• Anonym (Lizzy)

    Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist

    Under åren har man läst otaliga trådar om folk som befinner sig i relationer som helt eller delvis saknar sex och intimitet.

    Jag vill veta mer från er som tagit er ur förhållanden och från er som blivit lämnade.

    Ni som lämnat, hur togs det emot av er partner?Upplevde ni någon lättnad från denna eller kom det som en blixt från klar himmel? Handlade många frågor om rent praktiska saker?

    Ni som blivit lämnade, hur upplevde ni det? Var ni själva på vippen att ta initiativet och välkomnade idén eller var det rent förkrossande?

    Hur lever ni idag? Hur lever ert ex idag?

  • Svar på tråden Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist
  • AnnaZL
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 15:36:10 följande:

    Man har aldrig rätt till en annans människas kropp. Du resonerar som en incel.


    Helt absurd kommentar. Nej, ingen har rätt till någon annans kropp. Däremot har alla rätt till att välja att lämna någon om de är inte får sina behov tillfredsställda.

    Och att vägra medverka i en ärlig diskussion om problem är ju inte det bästa sättet att hålla ihop ett förhållande.
  • Anonym (Lizzy)
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 15:36:10 följande:

    Man har aldrig rätt till en annans människas kropp. Du resonerar som en incel.


    Tror dock de flesta förtjänar någon som anstränger sig lite. Ts tyckte inte hon gjorde det helt enkelt.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Jonas) skrev 2021-05-10 15:08:24 följande:

    Början till slutet var ju precis som där du är nu. Hon ställde upp ibland. Gick veckor emellan. Nån avsugning ibland. Men det blev glesare mellan gångerna och det blev kanske nån gång i kvartalet och till sist upphörde det helt. Det blev successivt mindre och mindre och hon blev allt mer uppslukad av annat istället så hon hade "naturliga skäl" att slippa undan. Vi gick aldrig och la oss samtidigt tex utan hon tajmade in så hon antingen somnade före mig eller väntade tills jag somnat så kunde hon lägga sig.

    Så hade det åtminstone fått vara kvar på en miniminivå som du verkar ha det, utan att hon tvingades till det hade vi kanske hållit ihop ett tag till.


    Intressant läsning..

    Jag känner igen mig själv i din fd. Jag älskar min sambo, känner djup kärlek och vill väl inte förlora honom samtidigt som jag ofta tänker på att separation vore det bästa.

    Jag har mycket sexlust men jag känner att det är besvärligt att ha sex med honom. Dels för att jag känner ett tvång att vara rakad (inte för att han säger nått men jag vet att han föredrar det), och det innebär att jag måste duscha först, jag måste raka benen, jag måste ligga där och bli kåt för att få inlevelse och kanske få orgasm själv. Och visst är det skönt och han är bra på det han gör, men jag känner mig så utsatt. Det är så mycket press inför sex att glädjen går ur det. Sen är han extra kladdig. Tar alla tillfälle han för och röra vid mig, och när jag blir irriterad eller säger nej inte här inte nu, så tjurar han eller säger ?jag får aldrig ta på dig?. Jag försöker förklara detta men han förstör inte, tittar mig knappt i ögonen. Bara tycker synd om sig och undrar varför jag inte vill kasta mig över honom eller låta han smeka mig utanpå byxan när jag står och lagar mat. Så jäkla roligt är det inte att bli kåt och sen inte göra nått åt det. Jag är inte som en man som tycker det är roligt att bli hård stup i kvargen.
  • Anonym (Jonas)
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 15:36:10 följande:

    Man har aldrig rätt till en annans människas kropp. Du resonerar som en incel.


    Du verkar inte ha förstått vad jag har skrivit? Jag har på inga sätt tvingat mig till en annan människas kropp eller ens krävt det. Var får du det ifrån?
  • Anonym (....)
    Anonym (Lizzy) skrev 2021-05-10 14:58:10 följande:

    Hur skulle du känna om han en dag berättar att han vill skiljas?


    Jag har själv haft tanken på att lämna de sista åren eftersom vi bråkat en del. Och jag har även tänkt tanken på hur jag skulle reagerat om det var han som en dag sa de orden. När jag är som argast och besviken på honom känner jag spontant att det är vad jag hade velat. Att han va den som ville ge upp oss.

    Men sen tänker jag även på hur ensam jag skulle bli, och att jag faktiskt borde uppskatta hans bra sidor för de finns ju också. Tror det skulle bli jobbigt men ja...

    Det pendlar. Är nog väldigt ambivalent.
  • Anonym (....)
    Anonym (Lizzy) skrev 2021-05-10 14:58:10 följande:

    Hur skulle du känna om han en dag berättar att han vill skiljas?


    Jag har själv haft tanken på att lämna de sista åren eftersom vi bråkat en del. Och jag har även tänkt tanken på hur jag skulle reagerat om det var han som en dag sa de orden. När jag är som argast och besviken på honom känner jag spontant att det är vad jag hade velat. Att han va den som ville ge upp oss.

    Men sen tänker jag även på hur ensam jag skulle bli, och att jag faktiskt borde uppskatta hans bra sidor för de finns ju också. Tror det skulle bli jobbigt men ja...

    Det pendlar. Är nog väldigt ambivalent.
  • SweeneyToad
    AnnaZL skrev 2021-05-10 15:42:03 följande:
    Helt absurd kommentar. Nej, ingen har rätt till någon annans kropp. Däremot har alla rätt till att välja att lämna någon om de är inte får sina behov tillfredsställda.
    Och att vägra medverka i en ärlig diskussion om problem är ju inte det bästa sättet att hålla ihop ett förhållande.
    Ja, självklart har man rätt att lämna. Dock om man lämnar pga sexbrist då är ju ens sexbehov större än kärleken till partnern. Urk, säger jag till det. 
  • Anonym (Make love)

    Förstår inte hur du resonerar. Att leva i ett förhållande med någon man älskar och åtrår men aldrig kan få är ju som att vara olyckligt kär. För många bygger förhållande på närhet och sex är en del av det. Utan sex skulle min sambo bli mer utav en vän. Finns inte en chans att jag skulle stanna utan sex då det skulle göra mig olycklig och på gränsen till deprimerad att vilja ha henne men mötas av en kall vägg. Kan inte leva så, frustrerad dygnet runt nej tack. Så det är snarare pga kärlek till henne jag skulle lämna, för det kommer ta död på mig. Har man så olika sexuella behov i en övrigt bra relation då är det kört.

  • Anonym (Make love)

    Förstår inte hur du resonerar. Att leva i ett förhållande med någon man älskar och åtrår men aldrig kan få är ju som att vara olyckligt kär. För många bygger förhållande på närhet och sex är en del av det. Utan sex skulle min sambo bli mer utav en vän. Finns inte en chans att jag skulle stanna utan sex då det skulle göra mig olycklig och på gränsen till deprimerad att vilja ha henne men mötas av en kall vägg. Kan inte leva så, frustrerad dygnet runt nej tack. Så det är snarare pga kärlek till henne jag skulle lämna, för det kommer ta död på mig. Har man så olika sexuella behov i en övrigt bra relation då är det kört.

  • Anonym (Urk säger jag.)
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 19:47:59 följande:

    Ja, självklart har man rätt att lämna. Dock om man lämnar pga sexbrist då är ju ens sexbehov större än kärleken till partnern. Urk, säger jag till det. 


    Vad tycker du att dessa människor ska göra? Stanna kvar och vara olyckliga? Att veta att om man stannar med den man älskar så kommer det innebära ett liv utan sex? Utan närhet? Allt för kärlekens skull?
  • Anonym (....)
    Anonym (A) skrev 2021-05-10 20:51:24 följande:

    Men har du ens försökt sätta sig in i TS situation? Uppenbarligen inte.

    Du kan bara se saken från din horisont, hur du hade reagerat, vad du anser är rätt och riktigt. Och du fördömer alla som inte fungerar och prioriterar som du. 

    Jag tycker TS förklarar och berättar på ett bra och moget sätt, och har inga problem att förstå honom och den sits han befunnit sig i.


    Tror du blandar ihop TS och Anonym Jonas :)
  • Anonym (....)

    Det där med vad som anses som sexbrist är lite olika måste jag säga.

    I snitt har min man sex 1-2 ggr i veckan. Visst vissa veckor blir det inget pga mycket runt omkring och vissa veckor blir det kanske 3 ggr.

    VARJE gång det gått ca 1 1/2 vecka utan sex pga olika saker så får jag höra att vi har ALDRIG sex. Och att jag aldrig vill. Alltså han blir riktigt sur och blir inte på bättre humör innan han fått sex.

    Så i andras öron hade folk trott vi verkligen aldrig har sex.

    Han är som en bebis ibland faktiskt och det gör mig galet provocerad. Känner att jag måste försvara varför jag är jävligt trött efter jobbet och efter de problem jag fortfarande har efter covid förra året.

    Jag blir ännu mer osugen av tjatsex. Han får mig definitivt inte på bra humör heller genom att aldrig bara kramas utan att ta en hand vid skrevet eller brösten. Hinner liksom aldrig bli kåt av mig själv. Blir mest irriterad :(

    Tråkigt att män och kvinnor ska se det så olika.

    Sen när det är lugnt och vi har gott om tid och därmed mer ork och lust för mig så är han som en annan människa och jag försöker verkligen se det mer från hans perspektiv att han mår bra av det. Och då känns det mesta positivt hemma.

