• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • pyssel
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-06-21 13:19:28 följande:

    Om du avstår från kategoriskt fördömande (cancelkulturen är så pinsamt skadlig) vad är det som du inte kan hålla med om avseende jämställdheten? Det blir spännande och tydligt om du kan tala om vilka delar du faktiskt motsätter dig inom jämställdhet? Är det egentligen så att du vill ha överordning/underordning?


    Spännande att du tar det som fakta att motrörelsen jämställdism gör definitiva anspråk på jämställdhet. Tydligt ställningstagande, utan att jag för den sakens skull håller med. Det blev ju också ganska tydligt att du vägrade svara på min undring som föregick detta med din jämställdism. Dvs vad det var för annan data du hade tillgång till än sådan som kan användas till att föra statistik. Det var inte så tydligt utan mer obruten mark, så att säga.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Bara) skrev 2021-06-21 19:45:36 följande:

    I så fall.

    Det är kvinnornas eget ansvar när de klagar på på brist på orgasmer under sex genom mannens kropp.

    De kunde ju lämna utan att klaga.

    Kvinnor som klagar på mansbebisar valde den mannen och de kan lämna förhållandet.


    Ja, definitivt. Att man har ansvar för sitt eget liv är tämligen grundläggande och har inget med kön att göra.
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-21 18:58:30 följande:
    Fast fixa relationen då. Förstår inte varför vissa inbillar sig att den skulle vara så svår att påverka.
    När man är ung och naiv tror man det.
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-21 21:08:30 följande:
    Ja, definitivt. Att man har ansvar för sitt eget liv är tämligen grundläggande och har inget med kön att göra.
    Nej, men vad omgivningen förväntar sig att man tar ansvar för styrs fortfarande i hög grad av av ditt kön.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Hybris) skrev 2021-06-21 21:32:29 följande:

    När man är ung och naiv tror man det.


    Nej, när man är gammal och klok inser man det.

    Men det är givetvis mer bekvämt att inbilla sig att det är andra som är problemet, när ens liv går i fel riktning.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Hybris) skrev 2021-06-21 21:34:13 följande:

    Nej, men vad omgivningen förväntar sig att man tar ansvar för styrs fortfarande i hög grad av av ditt kön.


    Sluta bry dig om vad omgivningen tycker och fokusera på dig själv.
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-21 21:58:23 följande:
    Sluta bry dig om vad omgivningen tycker och fokusera på dig själv.
    Låter bra i teorin. 
  • Anonym (Hybris)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-21 21:57:02 följande:
    Nej, när man är gammal och klok inser man det.

    Men det är givetvis mer bekvämt att inbilla sig att det är andra som är problemet, när ens liv går i fel riktning.
    En relation består vanligtvis av två personer och den enda du möjligen kan ändra på är dig själv. Om den andra halvan vägrar kompromissa är det inte mycket man kan göra.

    Takes two to tango...
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Hybris) skrev 2021-06-21 22:20:28 följande:

    Låter bra i teorin. 


    Fungerar ännu bättre i praktiken. Du blir fri.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Hybris) skrev 2021-06-21 22:24:18 följande:

    En relation består vanligtvis av två personer och den enda du möjligen kan ändra på är dig själv. Om den andra halvan vägrar kompromissa är det inte mycket man kan göra.

    Takes two to tango...


    Du påverkar i allra högsta gradvden du lever tillsammans med. Och om partnern inte vill dansa längre bör man onekligen fråga vad man gjort för fel för att så blev fallet.

    Människor ör då bra på att hitta fel hos andra. Men om de vill komma någonstans bör de söka felen hos sig själv.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback