• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-28 20:51:58 följande:
    Måste man berätta allt?

    För övrigt insåg jag att du påstod att jag hade spenderat tid på Flashback i ditt tidigare inlägg vilket är en lögn och felaktigt.

    Nä, men udda du inte berättat det innan, och med tanke på att det var en sak innan.

    En nick gravid berättade att denna blev kallad för antivaccer för ställa fråga om vaccinet och graviditet.
    Säger du att det inte var du?
    För inser att det inte kommer upp på tryck visa endast på dig här.


    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-28 20:49:53 följande:
    I dagsläget avråddes det ifrån i usa som sagt med en allmän dos 3 till alla för att nyttan inte väl sågs tillräcklig mot risker?

    Jag har väl inte sagt att det inte är någon ide att vaccinera sig, däremot att jag blev uppgiven över att avtagandet var så fort iom att jag inte tror på att man kan massvaccinera alla varje halvår länge.

    Men man pratar inte om en allmän dos, utan att riskgrupper och de äldre ska få.
    Och man har berättat att man ansåg det troligt att mer doser behövs och så länge det är en pandemi.
    Så det betyder nya doser för de som vill vara skyddade.

    Men USA störtas problem är ovaccinerade, då de belastar sjukvård SJUKT hårt nu, som tex Iowa, Idaho och nån mer delstat som det är RIKTIGT illa nu för sjukvården och att de ovaccinerade dör i en rasande takt mot de vaccinerade.
    Säger du att de ska ge upp och inte ta mer vaccin?
    För rätt oklart vad du vill säga där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-28 20:49:53 följande:
    I dagsläget avråddes det ifrån i usa som sagt med en allmän dos 3 till alla för att nyttan inte väl sågs tillräcklig mot risker?

    Jag har väl inte sagt att det inte är någon ide att vaccinera sig, däremot att jag blev uppgiven över att avtagandet var så fort iom att jag inte tror på att man kan massvaccinera alla varje halvår länge.

    Sverige har heller inget beslut om en generell tredje dos.

    Pressmeddelandet från Danderyds sjukhus angående den svenska community studien:


    www.mynewsdesk.com/se/danderyds_sjukhus/pressreleases/markant-nedgaang-i-antikroppsnivaaer-7-maanader-efter-pfizer-slash-biontechs-vaccin-comirnaty-3131960


     


    Att antikroppsnivåer sjunker över tid är förväntat och trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar.


     

  • Anonym (Gravid)
    klyban skrev 2021-09-28 20:59:21 följande:

    Nä, men udda du inte berättat det innan, och med tanke på att det var en sak innan.

    En nick gravid berättade att denna blev kallad för antivaccer för ställa fråga om vaccinet och graviditet.

    Säger du att det inte var du?

    För inser att det inte kommer upp på tryck visa endast på dig här.

    Men man pratar inte om en allmän dos, utan att riskgrupper och de äldre ska få.

    Och man har berättat att man ansåg det troligt att mer doser behövs och så länge det är en pandemi.

    Så det betyder nya doser för de som vill vara skyddade.

    Men USA störtas problem är ovaccinerade, då de belastar sjukvård SJUKT hårt nu, som tex Iowa, Idaho och nån mer delstat som det är RIKTIGT illa nu för sjukvården och att de ovaccinerade dör i en rasande takt mot de vaccinerade.

    Säger du att de ska ge upp och inte ta mer vaccin?

    För rätt oklart vad du vill säga där.


    Jag lyfte det tidigare i tråden men man måste väl inte rapportera in allt man gör för det? Och jag har fortfarande inte hängt på Flashback som du påstod.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-28 20:59:25 följande:

    Sverige har heller inget beslut om en generell tredje dos.

    Pressmeddelandet från Danderyds sjukhus angående den svenska community studien:

    www.mynewsdesk.com/se/danderyds_sjukhus/pressreleases/markant-nedgaang-i-antikroppsnivaaer-7-maanader-efter-pfizer-slash-biontechs-vaccin-comirnaty-3131960

     

    Att antikroppsnivåer sjunker över tid är förväntat och trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar.

     


    Och det är ju jättebra. Såklart.
  • klyban
    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-28 21:07:25 följande:
    Jag lyfte det tidigare i tråden men man måste väl inte rapportera in allt man gör för det? Och jag har fortfarande inte hängt på Flashback som du påstod.

    En gravid nick har gjort.
    Men hur som helst, spelar ingen roll nu och dig.


     


    Men om du opponerar sig så mycket för vaccinationer, varför har du tagit en själv?
    För det ger mixade budskap av dig.


    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-28 21:08:10 följande:
    Och det är ju jättebra. Såklart.

    Så frågan är varför du drar in de som inte är aktuella för en tredje dos nu?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2021-09-28 20:30:14 följande:
    Har helt missat att du har vaccinerat dig, när berättade du detta i tråden?
    Galet udda att du inte själv noterat vad du skrivit eller svarat på. Man blir perplexad.
    Anonym (Gravid) skrev 2021-09-17 11:54:03 följande:
    Du vet väl inte om jag är vaccinerad? (För kännedom: det är jag nu.)
    klyban skrev 2021-09-17 11:57:46 följande:

    Du var inte det innan, och därför skrev jag det.





  • Kadburmp

    Vågar och vågar, det är onödigt i mitt fall då jag redan har haft det och befinner mig i en åldersgrupp där dödligheten är 0,014%, det är med andra ord en betydligt mycket högre risk att jag omkommer i trafiken. Risken är även högre att jag får myokardit av vaccinet än någon allvarlig konsekvens av Covid. Hysterin gällande denna pandemin är helt obefogad och om det inte hade varit för våra döende etablerade mediers skräckpropaganda för att få in mer annonsintäkter så hade det kaos vi nu ser inte existerat.

  • klyban
    Anonym (M) skrev 2021-09-28 21:27:42 följande:
    Galet udda att du inte själv noterat vad du skrivit eller svarat på. Man blir perplexad.




    Det var så att när den vaccinationen aldrig var berättad, och vi vet det nu.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Gravid)
    klyban skrev 2021-09-28 21:19:28 följande:

    En gravid nick har gjort.

    Men hur som helst, spelar ingen roll nu och dig.

     

    Men om du opponerar sig så mycket för vaccinationer, varför har du tagit en själv?

    För det ger mixade budskap av dig.

    Så frågan är varför du drar in de som inte är aktuella för en tredje dos nu?


    Jag opponerar mig inte mot vaccin som egen förekomst. Däremot kan jag ha invändningar mot strategier och hantering. Jag kan ha funderingar kring hur man ska lösa der framgent om det bara håller 6 mån innan man kan börja sprida covid igen till känsliga grupper.

    Man kan vara mer komplex än 100% för allt eller 100% mot allt.
  • Anonym (Gravid)
    klyban skrev 2021-09-28 21:40:05 följande:

    Det var så att när den vaccinationen aldrig var berättad, och vi vet det nu.


    Såg du datumen på det som citerades?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?