• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-11-04 22:40:00 följande:
    Så menar att smittspridningen på covid-19 är mindre än vid vattkoppor. Då undrar jag varför vi aldrig har haft en vattkoppspandmi ännu?

    Du vet att covid-19 pandemi fortfarande existerar och att det fortfarande är mycket vi inte vet om covid-19.
    EpicF, vattkoppor är ju en barnsjukdom. Den drabbar i den absoluta majoriteten fall barn och efter genomgången sjukdomen utvecklar man livslång immunitet (även om man kan få bältros istället). Därför blir det ingen pandemi av vattkoppor trots att smittsamheten är betydligt högre än den hos covid-19. 

    Men du skiljer väl på smittsamhet och smittspridning och tänker dig att det är många fler som vid samma tidpunkt har covid-19 runt om i världen än det är de som har vattkoppor.
  • Pope Joan II
    Anonym (Hockey) skrev 2021-11-05 09:02:59 följande:

    Jag vill så gärna lämna den här skittråden men vet inte hur jag ska göra?

    Vill inte få uppdateringar med idiotiska kommentarer mer.


    Klicka på "Avprenumerera" under dina favorittrådar. Men de här två som oförtröttligt stångas med och missförstår varandra här återfinns i en stor mängd andra trådar på forumet. Så du vet. Svåra att undkomma. 
  • Anonym (Hockey)
    Pope Joan II skrev 2021-11-05 09:36:14 följande:

    Klicka på "Avprenumerera" under dina favorittrådar. Men de här två som oförtröttligt stångas med och missförstår varandra här återfinns i en stor mängd andra trådar på forumet. Så du vet. Svåra att undkomma. 


    Tack!

    Då vet jag vad jag inte ska slösa energi på.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-11-04 00:45:51 följande:
    Jag läste inte så noga vad M skrev så kan inte svara på det.
    Men läs det noga nu då? Det är ju inget långt inlägg? Du läser ju klybans extremt långa haranger och lägger tid på att försöka besvara dem och/eller gå i klinch med honom över för tråden inte särskilt väsentliga saker. Så nog kan du väl lägga tre sekunder på att läsa Ms korta förklaring och säga mig om du håller med om den?

    Så här skrev hen:

    "Sanningen är väl att det är väldigt liten risk att vaccinet hamnar i blodbanan i och med att kärlen i muskeln är så små. Skadar man ett litet kärl brukar det blöda ut från kärlet och ge ett blåmärke, men läkemedlet sugs inte in i kärlet. Om man däremot skulle sätta sprutspetsen mitt i ett lite större kärl skulle man teoretiskt kunna spruta in vaccinet i blodet. Det borde vara mycket osannolikt, men ändå möjligt."
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-11-04 22:40:00 följande:
    Så menar att smittspridningen på covid-19 är mindre än vid vattkoppor. Då undrar jag varför vi aldrig har haft en vattkoppspandmi ännu?
    För att folk är IMMUNA! Hur många gånger har vi tuggat detta redan? 
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-11-05 11:57:08 följande:
    För att folk är IMMUNA! Hur många gånger har vi tuggat detta redan? 

    Det handlar om att inte erkänna det sjukt galet tokiga påståendet som gjordes av epic om att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor.


     


    De lustiga var när epic påstå detta, så hade vi en smittonivå där vattkoppor normalt smittar mera än COVID-19 gör, då jag läste mig till att det ligger på ca100miljoner årligen som blir smittad av vattkoppor.
    Sen har det blivit än mer komiskt det senaste, då epic vill tro att vattkoppor kan bli en pandemi, det är precis som h*n förstår vad pandemi är ens.
    Men såklart möjligtvis om alla fick det svårare sjukdomsförloppet som vuxna har på vattkoppor, så kanske kanske vattkoppor hade nått fram till pandemi,


     


    Ska bli intressant om epic aldrig ha fel och aldrig be om ursäkt kommer göra så att Epic kommer acceptera det som M sagt hela tiden.
    Jag är lätt tveksam, för det skulle innebära ett erkännande att det har blivit en del fel förut.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2021-11-05 09:34:22 följande:

    EpicF, vattkoppor är ju en barnsjukdom. Den drabbar i den absoluta majoriteten fall barn och efter genomgången sjukdomen utvecklar man livslång immunitet (även om man kan få bältros istället). Därför blir det ingen pandemi av vattkoppor trots att smittsamheten är betydligt högre än den hos covid-19. 

    Men du skiljer väl på smittsamhet och smittspridning och tänker dig att det är många fler som vid samma tidpunkt har covid-19 runt om i världen än det är de som har vattkoppor.


    Jag har inte sagt att det inte är en barnsjukdomar...

    Det har inte blivit en pandemi eftersom vi inte har npgogn hög smittspridning.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-11-05 11:57:08 följande:

    För att folk är IMMUNA! Hur många gånger har vi tuggat detta redan? 


    Det är dock också lite fel art påstå.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-11-05 16:01:19 följande:
    Det är dock också lite fel art påstå.
    Jag bryr mig inte. Jag lägger förstås inte tid längre på att förklara något för dig. 
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-11-05 16:41:53 följande:
    Jag bryr mig inte. Jag lägger förstås inte tid längre på att förklara något för dig. 
    Där pratar epic om de extremt få som får vattkoppor två ggr, vad nu det ska ändra och berätta att COVID-19 INTE är mycket mer smittsamt än vattkoppor.....
    EpicF skrev 2021-11-05 16:00:38 följande:
    Jag har inte sagt att det inte är en barnsjukdomar...

    Det har inte blivit en pandemi eftersom vi inte har npgogn hög smittspridning.
    Om du vet vad pandemin är, så hade du också förstått varför det inte klassas som en pandemi och dessa 100MILJONER årligen som fått vattkoppor.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?