• Anonym (Gnäll)

    Gnäller era män också?

    Jag och barnen kan typ inte ha gäster hemma. Han pallar inte med folk

    Maten jag lagar är smaklös

    Jag har tydligen lagt på mig i vikt trots att jag själv inte märker det

    Jsg kan inte städa korrekt

    Bäddar heller aldrig sängar korrekt

    Jag jobbar för mycket

    Jag har tydligen inga hobbies

    Jag klär mig för ungdomligt

    Jag vill ha sex för ofta

    Listan kan göras lång

    Är detta rimligt att stå ut med såhär mycket kritik dagligen?

  • Svar på tråden Gnäller era män också?
  • Anonym (Gnäll)
    Gameofthrones skrev 2021-04-08 19:43:34 följande:

    Jag tycker att du kan göra en förändring för din skull?

    Har du råd med bo själv med barnen? Särbo? Ett positiv förändring.


    Ja alltså jag har egentligen alllt: bra utbildning jobb utseende fint hem snälla barn många vänner bra familj

    Men ska man dela på sig för det här? Känns liksom inte rätt mot barnen

    Det mesta rinner av mig men ibland orkar jag inte ta kritik precis varje dag och han ser inte det själv
  • Anonym (Ditt liv)
    Anonym (Gnäll) skrev 2021-04-08 19:55:15 följande:

    Ja alltså jag har egentligen alllt: bra utbildning jobb utseende fint hem snälla barn många vänner bra familj

    Men ska man dela på sig för det här? Känns liksom inte rätt mot barnen

    Det mesta rinner av mig men ibland orkar jag inte ta kritik precis varje dag och han ser inte det själv


    Hitta friden och lyckan och lämna.Vem orkar lyssna på sånt,en man som gnäller .
  • Anonym (Önskar att han gnällde :()

    Jag förstår att det är jobbigt. Min man är på andra sidan gnällspektrumet och jag önskar att han kunde gnälla ibland. Han är en sån som aldrig erkänner att han är sjuk, har ont, mår dåligt, klagar, är ledsen osv. utan alltid låtsas som att allt är helt ok med honom. 

  • Egon den stora
    Anonym (Önskar att han gnällde :() skrev 2021-04-08 20:34:36 följande:

    Jag förstår att det är jobbigt. Min man är på andra sidan gnällspektrumet och jag önskar att han kunde gnälla ibland. Han är en sån som aldrig erkänner att han är sjuk, har ont, mår dåligt, klagar, är ledsen osv. utan alltid låtsas som att allt är helt ok med honom. 


    Han kanske inte låtsas utan känner att allt är okej? Min fru är också som du. Försöker att få mig att må jättedåligt bara för att jag har lite feber eller nått..
  • lövet2
    Anonym (Gnäll) skrev 2021-04-08 19:55:15 följande:
    Ja alltså jag har egentligen alllt: bra utbildning jobb utseende fint hem snälla barn många vänner bra familj

    Men ska man dela på sig för det här? Känns liksom inte rätt mot barnen

    Det mesta rinner av mig men ibland orkar jag inte ta kritik precis varje dag och han ser inte det själv
    Är det rätt mot barnen att låta dem leva i en dålig hemmiljö? De ser och hör honom nedvärdera dig varje dag. Vilken bild tror du de får av kvinnor och kvinnors roll? Och om han ständigt kritiserar och gnäller, så antar jag att även barnen drabbas? Du skriver att det mesta rinner av dig, men det rinner inte av barnen. De växer upp med att få höra att allt de gör är fel och dåligt, och det slutar med att deras självkänsla är noll.

    För övrigt kommer även du att brytas ned till slut, om du inte ser till att ändra på din situation. Ingen ska behöva ha det så där!
  • Anonym (Ditt liv)

    Be honom att sluta gnälla .Im han inte gör det,så säg att du är beredd att gå vidare.Tänk på dig själv nu!

  • Anonym (X)
    AndreaBD skrev 2021-04-08 19:16:40 följande:

    Jag tycker inte att det låter som gnäll (det beror förstås på hur det framförs) utan snarare som olika preferenser. Och det har man i alla relationer. Man kan ju inte vara helt lika. Det skulle inte vara roligt heller dessutom. 


    Är det olika preferense att han anmärker på TS vikt, hobbies och hur HON klär sig?
Svar på tråden Gnäller era män också?