli väldigt hård och tung emellanåt, speciellt när jag är ute och går och anstränger mig. Annars är den fortfarande mjuk. :p Har också börjat få ont i ryggen, även här märks det mer vid ansträngning.

    Nä, det kändes som hon mest tänkte att det var fredag och längtade hem. :P 


    Faktiskt så blev det bra efter några dagar med Lactulos! Så trots att jag inte kände mig förstoppad eller gasig så var det nåt vajsing med magen. Nu har jag inte ont längre, men som du att magen blir hård och tung ibland, men det tror jag är helt normalt. :D 

  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-09-05 10:51:21 följande:

    Här kommer min bild från igår när jag gick in i vecka 28. Glad Linnet stramar under tuttarna så magen ser lite mindre ut än den är. Tungan ute

    (Vet inte varför det blir så dålig kvalitet när jag laddar upp den) 


     


    Åh! Magen med det lilla livet! Så häftigt! <3 


    Juste! Du och jag är nästan lika långt gångna ju! Jag är i vecka 27 + 3 nu... Ska ladda upp en bild snart! Men vi ser också ut att vara lika i storleken på magen också! :) Har varit lilla nervös innan då några kommenterat om att den såg "sååå liten ut"  för typ 3 veckor sen. Men då svarade jag att ganska direkt att, "jadu, lillan i magen är ju bara 800g just nu så hur stor ska magen vara?" Störigt ibland även om många inte menar nåt illa...  :P

  • VirrePirre06
    bananmilkshake skrev 2021-09-05 10:51:21 följande:

    Här kommer min bild från igår när jag gick in i vecka 28.  Linnet stramar under tuttarna så magen ser lite mindre ut än den är. 

    (Vet inte varför det blir så dålig kvalitet när jag laddar upp den) 


    Fina magen :D Ja det är inte mycket kläder som passar längre, fick lov att beställa en mamma jacka då jag inte kan knäppa några av mina längre xD
  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-09-05 12:14:40 följande:

    Åh! Magen med det lilla livet! Så häftigt! <3 


    Juste! Du och jag är nästan lika långt gångna ju! Jag är i vecka 27 + 3 nu... Ska ladda upp en bild snart! Men vi ser också ut att vara lika i storleken på magen också! :) Har varit lilla nervös innan då några kommenterat om att den såg "sååå liten ut"  för typ 3 veckor sen. Men då svarade jag att ganska direkt att, "jadu, lillan i magen är ju bara 800g just nu så hur stor ska magen vara?" Störigt ibland även om många inte menar nåt illa...  :P


    Ja just det, vad kul! Skiljer bara 2 dagar ju. :D 


    Åh, bry dig inte om när folk säger sånt! Så irriterande. Men bra svar på tal! Jag får bara tvärtom. Svärmor för någon månad sen (var alltså inte alls stor då): "OJ vilken mage", min kära mor: "den där pallen håller bara för 100 kg, så du vet!". Jaaaaa, jätteroligt skämt. Drömmer Det KAN faktiskt vara känsligt, även om man aldrig haft viktproblem eller problem med hur jag ser på min kropp. 


    VirrePirre06 skrev 2021-09-05 13:42:31 följande:
    Fina magen :D Ja det är inte mycket kläder som passar längre, fick lov att beställa en mamma jacka då jag inte kan knäppa några av mina längre xD

    Tack! <3 Nej haha, jag börjar känna att jag kör samma veckor-kläder om och om igen, för jag har typ bara så det täcker upp för en vecka. :'D 

  • bananmilkshake

    Oj, jag HAR leggings på mig på bilden, det är ett blänk i en bänkskiva nere till höger som gör att jag ser byxlös ut. Tungan ute

  • VirrePirre06
    Sellerin skrev 2021-09-05 20:57:20 följande:

    :)

    Grön klänning = vecka 30

    Svart klänning = vecka 26


    Så fin :) Känner du dig tung än eller funkar det? :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET