• Anonym (-)

    Min dejt berättade först nu att hon har barn

    Hej.

    Jag dejtar en tjej och har nu träffat henne fem gånger. Jag är 31 år och hon är 27 år. Igår träffades vi för femte gången och först då släppte hon bomben att hon har ett barn. Barnet är tre år och bor hos henne varannan vecka. Jag hade ingen aning om att hon har barn.

    Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

    Grejen är att jag tycker om den här tjejen mycket och jag är väldigt intresserad av henne men samtidigt så känns det ju inte så bra nu när jag har fått veta att hon har barn, för jag vet att det ändå kommer att kräva en del av mig i slutändan och jag är inte beredd alls på det. Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till, för jag vet ju att detta är exakt vad som kommer att ske, även fast jag inte är barnets pappa.

    Hade hon varit tydligt från början med att hon har barn så hade jag aldrig träffat henne men nu har jag tyvärr gått och kärat ner mig i henne lite och jag är besviken att hon inte var ärlig mot mig från första början. Just när man lyckas hitta någon så går allt åt helvete.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag inser väl att jag bör avsluta detta. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-13 06:08:37 följande:
    Tycker du inte att det är en väldigt viktig och relevant del av en persons liv att ha barn? Att vara mamma eller pappa är något som identifierar dig som person väldigt starkt?

    I första hand är jag mamma, i andra hand är jag läkare/fotbollsspelare/energitjuv...
    Jag tänker inte sitta och tycka åt alla människor, och vad jag själv tänker om det eller hur jag presenterar mig är inte relevant för tråden. Däremot är förälder sällan det första jag skulle berätta, och dessutom beror det mycket på kontext. Är man på öppna förskolan är det relevant att berätta hur många barn man har, är man på frukostmingel med jobbet framhåller man säkert andra sidor av sitt liv, eller om man nyss gått med i en intresseförening så lär det vara mer relevant att berätta hur länge man hållit på med just den hobbyn/sporten/etc.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 08:23:57 följande:

    Jag tänker inte sitta och tycka åt alla människor, och vad jag själv tänker om det eller hur jag presenterar mig är inte relevant för tråden. Däremot är förälder sällan det första jag skulle berätta, och dessutom beror det mycket på kontext. Är man på öppna förskolan är det relevant att berätta hur många barn man har, är man på frukostmingel med jobbet framhåller man säkert andra sidor av sitt liv, eller om man nyss gått med i en intresseförening så lär det vara mer relevant att berätta hur länge man hållit på med just den hobbyn/sporten/etc.


    Jaså, jag tycker däremot det är en av de allra första personliga saker folk brukar berätta om sig själv om man börjar prata mer privat med en främling eller någon på jobbet, eller ens att man pratar en lite längre stund så man kommer bort från just det man träffats för (t.ex möte med de nya bekanta i sportklubben)

    Jag och min chef intervjuade en ny eventuell kollega igår, och det vi talade om som inte hade med jobbet att göra var hans barns fritidssysselsättningar och att han hade spenderat helgen med att vara med på ena sonens tävling i sin sport.

    Det är det enda jag vet om honom faktiskt, bortsett från hans jobbprestationer. Och i hans CV skrev han också att han är gift och har två barn. En fullt normal sak att berätta t.o.m för en flyktigt bekant och definitivt något man berättar för någon man börjar dejta för eventuellt förhållande - om det inte är en ren sexdejt för då är det ju helt ointressant och t.o.m kontraproduktivt.
  • Anonym (Tjej)

    Kom på en till nyanställd som jag träffade för första gången förra veckan, vi jobbade ett pass ihop.

    Det enda hon berättade om sig själv var om sin dotter, hon visade t.o.m bilder och hon hann med att berätta att hon var ensamstående och att barnet är mest likt pappan. Sedan letade hon efter bilder på pappan i mobilen men det hade hon inga, däremot 200 bilder på dottern.

    Det är exakt allt jag vet om henne, jag vet inte ens var hon har jobbat tidigare...

  • Anonym (S)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-12 08:48:15 följande:

    Men bara för att TS inte vill ha barn just nu betyder det ju inte att han inte kan ändra sig i framtiden. När han blivit lite äldre eller träffar kärleken i sitt liv som han vill ha barn med!

    Min bästis var så övertygad om att hon aldrig skulle vilja ha barn att hon t.o.m gick till läkare för att hon ville sterilisera sig när hon var lite drygt 25 år. Hon fick inte det eftersom hon var så ung och inte hade barn och tur var väl det, för fem år senare träffade hon en kille som hon ville ha barn med. Nu har de två söner och hennes barn och familj är hennes allt!


    Det är kanske så hans dejt tänkt. Att han ändrar sig angående hennes barn när han väl lärt känna henne. 
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-13 10:22:18 följande:

    Kom på en till nyanställd som jag träffade för första gången förra veckan, vi jobbade ett pass ihop.

    Det enda hon berättade om sig själv var om sin dotter, hon visade t.o.m bilder och hon hann med att berätta att hon var ensamstående och att barnet är mest likt pappan. Sedan letade hon efter bilder på pappan i mobilen men det hade hon inga, däremot 200 bilder på dottern.

    Det är exakt allt jag vet om henne, jag vet inte ens var hon har jobbat tidigare...


    Herregud så trist :s
  • Anonym (blä för såna människor)

    Jag hade droppat såna som ts direkt, hycklare som kräver saker av andra men inte lever upp till det själv är inget att ha.Kräks

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 10:25:44 följande:

    Herregud så trist :s


    Tja det är ju så med småbarnsföräldrar, det brukar snarare vara svårt för dem att avhålla sig från att prata om sina barn, och omgivningen brukar få veta mer än de vill om deras små fantastiska under och deras otroligt intressanta förehavanden ;)

    Hon frågade mig också om jag har barn och så berättade jag om dem, sedan snackade vi inte så mycket mer än om jobbet vi skulle utföra.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-13 11:22:27 följande:
    Tja det är ju så med småbarnsföräldrar, det brukar snarare vara svårt för dem att avhålla sig från att prata om sina barn, och omgivningen brukar få veta mer än de vill om deras små fantastiska under och deras otroligt intressanta förehavanden ;)

    Hon frågade mig också om jag har barn och så berättade jag om dem, sedan snackade vi inte så mycket mer än om jobbet vi skulle utföra.
    Ja alltså, inget fel att prata om sina barn så klart, men i den utsträckningen blir det för mycket.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 11:28:59 följande:

    Ja alltså, inget fel att prata om sina barn så klart, men i den utsträckningen blir det för mycket.


    Njaeej det var en fullt normal konversation, kul att se lite bilder och få veta något om den nya kollegan. Hon verkar vara en snäll fin tjej som bryr sig mycket om sin dotter, det är bara positivt och det är väl inget konstigt alls att en mamma till en treåring pratar mycket om sitt barn. Det är snarare underligt om hon inte gör det som TS tjej, då undrar man ju varför. Smusslar hon med att hon har barn eller är hon känslokall?
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-13 14:56:57 följande:
    Njaeej det var en fullt normal konversation, kul att se lite bilder och få veta något om den nya kollegan. Hon verkar vara en snäll fin tjej som bryr sig mycket om sin dotter, det är bara positivt och det är väl inget konstigt alls att en mamma till en treåring pratar mycket om sitt barn. Det är snarare underligt om hon inte gör det som TS tjej, då undrar man ju varför. Smusslar hon med att hon har barn eller är hon känslokall?
    Som nån hintade tidigare så skriver man inte i presentationen iaf att man har barn för att inte dra till sig fel människor (läs pedofiler), man kanske vill lära känna en person lite först också. Jag tror varken på smussel eller att hon är känslokall men märkligt att det inte kommit fram tidigare, eftersom det är många som inte vill dejta de med barn borde man checka av det tidigt för att inte slösa tid. Det måste ju inte bara vara hennes fel heller, ts hade kunnat fråga om hon har barn, särskilt som det är så viktigt för honom, en deal breaker verkligen och de är i fertil ålder båda två.
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn