• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 14:51:38 följande:

    Om jag känner mig själv så kommer jag inte kunna hålla å inte ge den nu.

    Skulle du gett din killen boken innan du blev gravid? Eller använda all styrka till att inte ge den än.


    Jag vet inte riktigt, men tror jag hade försökt vänta. Min sambo skulle nog bli gladare om han fick boken när jag väl var gravid. Sen är han lite inrutad eller vad man ska säga, så det är nog olika hur man reagerar. Men jag gillar att ge presenter så hade nog tänkt mycket på reaktionen och velat se den snart. :P
  • Lövsångerska1991
    Beckizen skrev 2021-10-06 14:13:33 följande:

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, vilket får en att börja hoppas! Är så rädd för att bli besviken och vågar inte ta ett test. Kommer eventuellt ta ett imorgon om mensen inte kommer idag. Är det fler av er som plussat som inte hade några symptom alls?

    Har fått lite känningar i nedre delen av magen men känns inte som mensvärk. Vet inte vad jag ville med det här inlägget men ville nog bara skriva av mig lite haha.


    Frånvaron av symtom kan vara ett symtom i sig har jag hört. Jag har ju fått så himla mycket symtom som sen visat sig vara PMS så jag hade nog tolkat frånvaron av symtom som att det hade kunnat vara något den här gången. Men beror på, brukar du känna när mensen är på väg?
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 14:23:27 följande:

    Vill också köpa barnvagn och böcker men väntar med allt det. Tror sånt blir i vecka 12. Så får hoppas man blir gravid igen, snart!


    Ja, jag kommer också vänta med allt sånt tror jag.kanske till och med längre tid. Men känns lite tråkigt på sätt och vis.
  • Värphönan
    Beckizen skrev 2021-10-06 14:13:33 följande:

    Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, vilket får en att börja hoppas! Är så rädd för att bli besviken och vågar inte ta ett test. Kommer eventuellt ta ett imorgon om mensen inte kommer idag. Är det fler av er som plussat som inte hade några symptom alls?

    Har fått lite känningar i nedre delen av magen men känns inte som mensvärk. Vet inte vad jag ville med det här inlägget men ville nog bara skriva av mig lite haha.


    Det va så jag misstänkte att jag va gravid nu, jag fick ingen pms som jag brukar få. Så mina symptom va att jag inte hade några :)
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 15:12:29 följande:

    Jag vet inte riktigt, men tror jag hade försökt vänta. Min sambo skulle nog bli gladare om han fick boken när jag väl var gravid. Sen är han lite inrutad eller vad man ska säga, så det är nog olika hur man reagerar. Men jag gillar att ge presenter så hade nog tänkt mycket på reaktionen och velat se den snart. :P


    Får bara hoppas man blir fort gravid igen
  • Beckizen
    Värphönan skrev 2021-10-06 15:46:00 följande:

    Det va så jag misstänkte att jag va gravid nu, jag fick ingen pms som jag brukar få. Så mina symptom va att jag inte hade några :)


    Okej :) ja jag brukar ha mer mensvärk och Pms än vad jag tycker jag haft så tror att jag ska ta och våga ta ett test imorgon om mensen inte kommit igång. Däremot kom det lite ljusbruna flytningar nu när jag gick på toaletten senast så misstänker att mensen kommer komma innan dagen är slut :p
  • Beckizen
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-06 15:17:41 följande:

    Frånvaron av symtom kan vara ett symtom i sig har jag hört. Jag har ju fått så himla mycket symtom som sen visat sig vara PMS så jag hade nog tolkat frånvaron av symtom som att det hade kunnat vara något den här gången. Men beror på, brukar du känna när mensen är på väg?


    Ja, jag brukar har ganska så ont i nedre delen av magen och ryggen, men tycker inte att jag känner av det nu. Jag fick lite lite ljusbruna flytningar nu när jag gick på toaletten så känns som mensen är på gång, men kommer ta ett test imorgon om det inte kommer mer.
  • Bubbell

    Hoppar in här, vad roligt med en sån här tråd! Jag och min man försöker här med, vi har inte använt skydd på cirka 2 år men inte försökt ordentligt fören för ett par månader sedan. Såklart är jag ganska orolig att det inte ska gå iom att det inte tagit sig hittills utan skydd men försöker se ifrån det än så länge.

    Hade ägglossning 25/9, BIM är om exakt en vecka så håller tummarna! Har varit väldigt trött det sista men tänker att det kan väl lika gärna bero på hösten, kanske lite tidigt med symtom ännu...

  • Zandra35
    Dalarna91 skrev 2021-10-06 14:51:38 följande:

    Om jag känner mig själv så kommer jag inte kunna hålla å inte ge den nu.

    Skulle du gett din killen boken innan du blev gravid? Eller använda all styrka till att inte ge den än.


    Jag inhandlade gravidtights direkt när jag blev gravid men fick sedan missfall. Vi har försökt 1år utan framgång så med facit i hand skulle jag absolut inte inhandla något eller ta ut något i förskott. Har flera vänner som fått 2-3 MF och nu står i kö för IVF så det finns ju aldrig några garantier tyvärr.
  • Dalarna91
    Zandra35 skrev 2021-10-06 19:00:23 följande:

    Jag inhandlade gravidtights direkt när jag blev gravid men fick sedan missfall. Vi har försökt 1år utan framgång så med facit i hand skulle jag absolut inte inhandla något eller ta ut något i förskott. Har flera vänner som fått 2-3 MF och nu står i kö för IVF så det finns ju aldrig några garantier tyvärr.


    Tack, det kanske är bäst att vänta då. Tråkigt att du inte blivit gravid efter missfallet <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?