• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Jojjans
    NatMar005 skrev 2021-05-26 12:36:50 följande:

    Tack!

    Det är vad min app säger men bf stämmer väl sällan ändå, hehe. Sen med tvillingar föder man ju ofta tidigare så. Vi får väl se vad barnmorskan sätter för bf-datum nästa vecka. :)


    Jahaa så är det kanske, att appen anpassar bf efter att det är tvillingar. Hur känner du inför att det är två?
  • Jojjans
    hejhejkola skrev 2021-05-26 13:06:17 följande:

    Stort grattis!! Och vad roligt med tvillingar!

    Vad skönt för er som ska på så tidiga ultraljud! Jag var hos bm i måndags och hon bokade in ett tidigt ultraljud den 23 juni, pga mina 3 tidigare missfall. Kommer vara i v. 10+6 då. 4 veckor till!!! Orkar inte vänta haha.


    Men vad taskigt att ens kalla det tidigt ultraljud om det sker så sent. Då är det ju nästan dags för KUB (om man ska göra det).
  • NatMar005
    hejhejkola skrev 2021-05-26 13:06:17 följande:

    Stort grattis!! Och vad roligt med tvillingar!

    Vad skönt för er som ska på så tidiga ultraljud! Jag var hos bm i måndags och hon bokade in ett tidigt ultraljud den 23 juni, pga mina 3 tidigare missfall. Kommer vara i v. 10+6 då. 4 veckor till!!! Orkar inte vänta haha.


    Jq det känns jätteskönt, är ju inskriven på gyn så då går jag på vul from v6 tom v12 varannan vecka åtminstone. Nu varje åga tvillingar. Vet inte hur det blir på mvc sen faktiskt men tätare lär det bli pga det sistnämnda. Förstår att du är otålig! <3
    Jojjans skrev 2021-05-26 15:20:06 följande:

    Jahaa så är det kanske, att appen anpassar bf efter att det är tvillingar. Hur känner du inför att det är två?


    Nej det vet jag väl inte om den gör, menade mer att jag mest troligt kommer föda ännu tidigare än så. Med tvillingar säger de att man ska vara förberedd from v25 vilket känns jäkligt läskigt faktiskt. Är lite obrydd över själva bf-datumet jag fått ifrån apparna just nu, tänker att jag ändå kommer få ett nytt datum av barnmorskan och ställer in mig på att jag kommer föda för tidigt oavsett så det blir vad det blir. Finns så mycket annat för mig att oroa mig för när det gäller den här graviditeten. <3
  • NatMar005
    Jojjans skrev 2021-05-26 15:20:06 följande:

    Jahaa så är det kanske, att appen anpassar bf efter att det är tvillingar. Hur känner du inför att det är två?


    PS. Jag år totalt skräckslagen över att det är två!! Haha.
  • Link92

    Jag var på tidigt ultraljud idag och fick både se och höra hjärtslag! Jag har trott att jag är 7+2 och hon trodde 7+3 så verkar ju stämma :) behövde inte göra VUL utan räckte att göra på magen!

    Är så glad och mycket mycket mer avslappnad nu. Firade med köpa olika alkoholfria öl och vin på systemet haha, här ska testas!

  • Steeph
    Link92 skrev 2021-05-26 15:38:50 följande:

    Jag var på tidigt ultraljud idag och fick både se och höra hjärtslag! Jag har trott att jag är 7+2 och hon trodde 7+3 så verkar ju stämma :) behövde inte göra VUL utan räckte att göra på magen!

    Är så glad och mycket mycket mer avslappnad nu. Firade med köpa olika alkoholfria öl och vin på systemet haha, här ska testas!


    Men wow vad glad jag blir för din skull!! Grattis <3 jag hoppas jag får uppleva samma som dig om ett par veckor!

    Vad har du för symtom? Jag har bara ömma bröstvårtor och molvärk som känns mest i ryggen.
  • Link92
    Steeph skrev 2021-05-26 15:48:38 följande:

    Men wow vad glad jag blir för din skull!! Grattis <3 jag hoppas jag får uppleva samma som dig om ett par veckor!

    Vad har du för symtom? Jag har bara ömma bröstvårtor och molvärk som känns mest i ryggen.


    Tack! <3 är en sådan lättnad att ha fått se det lilla hjärtat slå :)

    Jag har större bröst, ömma bröst och bröstvårtor, ibland lite värk runt livmodertrakten när jag rör mig snabbt från sittande till stående och blir ibland paniktrött på eftermiddagarna och måste sova lite. Vissa dagar ser jag väldigt svullen och gravid ut och vissa dagar syns det inte alls. Ibland är jag extremt törstig och vissa dagar kissar jag ofta. Mår aldrig dåligt eller så :) har haft exakt samma symptom till och från sedan jag plussade.
  • hejhejkola
    Jojjans skrev 2021-05-26 15:20:48 följande:

    Men vad taskigt att ens kalla det tidigt ultraljud om det sker så sent. Då är det ju nästan dags för KUB (om man ska göra det).


    Ja jag känner också att det är sent för att vara ett tidigt ultraljud... ska göra KUB i v. 14+1 så inte jättelänge efter det första. Fast man ska väl inte klaga på att man får extra ultraljud... tyckte bara att jag skulle fått det första tidigare :(
  • Ericky

    Känns så tråkigt att behöva lämna denna grupp, men idag är missfallet ett faktum med blödningar rikliga som mens och ordentlig mensvärk. Och fortsatt svaga gravtest.

    Önskar alla er andra stort lycka till <3

  • Steeph
    Ericky skrev 2021-05-26 20:39:39 följande:

    Känns så tråkigt att behöva lämna denna grupp, men idag är missfallet ett faktum med blödningar rikliga som mens och ordentlig mensvärk. Och fortsatt svaga gravtest.

    Önskar alla er andra stort lycka till <3


    Åh nej vad ledsen jag blir stor kram!

    Mina rosa flytningar har startat igång lite ikväll igen så mitt hopp om en bra graviditet har börjar försvinna helt. Jag bara väntar nu.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????