• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Janni91
    apan95 skrev 2021-10-10 07:47:20 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Kan säga att även jag vaknade till en chock idag. Var såå inställd på att ta ett negativt test idag på RD8 men efter 3 minuter visade mitt testa tidigt test 2 ganska starka test så jag tog ett CB digital och ett CB plus.

    Kan inte fatta! JAG ÄR GRAVID!!!!


    Men åhhh, blir så glad när jag läser detta!! Tänk att ni båda lyckades, vilken lycka! Stort grattis!!! <3 <3 :D 
  • Steeph
    apan95 skrev 2021-10-10 07:47:20 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Kan säga att även jag vaknade till en chock idag. Var såå inställd på att ta ett negativt test idag på RD8 men efter 3 minuter visade mitt testa tidigt test 2 ganska starka test så jag tog ett CB digital och ett CB plus.

    Kan inte fatta! JAG ÄR GRAVID!!!!


    Vilken lycka!! Stort stort grattis, så fantastiskt att både du och Msofie är gravida. Inger så mycket hopp till en själv som är i stimuleringsfasen. Kram
  • apan95

    TUSEN TACK alla fina tjejer <3 glad att jag kan inge hopp till er och det var precis det jag behövde med. Nu ska jag bara försöka smälta allt detta. Testdag är 16/10 så nästan en vecka kvar! Kram <3

  • Ericky

    MSofie och apan95: EN MILJARD GRATTIS TILL ER!!!!!!!!!! Blir SÅ glad att äntligen få läsa om lite plus här!!! Nu kommer de tjejer, för alla er som börjar med IVF <3

    Apan95, vilka otroligt starka och fina plus- så tidigt! Wow!!!! <3

    Massa, massa grattiskramar <3

  • Längtartillvår

    Wow, msofie och apan så himla glad för er skull! Så himla kul att ni båda har plussat! Kan bara tänka mig hur glada och lättade ni är!!! Stort stort grattis. Inger hopp för oss som ska genomgå IVF :)

  • Soff
    apan95 skrev 2021-10-10 12:54:21 följande:

    TUSEN TACK alla fina tjejer <3 glad att jag kan inge hopp till er och det var precis det jag behövde med. Nu ska jag bara försöka smälta allt detta. Testdag är 16/10 så nästan en vecka kvar! Kram <3


    Men wow!! så starka plus så tidigt!!!! <3 fantastiskt!!!! 


    Har tänkt både på dig och Msofie idag och känt att jag verkligen blivit glad inombords för er! Och det inger också hopp för mig och alla andra här som ska börja med ivf <3 Är verkligen så himla härligt att läsa att ni båda fick plus!! <3

  • Längtartillvår

    Så himla kul att läsa om lite plus i tråden, att se att IVF verkligen funkar för oss som försökt en längre tid :)

    Jag är ju mitt upp i IVF just nu. Tar bemfola 225 och menopur 150 på kvällarna, och cetrotide 0.25mg på morgnarna. Blodprov och scan varannan dag. Har bett om utskrift hur tillväxten på äggen ser ut varje gång, så kul att kunna se vad som händer inuti kroppen. För ska jag vara ärlig så känner jag inte av mycket. Magen är lite uppsvälld annars ingenting typ.

    På måndag ska jag på scan och blodprov igen, verkar som jag ska ta min trigger spruta Gonasi på måndag och äggplock på onsdag.

    Hoppas jag kan komma med lika bra besked som msofie och apan om några veckor.

  • Ericky

    Hej på er,

    Vi börjar bli några som plussat nu från tråden här <3 6 stycken får jag oss till hittills :)

    Vore så himla roligt att få följas åt i en gemensam FB-grupp med de härifrån som vill <3

    Har skapat en privat grupp på FB med hittills 2 medlemmar. Jag och Emmalucy. Hoppas att ni som plussat, och ni som kommer att plussa snart, vill ansluta <3

    Precis som innan fortsätter jag följa er här i väntan på fler plus <3

    Länk till gruppen:

    www.facebook.com/groups/282399060413225/

  • Mizzi26

    Hej alla, nu är jag på fötter för att skriva här igen, för det första? ett mega GRATTIS till er som plussat nu. Så härligt att se!

    Jag var på ultraljud i onsdags för att se att cystan försvunnit men den hade bara krympt från 6 till 3 cm.

    I fredags var jag på spolning och då sa hon att den var borta och det bara fanns lite vätska kvar. Spolningen gick bra men gjorde fruktansvärt ont när hon stötte emot äggstockarna med ultraljudet.

    Fick två tabletter med antibiotika och dom fick mig att ligga & kräkas hela förmiddagen tyvärr så dom lär inte hjälpa.

    Jag får väldigt lätt infektioner så därför jag tog dom.

    Blöder fortfarande lite och det bådar väl inte gott? håller tummarna att jag slipper mer problem.

    Nu är planen framåt att vi ska försöka själva denna cykel för att sen börja med letrozol nästa.

    Är sååå taggad på det.

    Har fått order om att framkalla mensen med provera? Glömt namnet för tillfället men kanske stämmer? Om jag inte får mens innan cykeldag 35. Har vanligtvis cykler på 45-98 dagar. Men har hört att dom tabletterna är hormonstörande och canserframkallande osv osv.

    Försöker skynda på min cykel genom att utesluta gluten och socker. Det har tydligen hjälpt många med pcos så värt ett försök.

    Håll tummarna för mig nu så att vi kommer närmare vår dröm om en liten goding. :)

  • Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-10 15:51:33 följande:

    Så himla kul att läsa om lite plus i tråden, att se att IVF verkligen funkar för oss som försökt en längre tid :)

    Jag är ju mitt upp i IVF just nu. Tar bemfola 225 och menopur 150 på kvällarna, och cetrotide 0.25mg på morgnarna. Blodprov och scan varannan dag. Har bett om utskrift hur tillväxten på äggen ser ut varje gång, så kul att kunna se vad som händer inuti kroppen. För ska jag vara ärlig så känner jag inte av mycket. Magen är lite uppsvälld annars ingenting typ.

    På måndag ska jag på scan och blodprov igen, verkar som jag ska ta min trigger spruta Gonasi på måndag och äggplock på onsdag.

    Hoppas jag kan komma med lika bra besked som msofie och apan om några veckor.


    Eller hur!?? Så himla goda nyheter <3 


    Jag hoppas verkligen att det blir positiva nyheter för dig också snart <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet