• Anonym (Varför?)

    5 kvinnor mördade inom tre veckor

    Varför händer detta?Vad är åtgärder?Vilka lagar ska ändras?Fem kvinnor på tre veckor.För att män valde att mörda.

  • Svar på tråden 5 kvinnor mördade inom tre veckor
  • Tow2Mater
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-04-21 15:18:05 följande:

    Du går aldrig ute sent på kvällen med plånbok och mobil i fickan? Det är samma sak. Någon kan ju råna dig, det borde du tänka på. Liksom kvinnor borde tänka på att den där mannen som i början är så charmig och trevlig, men senare trycker ner henne bit för bit, eller får henne att tvivla på sig själv t ex, säkert är en galen mördare. Däremot kanske hon tröttnar på hans fasoner (alla stannar inte länge) och gör slut. I bästa fall träffar han snart en ny tjej och glömmer henne. I värsta fall är det i stället vid uppbrottet som den verkliga terrorn börjar. Men då får hon höra att hon borde ha sett tecknen tidigare? Åter görs hon indirekt ansvarig för att ett ex stalkar henne.
    Jag kanske är i minoritet, men jag går ytterst sällan ute ensam sent på kvällen. Och måste jag gora det väljer jag de gator där det finns lysen, och mest trafik. Så ja, jag tänker faktist på såna saker.
  • Maya84
    Postman skrev 2021-04-21 17:13:25 följande:
    Ja det är också ett konstigt fenomen, vi är ett utav världens bästa länder att leva i ändå så finns här så sjukt många trasiga människor.

    Vi verkar göra så många fel idag? Allt verkar halta.
    "Vi"? Du tycker du själv bär ansvar över vad iskalla mördare gör?
  • Anonym (Varför?)
    Maya84 skrev 2021-04-21 21:01:25 följande:

    4 av de 5 män har utländsk bakgrund. Du tycker inte det är nämnvärt i ditt inlägg?

    Fostras svenska killar till att bruka våld mot kvinnor?

    Män som växer upp i en kultur där våld, sexuella övergrepp, förtryck är en del av upprätthållandet av heder har inget med alla våldtäkter, övergrepp och "balkongflickor"  som man läser om dagligen, att göra`


    Ja,om det är fakta så är det så ,men det är fortvarande vidrigt beteende.Det är ingen ursäkt .
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Varför?) skrev 2021-04-20 20:15:17 följande:

    Fem kvinnor på tre veckor.


    Va är problemet? Det är ju inte ens 2 i veckan?

    Men allvarligt, hur många män tror du blev mördade samma period?
  • Postman
    Maya84 skrev 2021-04-21 20:44:30 följande:

    "Vi"? Du tycker du själv bär ansvar över vad iskalla mördare gör?


    Alltså med vi så menar jag hela vårt svenska samhälle, alla medborgare. Vi alla medborgare är ju ansvariga för vilka politiker vi röstar fram osv.

    När det gäller oss män så vet jag inte hur jag eller gruppen män skulle kunna bära ansvar för enskilda iskalla mördare. Jag kan inte se hur just jag eller gruppen män skulle kunna förhindra det. Att stå på Sergels torg och sjunga sånger i någon slag manifestation tror jag inte ett skit på.
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Postman skrev 2021-04-21 22:16:25 följande:
    När det gäller oss män så vet jag inte hur jag eller gruppen män skulle kunna bära ansvar för enskilda iskalla mördare. Jag kan inte se hur just jag eller gruppen män skulle kunna förhindra det. Att stå på Sergels torg och sjunga sånger i någon slag manifestation tror jag inte ett skit på.
    Identitetspolitik mannen, det är så det funkar.

    Eller har du missat att allt ont i världen kollektivt orsakas av vita män? Vi har en hemlig klubb, var du inte på senaste mötet?
  • Postman
    Anonym (Varför?) skrev 2021-04-21 18:17:04 följande:

    Vi ska inte blunda mera.Det här är ett stort samhällsproblem.Lär era söner att inte våldta och slå.Lär era döttrar att inte acceptera något annat.Min kropp,din kropp=respekt.


    Vilka lär inte sina söner och döttrar det. Jag vet inga föräldrar som lär dom annat. Ändå händer det. Vad tycker själv du vi borde göra åt det? Jag kan känna att jag bara känner mig maktlös.
  • Postman
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-04-21 22:21:41 följande:

    Identitetspolitik mannen, det är så det funkar.

    Eller har du missat att allt ont i världen kollektivt orsakas av vita män? Vi har en hemlig klubb, var du inte på senaste mötet?


    Ja som i sången, det är bögarnas fel om allt. Sorry glömde, klubben som lär oss den så kallade mansrollen där vi bara tänker på oss själva, går över lik och skapar allt ont i världen.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-04-21 22:14:30 följande:

    Va är problemet? Det är ju inte ens 2 i veckan?

    Men allvarligt, hur många män tror du blev mördade samma period?


    Har jag missat något ,blev fem män mördade av sina ex eller fruar nyligen.tydligen vill du inte sluta blunda.
  • Maya84
    Postman skrev 2021-04-21 22:16:25 följande:
    Alltså med vi så menar jag hela vårt svenska samhälle, alla medborgare. Vi alla medborgare är ju ansvariga för vilka politiker vi röstar fram osv.

    När det gäller oss män så vet jag inte hur jag eller gruppen män skulle kunna bära ansvar för enskilda iskalla mördare. Jag kan inte se hur just jag eller gruppen män skulle kunna förhindra det. Att stå på Sergels torg och sjunga sånger i någon slag manifestation tror jag inte ett skit på.
    Ok.
    Ja vi är alla medborgare, men jag t ex hör inte till den grupp medborgare som röstat fram de politiker som vägrar se och prata om det stigande våldet, och skiter att rättvisa skipas för offren som de har noll medlidande för.

    Så, jag är inte ansvarig bara för att jag är medborgare.
Svar på tråden 5 kvinnor mördade inom tre veckor