• JosHed

    BIM maj

    Hej!

    Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

  • Svar på tråden BIM maj
  • ugglans

    Jag och mannen fick covid precis vid ägglossning, så denna cykel är tyvärr körd... Hade sex senast 3 dagar innan ägglossning. Men följer med i tråden för att se hur det går för er andra ändå!

  • mollyoshea
    Linneado skrev 2021-05-11 19:41:15 följande:

    Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.


    Läste statistik på det och för 84% fäster ägget dag 8,9 eller 10. Överlägset vanligast är dag 9. Kanske kan vara till hjälp för någon :)
  • lilly439
    mollyoshea skrev 2021-05-11 21:35:08 följande:
    Läste statistik på det och för 84% fäster ägget dag 8,9 eller 10. Överlägset vanligast är dag 9. Kanske kan vara till hjälp för någon :)
    Spännande info! :)
    Överallt där jag läst säger man dag 5-7. I vissa källor har jag hittat att det är möjligt som tidigast dag 3. Man undrar varför de säger så olika.
  • Jojjans
    ugglans skrev 2021-05-11 21:18:36 följande:

    Jag och mannen fick covid precis vid ägglossning, så denna cykel är tyvärr körd... Hade sex senast 3 dagar innan ägglossning. Men följer med i tråden för att se hur det går för er andra ändå!


    Äsch 3 dagar innan behöver verkligen inte vara kört. Min första planerade graviditet hade vi bara sex 4 dagar innan äl. Men äl blev försenat (bekräftades senare på ul när dom bestämde barnets ålder) men gravid blev jag ändå :)
  • ugglans
    Jojjans skrev 2021-05-11 22:05:49 följande:

    Äsch 3 dagar innan behöver verkligen inte vara kört. Min första planerade graviditet hade vi bara sex 4 dagar innan äl. Men äl blev försenat (bekräftades senare på ul när dom bestämde barnets ålder) men gravid blev jag ändå :)


    Man kan ju alltid hoppas såklart. Men ställer in mig på att det inte blir något, så besvikelsen inte blir så stor haha :)
  • Thess85
    Länken skrev 2021-05-11 14:49:18 följande:

    Hej,

    Jag vill gärna höra om någon av er har varit med om en Nidblödning? Jag har två barn sen innan och har aldrig vad jag vet haft det. Nu försöker vi med trean och jag har BIM nu på lördag. Idag vid lunch fick jag vad jag tror är en nidblödning. Nu har jag sprungit på toa som en tok, livrädd att det är tanten påväg. Men nu är det snustorrt på pappret. Fler som varit med om något liknande?


    Jag har heller aldrig varit med om det, vet nye om det e e vad jag fick denna månaden heller.

    I lördags kom det ljusrosa under kvällen men bara när va på toa och torkade mig under två tillfällen.

    Sen inget mer,

    Plussade sen på söndag
  • Jojjans
    Linneado skrev 2021-05-11 19:41:15 följande:

    Det tar ca (minst) 6 dagar innan ägget ens fäster i livmodern och först efter det kommer du börja producera hav hormon som ger positivt utslag. Försök ha tålamod och avvakta, för din sinnesros skull. Jag har bestämt att jag inte får testa förrän iaf äl + 10 när jag väl ska börja testa.


    Jag har vid tre graviditeter fått en väldigt speciell stickande känsla på dag 5 eller 6, antagligen då ägget fäst, och jag har alltid fått plus tidigt. På äl+9 som tidigast. Den här gången dröjde det längre. Tror verkligen det kan vara olika i varje graviditet på vilken dag ägget får fäste. Men att börja testa innan äl+8 känns helt meningslöst faktiskt.
  • Jojjans
    lilly439 skrev 2021-05-11 22:00:11 följande:

    Spännande info! :)

    Överallt där jag läst säger man dag 5-7. I vissa källor har jag hittat att det är möjligt som tidigast dag 3. Man undrar varför de säger så olika.


    Hmm 3 låter faktiskt orimligt, men allt mellan 5-10 är vad jag läst mig till. Det tar ju några dagar för ägget att dela sig tillräckligt många gånger för att vara redo att fästa, och som jag förstått det tar även resan genom äggledaren ner till livmodern flera dagar.
  • DrLavernius

    Mensen kom idag, ett par dagar sent. Funderar på om något ändå hade försökt fästa, för har inte känt som jag brukar inför mens, och det är mindre färskt blod och mer konstiga klumpar än det brukar vara.

    Oavsett går jag vidare till junitråden nu, och hoppas på att nästa cykel går bättre.

    Lycka till alla!

  • Fembarnsmamma12345

    Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

    Frågan är om det skiter sig tro.

    Vad tror ni?

Svar på tråden BIM maj