• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu

    JAG ÄR GRAVID!!!!!!

    Ska ju ha mens endera fredag eller söndag. svårt att veta så här efter missfall. Tog ett test i måndags som var tokblankt. Inte ens en tillstymmelse till streck. Kände inga symtom alls vilket jag brukar göra. Det jag hade känt var lite ont till och från i bröstvårtorna som jag aldrig haft och sen i fredags typ vibrerade det i höger ljumske och har kanske vart lite illamående när jag vart hungrig. Men tog ett test idag i alla fall och vet ni vad? Det var ett streck där. Jag vart helt chockad. Och det var inte ens så att jag behövde anstränga mig för att se det utan det var tydligt. Så öppnad dom digitala och tog ett sånt direkt. Och det stod gravid 1-2. Helt galet. Blev på första riktiga försöket. Känns helt galet. Nu ska jag bara passera bim också. Men tänker vänta en bebis inte ett missfall. I värsta fall är man glad i onödan och det gör ju inget.

    18 juni blir det då. Har redan en 23 juni. Så hoppas dom tar varsin dag men jag har alltid fött en vecka innan.

  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-10-06 06:10:22 följande:

    Hoppas bilden kommer med nu. Insåg i min app att bim nog redan är på fredag och jag har vetat att jag varit gravid i några dagar nu. Så blev att ta ett test på bim-2. Jag hade dock inga glasögon på mig så ropade på killen och frågade om han såg ett streck - det gjorde han. Det känns precis som sist, mycket flytningar (ända sedan äl egentligen) och som att jag sprungit in i en vägg av trötthet. Fick kämpa för att hålla mig vaken igår på bussen på väg hem från jobbet vid 17.

    Nu håller jag tummarna för att den här vill stanna kvar!

    Jag blev gravid direkt efter första mensen efter mf. Jag har verkligen inte gjort något speciellt för att bli gravid, äter folsyra sen en tid tillbaka. Men det tror jag inte påverkar förmågan att bli gravid. Men annars har jag levt på som vanligt. Jag har dock både hästar och hund så blir nog att jag motionerar mycket naturligt.

    Hoppas på fler plus i tråden :D


    Men gud vad roligt. Jag fick också ett plus idag. Helt galet. Också beräknad bim i helgen. Fredag eller söndag. Oklart. Jag blev också gravid nu efter första mensen efter mf. Skulle haft den andra 6 mars men nu blir det 18 juni istället. När får du bf?
  • Beckizen

    Har BIM idag och än så länge lyser mensen med sin frånvaro. Känner inte av att den skulle vara på gång heller. Har inte tagit något test än, dels för att jag inte våga och dels för att jag trodde den skulle komma när jag gick på toa i morse :p den kommer säkert senare idag men håller tummarna för att den uteblir!

  • Avokado92
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 08:05:44 följande:

    Men gud vad roligt. Jag fick också ett plus idag. Helt galet. Också beräknad bim i helgen. Fredag eller söndag. Oklart. Jag blev också gravid nu efter första mensen efter mf. Skulle haft den andra 6 mars men nu blir det 18 juni istället. När får du bf?


    Vad synkade vi verkar vara :D 17 juni är beräknat bf! Skulle också ha haft i början på mars innan. Men en juni-bebis blir toppen!
  • slo92

    Åh stort grattis till er som plussade, så roligt!! Hoppas jag också får ett plus första mensen efter mf.

  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-10-06 06:25:46 följande:

    Testade negativt idag, har mens imorgon eller på fredag så känns kört....


    Hoppas bara du plussar lite senare. Finns ju dom som inte får plus förrän efter bim
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-10-06 08:19:44 följande:

    Vad synkade vi verkar vara :D 17 juni är beräknat bf! Skulle också ha haft i början på mars innan. Men en juni-bebis blir toppen!


    Haha ja det låter så. Ja jag har ju redan en i juni så det här blir bra. Det var absolut en bra månad. Får gärna komma några dagar före dock. Min första kom 5 dagar innan och andra 6 dagar innan så om denna också håller så kanske det kan bli 12 juni eller något så man får lite avstånd till storasyster.
  • Chilins

    Helt knäckt. Utomkvedshavandeskap med tillhörande operation och borttagen äggledare ledde mig hit igen. Första graviditeten och det blir såhär.

  • hurtänktedunu
    Chilins skrev 2021-10-06 09:41:38 följande:

    Helt knäckt. Utomkvedshavandeskap med tillhörande operation och borttagen äggledare ledde mig hit igen. Första graviditeten och det blir såhär.


    Men usch så hemskt. Stor kram.
  • Semlan3
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 08:57:09 följande:

    Hoppas bara du plussar lite senare. Finns ju dom som inte får plus förrän efter bim


    Man kan ju hoppas. Har aldrig testat innan bim. Oftast har det varit så svagt att jag fått väntat ett par dagar och sen testa digitalt. Sist var det knappt ett streck på äl+12 men på dag äl+14 eller 15 fick jag gravid på digital.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?