• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Grattis till alla som har plussat.

    Själv så är jag smart och köpte en bok "grattis, du ska bli pappa". Kunde inte hjälpa mig när jag såg den i butiken. Så hoppas jag plussar fort nu efter mf. Allt är ute nu och hcg är under 47 i måndags.

  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 13:31:36 följande:

    Grattis till alla som har plussat.

    Själv så är jag smart och köpte en bok "grattis, du ska bli pappa". Kunde inte hjälpa mig när jag såg den i butiken. Så hoppas jag plussar fort nu efter mf. Allt är ute nu och hcg är under 47 i måndags.


    Åh jag vill så gärna köpa någon ?vänta barn? bok! :) så förstår att du inte kunde hålla dig. Har känt som att jag måste vänta med att köpa något tills vi vet om det blivit något. Detsamma gäller barnkläder och sånt som mina systrar frågat om jag vill ärva. Vill så gärna bli med barn, veta att det går, veta att vi snart blir föräldrar.

    Men försöker att tänka att det kommer gå på något sätt, även om vi inte kan veta precis när. Försöka ha roligt och trevligt på vägen dit.
  • Beckizen
    hurtänktedunu skrev 2021-10-06 08:03:53 följande:

    JAG ÄR GRAVID!!!!!!

    Ska ju ha mens endera fredag eller söndag. svårt att veta så här efter missfall. Tog ett test i måndags som var tokblankt. Inte ens en tillstymmelse till streck. Kände inga symtom alls vilket jag brukar göra. Det jag hade känt var lite ont till och från i bröstvårtorna som jag aldrig haft och sen i fredags typ vibrerade det i höger ljumske och har kanske vart lite illamående när jag vart hungrig. Men tog ett test idag i alla fall och vet ni vad? Det var ett streck där. Jag vart helt chockad. Och det var inte ens så att jag behövde anstränga mig för att se det utan det var tydligt. Så öppnad dom digitala och tog ett sånt direkt. Och det stod gravid 1-2. Helt galet. Blev på första riktiga försöket. Känns helt galet. Nu ska jag bara passera bim också. Men tänker vänta en bebis inte ett missfall. I värsta fall är man glad i onödan och det gör ju inget.

    18 juni blir det då. Har redan en 23 juni. Så hoppas dom tar varsin dag men jag har alltid fött en vecka innan.


    Grattis! :D Så roligt att det blev ett pluss på det riktiga försöket och att det blir en juni bebis! Så mysigt!
  • Beckizen
    Chilins skrev 2021-10-06 09:41:38 följande:

    Helt knäckt. Utomkvedshavandeskap med tillhörande operation och borttagen äggledare ledde mig hit igen. Första graviditeten och det blir såhär.


    Beklagar verkligen! <3 skickar massa styrkekramar till dig och du får krya på dig. Du kommer få ett pluss i framtiden, men förstår att det känns tungt just nu.
  • Beckizen

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, vilket får en att börja hoppas! Är så rädd för att bli besviken och vågar inte ta ett test. Kommer eventuellt ta ett imorgon om mensen inte kommer idag. Är det fler av er som plussat som inte hade några symptom alls?

    Har fått lite känningar i nedre delen av magen men känns inte som mensvärk. Vet inte vad jag ville med det här inlägget men ville nog bara skriva av mig lite haha.

  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 13:38:30 följande:

    Åh jag vill så gärna köpa någon ?vänta barn? bok! :) så förstår att du inte kunde hålla dig. Har känt som att jag måste vänta med att köpa något tills vi vet om det blivit något. Detsamma gäller barnkläder och sånt som mina systrar frågat om jag vill ärva. Vill så gärna bli med barn, veta att det går, veta att vi snart blir föräldrar.

    Men försöker att tänka att det kommer gå på något sätt, även om vi inte kan veta precis när. Försöka ha roligt och trevligt på vägen dit.


    Vill också köpa barnvagn och böcker men väntar med allt det. Tror sånt blir i vecka 12. Så får hoppas man blir gravid igen, snart!
  • Dalarna91
    Beckizen skrev 2021-10-06 14:13:33 följande:

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, vilket får en att börja hoppas! Är så rädd för att bli besviken och vågar inte ta ett test. Kommer eventuellt ta ett imorgon om mensen inte kommer idag. Är det fler av er som plussat som inte hade några symptom alls?

    Har fått lite känningar i nedre delen av magen men känns inte som mensvärk. Vet inte vad jag ville med det här inlägget men ville nog bara skriva av mig lite haha.


    Jag plussade förut och hade inga symptomer.
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 13:38:30 följande:

    Åh jag vill så gärna köpa någon ?vänta barn? bok! :) så förstår att du inte kunde hålla dig. Har känt som att jag måste vänta med att köpa något tills vi vet om det blivit något. Detsamma gäller barnkläder och sånt som mina systrar frågat om jag vill ärva. Vill så gärna bli med barn, veta att det går, veta att vi snart blir föräldrar.

    Men försöker att tänka att det kommer gå på något sätt, även om vi inte kan veta precis när. Försöka ha roligt och trevligt på vägen dit.


    Om jag känner mig själv så kommer jag inte kunna hålla å inte ge den nu.

    Skulle du gett din killen boken innan du blev gravid? Eller använda all styrka till att inte ge den än.
  • hurtänktedunu
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 13:31:36 följande:

    Grattis till alla som har plussat.

    Själv så är jag smart och köpte en bok "grattis, du ska bli pappa". Kunde inte hjälpa mig när jag såg den i butiken. Så hoppas jag plussar fort nu efter mf. Allt är ute nu och hcg är under 47 i måndags.


    Då är det bara att köra igen och hoppas det går vägen snabbt nu.
  • hurtänktedunu
    Beckizen skrev 2021-10-06 14:06:56 följande:

    Grattis! :D Så roligt att det blev ett pluss på det riktiga försöket och att det blir en juni bebis! Så mysigt!


    Tack. Ja det känns jätte bra. Men kommer ju vara oroligt så klart
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?