• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Anonym (lite halvt)
    MAKL skrev 2021-04-15 10:37:49 följande:
    Det är såklart inte så att jag menar det är bortkastat att tempa med NC. Det är ju som du säger lättare att hålla koll på när äl kan ske. Den är ju väldigt bra på att räkna ut förmodad äl när man tempat några cykler så jag tycker absolut att den är bra om man vill slippa testa så kör på det du om du känner för det.

    Förstår precis vad du menar med pressen när det väl gäller. Min man tycker väl inte det är någon press runt äl utan han tycker bara det är kul. Men det här med att närma sig bim och att mensen alltid dykt upp väldigt ovälkommet är det som stressar honom mest. Så fort jag säger det minsta som kan tyda på pms symptom så säger han jag inte får säga så. Och så frågar han alltid när bim är så att han har koll på min cykel också. Det kan ju jag också bli lite stressad av att jag inte får nämna att jag tror mensen kommer för att han blir så ledsen då. Men det är våran gemensamma dröm så oavsett pressen så försöker vi ha en lätt syn på det och komma ihåg att njuta av livet också, för någon gång bara måste drömmen bli till verklighet oavsett hur lång tid det än kommer ta.

    Håller som sagt tummarna för er att det kommer gå fort :)
    Så tolkade jag dig inte alls, så det är ingen fara! :) Det är jättebra input. Jag har inte så bra koll på hur NC fungerar, förutom att det varit till bra hjälp för flera av mina vänner. Jag är såklart lite fertilitetsnojig och sådär, som jag tror att många är i den här situationen. Det känns skönt att ha en grupp att prata av sig i!

    Åh, jag förstår att det är en svår situation på många sätt. Du blir ju den som får berätta de tråkiga nyheterna varje gång. :( Tack vad fint! Jag håller tummarna för er också! 
  • MAKL
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-15 14:09:49 följande:

    Så tolkade jag dig inte alls, så det är ingen fara! :) Det är jättebra input. Jag har inte så bra koll på hur NC fungerar, förutom att det varit till bra hjälp för flera av mina vänner. Jag är såklart lite fertilitetsnojig och sådär, som jag tror att många är i den här situationen. Det känns skönt att ha en grupp att prata av sig i!

    Åh, jag förstår att det är en svår situation på många sätt. Du blir ju den som får berätta de tråkiga nyheterna varje gång. :( Tack vad fint! Jag håller tummarna för er också! 


    Så bra :) jag förstår precis hur du känner med att vara nojig över fertiliteten, det är jag också, och precis som du säger så tror jag också det många som gör det som är i den här sitsen. Men det kommer säkert gå jätte bra.

    Det är faktiskt väldigt skönt att få skriva av sig på det här forumet när man behöver lite råd eller stöttning. Speciellt om man inte berättat för någon eller så många i sin omgivning vad man bestämt sig för eller vad man kämpar med, här får man sån förståelse i all sin galenskap :)
  • Amandannn
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-15 08:14:44 följande:

    Ansluter mig lite halvt till den här tråden. Vi ska inte börja aktivt försöka förrän i höst, men vi skyddar oss inte under fertila perioder längre. Jag har ingen riktig koll på ÄL eller om jag ens har ÄL, mer än när den ungefär borde vara utifrån min menscykel. Jag hoppas att det är okej? 

    Om ett tag har jag tänkt börja med NC eller liknande, eftersom det har fungerat bra för mina vänner när de försökt bli gravida. 


    Absolut okej att komma med, jättekul ändå!!
  • Lilja3389

    Hej lägger till mig i tråden också!

    Fick missfall (ma) höstas. Vi fortsatte försöka några gånger efter de. Men sen bestämde vi oss för en paus på 3 månader bara för att släppa all press.

    Vi började försöka maj förra året. Så nu när vi börjar försöka igen är vi båda taggade och känner oss motiverade igen. BIM 20/5 :)

    Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

    Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

  • Msofie

    Trots alla faktorer som sett positiva ut fick jag nu min mens. Denna cyklen har jag gjort en spolning samt ultraljud som påvisade på att ägglossning skett och tjock slemhinna. Denna cyklen hade jag så mycket hopp på grund av hög temperatur. Men nu börjar vi om. Om och om igen. Känner sån sorg och besvikelse. Ses, förhoppningsvis inte, i maj tråden.

    Jag lägger in min BIM, men kommer behöva ta en paus ett tag från alla sociala medier.

    Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

    Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

    Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

  • RH93

    Ny månad och nya chanser, håller tummarna för att det blir många januaribebisar!

    Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

    RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

    Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

    Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

  • Msofie


    Hej,

    Är det någon av er som har varit med om en temperaturen inte har sjunkit efter man fick mens? Är på cykeldag 3 och min temp är lika hög som tidigare i lutealfasen. Brukar ligga på 35,8 - 32,2 efter mens. Är inte heller sjuk vad jag har märkt varje fall.
  • Link92
    Msofie skrev 2021-04-18 07:50:39 följande:

    Hej,

    Är det någon av er som har varit med om en temperaturen inte har sjunkit efter man fick mens? Är på cykeldag 3 och min temp är lika hög som tidigare i lutealfasen. Brukar ligga på 35,8 - 32,2 efter mens. Är inte heller sjuk vad jag har märkt varje fall.


    Hej! Ja det har hänt mig ett flertal gånger (fast kurvan brukar då vara mindre stabil än din ser ut). Har alltid dippat ner på dag 4 de gångerna för mig. Men det kan ju vara något annat också! :) Är mensen som vanligt? Har du testat? :)
  • Msofie
    Link92 skrev 2021-04-18 08:20:07 följande:

    Hej! Ja det har hänt mig ett flertal gånger (fast kurvan brukar då vara mindre stabil än din ser ut). Har alltid dippat ner på dag 4 de gångerna för mig. Men det kan ju vara något annat också! :) Är mensen som vanligt? Har du testat? :)


    Alltså ja det är inga större skillnader än vanligt, kanske något mindre. Brukar alltid komma på förmiddagen och kom sent på kvällen. Testade neg på BIM -2. Detta vart ju bara störigt, men får följa kurvan någon dag till!
  • Gulgja

    Hej!

    Jag ansluter mig gärna till tråden. Jag (28 år) och maken (30 år) är inne på första försöket efter att mina prolaktinvärden stabiliseras efter medicin i 4 veckor. Jag har enligt progestoron test hos gyn haft en "normal ovulation" med 40 mnol i progestoron värde. Tänkte sätta igång med ÄL tester denna månad, ingen tempning.

    BIM 10/5.

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet