• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-21 09:21:03 följande:
    Har jag skrivit att alla får anafylaktisk chock av vaccine? Nej, det har jag inte. Jag skrev att i princip så kan alla få det eftersom många aldrig tidigare fått eller inte vet att de är alla mot PEG. Så med ditt resonemang borde ingen alls vaccineras eftersom det finns en risk för anafylaktisk chock.

    De som vet om att de har fått det tidigare och risken finns att de får det igen kan man planläggning för vaccinet. Exempelvis att de vaccineras på sjukhus.

    Vattkopper diskussion är avslutat.

    Och nej, det är familjeliv som postar dubbla inlägg. Inget jag kan göra något åt i dagsläget.

    Ja, och vi vet i och med att 140miljoner smittas årligen av en sjukdom som man bara får en gång och är övertydligt vad det berättar.(Det är nu du kommer med den få som får det två gånger och ingen ens vet vad du vill ha sagt med det svartvita argumentationen.)
    Återkom gärna när COVID-19 nått dessa ~100% nivåerna, för där är inte ens COPVID-19 än.


     


    Nej, det är faktiskt inte dom som postar det mer än en gång, utan det beror på otåligheten och resend.
    Sidan är inte den snabbaste på jorden och därför postar många dubbelt pga det tar för lång tid, ibland kan det ta minuter för att postprocessen har avslutats.
    Tänk på det, så ska du se att det inte blir mer dubbla, tripla och fyrtla postade inlägg.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-22 05:44:30 följande:

    Bara gå tillbaka och läsa vad du skrivit tidigare, samt i vilken context du skrev, det vill säga vad du svarade mig på.

    Jag har just gett dig ett antal länkar till bra källor.

    Hur man mäter smittsamhet med R0.

    Vilket R0 vattkoppor har och vilket R0 Covid-19 har.

    Kan du länka till någonting som stödjer ditt påstående?


    Jag har skrivit att vattkoppor inte är lika smittsamt. Aldrig att smitkoppor inte är väldigt smittsamt.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-22 06:37:54 följande:

    Jag känner till ETT (1) fall där en VUXEN fått vattkoppor och det räcker. Barnsjukdomar ska man ha som liten och då blir man inte särskilt sjuk oftast. Mina båda hade vattkoppor samtidigt och det märktes knappt. Så menar du att man kan få vattkoppor TVÅ ggr. Händer det mig så blir det döden. Jag hade påssjuka som vuxen och strök nästan med den gången.


    Ok. Intressant att veta. Ska notera det.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-22 06:44:50 följande:

    Intressant diskussion och jag vet inte hur mkt forskning och jämförelse som gjorts vad gäller smittsamhet C19 vs vattkoppor! Det jag VET är att jag i ett läge där jag får välja mellan "pest och kolera" väljer C19. Jag väljer C19 framför vilken barnsjukdom det vara månde.


    Ok. Alla gör som de vill.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-22 09:46:58 följande:

    Ja, och vi vet i och med att 140miljoner smittas årligen av en sjukdom som man bara får en gång och är övertydligt vad det berättar.(Det är nu du kommer med den få som får det två gånger och ingen ens vet vad du vill ha sagt med det svartvita argumentationen.)

    Återkom gärna när COVID-19 nått dessa ~100% nivåerna, för där är inte ens COPVID-19 än.

     

    Nej, det är faktiskt inte dom som postar det mer än en gång, utan det beror på otåligheten och resend.

    Sidan är inte den snabbaste på jorden och därför postar många dubbelt pga det tar för lång tid, ibland kan det ta minuter för att postprocessen har avslutats.

    Tänk på det, så ska du se att det inte blir mer dubbla, tripla och fyrtla postade inlägg.


    Det jag ville ha sagt är att man kan bevisligen få vattkoppor två gånger och att det är fakta. Att du inte tar in det är inte mitt problem.

    Nej, familjeliv har buggar som ibland gör art inlägg blir dubbelpostade och även trippelpostade. Om du har problem med detta så behöver du bara läsa ett av de inläggen.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-22 12:26:16 följande:
    Jag har skrivit att vattkoppor inte är lika smittsamt. Aldrig att smitkoppor inte är väldigt smittsamt.
    Kan du inte länka till någonting som stödjer dina tvärsäkra påståenden om vilka sjukdomar som är mer smittsamma än andra?
  • mari123
    EpicF skrev 2021-05-22 12:26:51 följande:
    Ok. Intressant att veta. Ska notera det.
    Ja skriv upp det i intresseklubbens bok så kan ni diskutera det på nästa möte!
  • mari123
    EpicF skrev 2021-05-22 12:27:18 följande:
    Ok. Alla gör som de vill.
    Ja om man får VÄLJA! Inte alltid det är en option.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-22 12:35:38 följande:

    Kan du inte länka till någonting som stödjer dina tvärsäkra påståenden om vilka sjukdomar som är mer smittsamma än andra?


    Har du hört talas om vattenkoppspandemin? Där 100-2åå stycken blir smittade per dag? Där en hel samling av människor smittas innom loppet av en halvtimme?

    Nähä, inte det. Och ändå så anser du att vattkoppor är mera smittsamt än COVID-19.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-22 12:35:55 följande:

    Ja skriv upp det i intresseklubbens bok så kan ni diskutera det på nästa möte!


    All mötes verksamhet är inställd då världen är i en oanade och har större problem att ta tag i än att du känner ett fall av en som vått vattkoppor som vuxen och att du själv haft påsjukan som vuxen. Eller att dina båda barn (?) Hade vattkoppor samtidigt och att det knappt märktes. Eller att det blir din död om du får vattkoppor igen. Eller att du väljer civid-19 över alla barnsjukdomar.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?