    Men jag önskar han såg det från min vy också.

    Hur det påverkar mig negativt..

  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2021-05-11 09:10:06 följande:

    Det där med vad som anses som sexbrist är lite olika måste jag säga.

    I snitt har min man sex 1-2 ggr i veckan. Visst vissa veckor blir det inget pga mycket runt omkring och vissa veckor blir det kanske 3 ggr.

    VARJE gång det gått ca 1 1/2 vecka utan sex pga olika saker så får jag höra att vi har ALDRIG sex. Och att jag aldrig vill. Alltså han blir riktigt sur och blir inte på bättre humör innan han fått sex.

    Så i andras öron hade folk trott vi verkligen aldrig har sex.

    Han är som en bebis ibland faktiskt och det gör mig galet provocerad. Känner att jag måste försvara varför jag är jävligt trött efter jobbet och efter de problem jag fortfarande har efter covid förra året.

    Jag blir ännu mer osugen av tjatsex. Han får mig definitivt inte på bra humör heller genom att aldrig bara kramas utan att ta en hand vid skrevet eller brösten. Hinner liksom aldrig bli kåt av mig själv. Blir mest irriterad :(

    Tråkigt att män och kvinnor ska se det så olika.

    Sen när det är lugnt och vi har gott om tid och därmed mer ork och lust för mig så är han som en annan människa och jag försöker verkligen se det mer från hans perspektiv att han mår bra av det. Och då känns det mesta positivt hemma.

    Men jag önskar han såg det från min vy också.

    Hur det påverkar mig negativt..


    Såklart min man och jag ska det stå
  • Anonym (Make love)
    Anonym (....) skrev 2021-05-11 09:10:06 följande:

    Det där med vad som anses som sexbrist är lite olika måste jag säga.

    I snitt har min man sex 1-2 ggr i veckan. Visst vissa veckor blir det inget pga mycket runt omkring och vissa veckor blir det kanske 3 ggr.

    VARJE gång det gått ca 1 1/2 vecka utan sex pga olika saker så får jag höra att vi har ALDRIG sex. Och att jag aldrig vill. Alltså han blir riktigt sur och blir inte på bättre humör innan han fått sex.

    Så i andras öron hade folk trott vi verkligen aldrig har sex.

    Han är som en bebis ibland faktiskt och det gör mig galet provocerad. Känner att jag måste försvara varför jag är jävligt trött efter jobbet och efter de problem jag fortfarande har efter covid förra året.

    Jag blir ännu mer osugen av tjatsex. Han får mig definitivt inte på bra humör heller genom att aldrig bara kramas utan att ta en hand vid skrevet eller brösten. Hinner liksom aldrig bli kåt av mig själv. Blir mest irriterad :(

    Tråkigt att män och kvinnor ska se det så olika.

    Sen när det är lugnt och vi har gott om tid och därmed mer ork och lust för mig så är han som en annan människa och jag försöker verkligen se det mer från hans perspektiv att han mår bra av det. Och då känns det mesta positivt hemma.

    Men jag önskar han såg det från min vy också.

    Hur det påverkar mig negativt..


    Jag brukar skoja och säga att naturen verkligen blåst oss människor. Män behöver sex för att må bra. Kvinnor behöver må bra för att ha sex ????.

    Skämt åt sido, jag känner igen mycket av det du skriver. Kommunikation är som vanligt nyckeln. Min sambo tyckte inte om att prata om dessa saker förut, men ju mer bekväm hon blivit med det så har även allt annat blivit bättre. Vi har mycket mer spontan närhet nu, kramar i förbifarten osv. Inte bara vara mamma och pappa 24/7 utan också en partner, uppskatta varandra. Blev även så att hon fick ta initiativet ett långt tag, jag behövde inte försöka mig på något som bara slutade i besvikelse. Fortsatte uppskatta henne, kramar, pussar, soffmys och sånt. Men steget, det låg hos henne.

    En annan sak som också fallit på plats är att om jag är sugen, men inte hon, då kommer jag lösa det på egen hand. Mår helt enkelt bra av det, blir sämre på alla plan om jag bygger upp en frustration i mig. Inte så att jag gör någon framför henne givetvis, bara att hon vet det. Detta gillade hon inte förut, vilket ju blev än sämre. Först suktar man efter något som inte gick att få, sen skulle jag smyga med att göra det själv också. Idag kan hon fråga rakt ut om jag ska göra nått, ja kanske det svarar jag, lite sugen är man ju. Innan jag hinner blinka så kysser hon mig och är där med hand eller mun. Många gånger blir hon också sugen och det leder till sex. Eller så kommer jag om hon är trött etc, och vi somnar tätt ihop. Händer även att jag ger henne en orgasm utan någon penetration, men i regel så har jag gått så långt då vill hon ha det också sen.

