• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Anonym4848
    ElleJoy skrev 2021-06-27 08:58:24 följande:

    Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)

    Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..? 


    Ska börja med att se om det ens finns nåt vid liv därinne, ultraljud den 5/7. Har sen tid bokat för KUB i början av augusti, hoppas vi kommer dit.. :/
  • Vickilina

    Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

    Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

    Skriv meddelande till mig!

  • ElleJoy
    Vickilina skrev 2021-06-28 09:17:22 följande:

    Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

    Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

    Skriv meddelande till mig!


    Joinar gärna lite senare, om 1 månad ca om allt är som det ska då :) Hur ska jag då göra för att gå med?
  • Anonym4848
    Vickilina skrev 2021-06-28 09:17:22 följande:

    Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

    Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

    Skriv meddelande till mig!


    Samma här, jag väntar tills jag ser om det blir nåt av detta först.. men gärna sen om det verkar gå bra!
  • LyckaW88
    Vickilina skrev 2021-06-28 09:17:22 följande:

    Är det fler som vill ansluta till facebook-gruppen så hade det vart supertrevligt! Kom igen nu :D

    Så följs vi åt allihopa med alltifrån stöttning till funderingar :)

    Skriv meddelande till mig!


    Jag har skickat ett meddelande till dig. ???? Hade tänkt vänta men idag kände jag att jag inte kommer bli mindre ledsen vid missfall beroende på om jag avvaktat eller inte.

    Jag var helt säker på att jag fick ett missfall i lördags då jag fick en ganska stor blödning med färskt blod tillsammans med ganska kraftiga menssmärtor. Sedan slutade det blöda men fortsatte att göra ont till och från och även på vänster sida. Min bm ville att jag skulle åka in och kolla så att det inte var ett X. Men efter några timmar fick jag äntligen se ett litet hjärta flimra i 6+0.

    Stor lättnad men rädslan finns kvar och även om jag haft mf innan så känner jag ännu större ödmjukhet inför denna graviditet än jag gjorde innan! <3
  • MBL1712

    Hej alla ni fina,

    Känner att jag behöver skriva av mig lite. Idag har jag haft mitt inskrivningssamtal vilket kändes såå bra. Fick verkligen vädra alla rädslor och oron vilket var så välbehövligt. Jag har den senaste veckan mått så dåligt med illamående som är i princip konstant, vilket hjälper jätte mycket för oron för missfall men konstigt nog hänger den rädslan ändå kvar och jag går som på nålar fram till ultraljudet om en vecka.

    I alla fall så börjar jag inse mitt stora behov av att få dela med mig av graviditeten. Jag vill så gärna berätta för dom närmsta men min man vill inte och det respekterar jag såklart. Så därför tänkte jag det kunde vara bra att bara få skriva av sig lite här istället.

    Ganska så säker på att det här blir min sista graviditet och vill så gärna njuta och ta tillvara på allt.

  • Wave Mother
    MBL1712 skrev 2021-06-28 20:17:00 följande:

    Hej alla ni fina,

    Känner att jag behöver skriva av mig lite. Idag har jag haft mitt inskrivningssamtal vilket kändes såå bra. Fick verkligen vädra alla rädslor och oron vilket var så välbehövligt. Jag har den senaste veckan mått så dåligt med illamående som är i princip konstant, vilket hjälper jätte mycket för oron för missfall men konstigt nog hänger den rädslan ändå kvar och jag går som på nålar fram till ultraljudet om en vecka.

    I alla fall så börjar jag inse mitt stora behov av att få dela med mig av graviditeten. Jag vill så gärna berätta för dom närmsta men min man vill inte och det respekterar jag såklart. Så därför tänkte jag det kunde vara bra att bara få skriva av sig lite här istället.

    Ganska så säker på att det här blir min sista graviditet och vill så gärna njuta och ta tillvara på allt.


    Hej! Det är jättebra att du skriver. Jag känner också samma behov, och det är skönt att höra hur det går för er andra. Min man är extremt nervös över att berätta för någon, och jag också egentligen, fast man samtidigt så gärna vill ha någon att dela alla tankar med.

    Känner även igen oron för allt möjligt. Ska bli väldigt bra att få gå på UL (ska på fredag, och är dönervös!!!). 

    Nu har jag läst här och på en del andra forum för blivande föräldrar och det verkar som om det på något sätt är normaltillståndet att man oroar sig, så på så sätt kanske det är ett bra tecken :) 
  • Skuggviol
    ElleJoy skrev 2021-06-27 08:58:24 följande:

    Glad midsommar! Kul att så många ska på ultraljud snart, håller tummarna :)

    Har ni planerat KUB, och i så fall när? Eller ev. direkt NIPT? Jag vill hellre göra NIPT direkt men är såklart inte så sugen på kostnaden. Dessutom ska det väl inte behövas om inte KUB visar avvikande..? 


    Jag har redan bokat tid för NIPT (var rädd att bli utan tid när det är mitt i semestertider...)

    Jag är under 35, så i min region får jag inget gratis KUB. Vilket gjorde att vi förra graviditeten valde att göra KUB privat, fick ganska dåliga siffror - precis över gränsen för vidare koll - så i slutändan betalade vi för NIPT också och fick fina siffror och en frisk pojke :) Nu kör vi NIPT direkt, KUB är för osäkert tycker vi - även om det ju är billigare såklart.

  • Bejby2021
    Skuggviol skrev 2021-06-28 21:13:11 följande:

    Jag har redan bokat tid för NIPT (var rädd att bli utan tid när det är mitt i semestertider...)

    Jag är under 35, så i min region får jag inget gratis KUB. Vilket gjorde att vi förra graviditeten valde att göra KUB privat, fick ganska dåliga siffror - precis över gränsen för vidare koll - så i slutändan betalade vi för NIPT också och fick fina siffror och en frisk pojke :) Nu kör vi NIPT direkt, KUB är för osäkert tycker vi - även om det ju är billigare såklart.


    En fråga vad är det för priser på det privat? Ca. :)
  • Skuggviol
    Bejby2021 skrev 2021-06-28 22:39:48 följande:
    En fråga vad är det för priser på det privat? Ca. :)
    Minns inte exakt vad vi betalade.. Men tror det var nånstans mellan 2-3 tusen för KUB och 5-6 tusen för NIPT. Sett i efterhand hade det varit bättre att bara göra NIPT direkt, men det visste vi ju inte då Guld i mun 

    Nu blir det bara NIPT och där jag bokat kostar det 5795:-
Svar på tråden BF Februari 2022