• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Steeph
    Link92 skrev 2021-05-25 15:54:51 följande:

    Jag hade två ljusrosa flytningar igår, men inget mer sedan dess. Det är normalt när livmodern växer så behöver inte betyda att något är fel <3 än mer vanligt är det väl om man befinner sig i krokarna där mensen skulle kommit. Hoppas det avtar!


    Tack <3 jag håller mina tummar så hårt att det ska gå vägen.

    Ja jag är ju precis i dagarna där jag skulle ha fått min mens och har läst en del om genombrottsblödning. Vet att jag förra graviditeten hade mycket molvärk när mensen skulle ha kommit men ingen blödning.

    Åh jag hoppas så att det avtar jag också och hoppas att du inte får några mer blödningar <3
  • Steeph

    De lilla rosa verkar ha slutat helt, men hade mycket molvärk igår kväll. Tog nya tester imorse och de har ökat lite. Cb digital visar 2-3 och jag är i v 5 (4+1). Har verkligen svårt att tro på den här graviditeten eftersom jag fick lite rosa igår. Men jag hoppas verkligen att det kommer att gå hela vägen såklart.

  • NatMar005

    Hej på er!

    Har övertalat mig själv att jag måste våga mig in här nu. Känner igen ett par stycken av er ifrån andra trådar så er har jag ju lite koll på. :)

    Är i v6+5 med bf 21/1. Har 5mf, 1ma och 1 utomkveds i ryggen senaste mf månaden innan jag plussade nu. Bor i Halland, är 33 år och det är första barnet. Det här är 27:e försöket för oss.

    Jag är livrädd och vågar ännu inte gå med i någon fb-grupp utan stannar gärna här tills jag passerat v12 känner jag. Det har jag inte gjort sedan 2017 nämligen.

    Var på vul för ett par dagar sedan, allt såg bra ut och fick även veta att vi väntar tvillingar. Helt sjukt!!

  • JosHed

    Jag har tidigt ultraljud 7 juni, då jag ska på läkarbesök för att sätta in trombyl och lägga upp graviditeten. Är inte nervös egentligen, utan har mer en känsla av att jag ändå inte kommer kunna tro att det ska gå vägen denna gång. Hoppas såklart på ett tickande litet hjärta, men även om det ser bra ut, även om KUB ser bra ut osv så sket det sig vid RUL förra gången och det är så sjukt långt dit. Tills dess känns det mest som om jag väntar på en dödsdom liksom. 

  • pippi12345

    Går in i vecka 6 (5+0) idag. Har inte kunnat sluta graviditetstesta mig, fjantigt jag vet. Vill bara se en stegring och slutar när teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket. Mår bra, sjukt trött, illamående varannan dag, molvärk och stickningar i ligamenten, samlat på mig vätska runt buken och har ömma bröstvårtor. Inskrivning imorgon.

    Så här såg testet ut idag, äl+20. Har bokat tidigt ultraljud privat vecka 6+5. Jag frågade bm om det inte var för tidigt men det tyckte hon inte. Livrädd för att hjärtat inte ska slå bara för att vi gör ul för tidigt. Hur tidigt får ni andra gå på vul för att se ett hjärta slå.

  • Jojjans
    NatMar005 skrev 2021-05-26 11:04:54 följande:

    Hej på er!

    Har övertalat mig själv att jag måste våga mig in här nu. Känner igen ett par stycken av er ifrån andra trådar så er har jag ju lite koll på. :)

    Är i v6+5 med bf 21/1. Har 5mf, 1ma och 1 utomkveds i ryggen senaste mf månaden innan jag plussade nu. Bor i Halland, är 33 år och det är första barnet. Det här är 27:e försöket för oss.

    Jag är livrädd och vågar ännu inte gå med i någon fb-grupp utan stannar gärna här tills jag passerat v12 känner jag. Det har jag inte gjort sedan 2017 nämligen.

    Var på vul för ett par dagar sedan, allt såg bra ut och fick även veta att vi väntar tvillingar. Helt sjukt!!


    Sååå stort grattis! Både till en efterlängtad graviditet och till tvillingar :)

    Men låter märkligt med uträkningen. Jag är i 6+0 och har BF 18/1.
  • Jojjans
    pippi12345 skrev 2021-05-26 12:16:12 följande:

    Går in i vecka 6 (5+0) idag. Har inte kunnat sluta graviditetstesta mig, fjantigt jag vet. Vill bara se en stegring och slutar när teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket. Mår bra, sjukt trött, illamående varannan dag, molvärk och stickningar i ligamenten, samlat på mig vätska runt buken och har ömma bröstvårtor. Inskrivning imorgon.

    Så här såg testet ut idag, äl+20. Har bokat tidigt ultraljud privat vecka 6+5. Jag frågade bm om det inte var för tidigt men det tyckte hon inte. Livrädd för att hjärtat inte ska slå bara för att vi gör ul för tidigt. Hur tidigt får ni andra gå på vul för att se ett hjärta slå.


    Jag har också bokat i 6+5, på måndag, och dom sa att sett ska gå jättebra att se då. Men jag vet att jag är MINST i 6+5 då, egentligen borde min ägglossning kommit tidigare men blev sen, men vet inte exakt hur sen.
  • NatMar005
    Jojjans skrev 2021-05-26 12:31:50 följande:

    Sååå stort grattis! Både till en efterlängtad graviditet och till tvillingar :)

    Men låter märkligt med uträkningen. Jag är i 6+0 och har BF 18/1.


    Tack!

    Det är vad min app säger men bf stämmer väl sällan ändå, hehe. Sen med tvillingar föder man ju ofta tidigare så. Vi får väl se vad barnmorskan sätter för bf-datum nästa vecka. :)
  • hejhejkola
    NatMar005 skrev 2021-05-26 11:04:54 följande:

    Hej på er!

    Har övertalat mig själv att jag måste våga mig in här nu. Känner igen ett par stycken av er ifrån andra trådar så er har jag ju lite koll på. :)

    Är i v6+5 med bf 21/1. Har 5mf, 1ma och 1 utomkveds i ryggen senaste mf månaden innan jag plussade nu. Bor i Halland, är 33 år och det är första barnet. Det här är 27:e försöket för oss.

    Jag är livrädd och vågar ännu inte gå med i någon fb-grupp utan stannar gärna här tills jag passerat v12 känner jag. Det har jag inte gjort sedan 2017 nämligen.

    Var på vul för ett par dagar sedan, allt såg bra ut och fick även veta att vi väntar tvillingar. Helt sjukt!!


    Stort grattis!! Och vad roligt med tvillingar!

    Vad skönt för er som ska på så tidiga ultraljud! Jag var hos bm i måndags och hon bokade in ett tidigt ultraljud den 23 juni, pga mina 3 tidigare missfall. Kommer vara i v. 10+6 då. 4 veckor till!!! Orkar inte vänta haha.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????