    Som jag älskar henne ????, jag hoppas ni kan finna en balans i det hela också.
  • Anonym (....)
    Anonym (Make love) skrev 2021-05-11 10:19:39 följande:

    Jag brukar skoja och säga att naturen verkligen blåst oss människor. Män behöver sex för att må bra. Kvinnor behöver må bra för att ha sex ????.

    Skämt åt sido, jag känner igen mycket av det du skriver. Kommunikation är som vanligt nyckeln. Min sambo tyckte inte om att prata om dessa saker förut, men ju mer bekväm hon blivit med det så har även allt annat blivit bättre. Vi har mycket mer spontan närhet nu, kramar i förbifarten osv. Inte bara vara mamma och pappa 24/7 utan också en partner, uppskatta varandra. Blev även så att hon fick ta initiativet ett långt tag, jag behövde inte försöka mig på något som bara slutade i besvikelse. Fortsatte uppskatta henne, kramar, pussar, soffmys och sånt. Men steget, det låg hos henne.

    En annan sak som också fallit på plats är att om jag är sugen, men inte hon, då kommer jag lösa det på egen hand. Mår helt enkelt bra av det, blir sämre på alla plan om jag bygger upp en frustration i mig. Inte så att jag gör någon framför henne givetvis, bara att hon vet det. Detta gillade hon inte förut, vilket ju blev än sämre. Först suktar man efter något som inte gick att få, sen skulle jag smyga med att göra det själv också. Idag kan hon fråga rakt ut om jag ska göra nått, ja kanske det svarar jag, lite sugen är man ju. Innan jag hinner blinka så kysser hon mig och är där med hand eller mun. Många gånger blir hon också sugen och det leder till sex. Eller så kommer jag om hon är trött etc, och vi somnar tätt ihop. Händer även att jag ger henne en orgasm utan någon penetration, men i regel så har jag gått så långt då vill hon ha det också sen.

    Som jag älskar henne ????, jag hoppas ni kan finna en balans i det hela också.


    Haha vilket bra ordspråk du hittat på :)

    Jag önskar min man tänkte som du! Det låter som ni hittat en sund lösning för er. Han vill inte ens lösa sitt eget behov utan nej han vill ha sex och inte göra det på egen hand. Tror ändå han börjat göra det när han är ensam hemma. Jag blev riktigt arg en gång och sa att om han har sån stort behov och behöver lätta på trycket så runka! Vänta inte alltid in mig så jag blir stressad och irriterad. Självklart måste man kunna ta hand om sitt eget behov om det behövs utan att den andra ska bli sur.
  • Anonym (Ilse)
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 19:47:59 följande:

    Ja, självklart har man rätt att lämna. Dock om man lämnar pga sexbrist då är ju ens sexbehov större än kärleken till partnern. Urk, säger jag till det. 


    Fast sex är ju ett utryck för kärlek för många. Oftast handlar det inte om orgasm utan att vara nära, intim, attraktion och passion. Sex är ett otroligt fin kärlekshandling när det görs rätt.

    Jag hade inte kunnat leva utan sex en längre tid även om jag älskar min man. Att inte få känna sig attraktiv och åtråvärd... då är det ju mycket magi i livet som går förlorat
  • AnnaZL
    SweeneyToad skrev 2021-05-10 19:47:59 följande:
    Ja, självklart har man rätt att lämna. Dock om man lämnar pga sexbrist då är ju ens sexbehov större än kärleken till partnern. Urk, säger jag till det. 

    Eller som att lämna någon som inte vill prata med en. Behovet av konversation är större än kärleken! Eller någon som spelar bort alla pengar- girigheten är större än kärleken! Dubbelurk!


    Håller med om att kärlek skall vara som en 1800-talsroman, vi ska älska osjälviskt utan att begära något av den älskade, som en undergiven slav. Ge av vårt liv och hälsa till någon som inte vill se eller tala med oss. Gärna dö i lungsot också, eller Covid blir det väl i år. 

  • elin1989

    Jag ville aldrig ligga med mitt ex men det var för att vi hade en jättedålig relation och jag inte ville vara med honom överhuvudtaget. Han var jättearg för att vi hade för lite sex. Jag borde definitivt ha lämnat tidigare, men gjorde det till slut efter sju år. Bästa beslutet nånsin. Har varit ihop med min nuvarande i två år och vi ligger typ 2-3 gånger i veckan. Tycker det är ett väldigt dåligt tecken att inte vilja ha sex med sin partner faktiskt. I mitt fall med mitt ex var det inget jag kunde jobba på, jag behövde avsluta med honom helt enkelt.

Svar på tråden Ni som lämnat eller blivit lämnade pga sexbrist