• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Då är det ca en vecka kvar till ägglossningen och känner stressen börja komma. 
    Kan bero på att sista månaderna har vi typ bara sex vid ägglossningen.. låter hemskt/sorgligt och det är lite deprimerande. Men så är det just nu för oss. 
    Tar gärna emot tips. Jag har försökt men han verkar mer intresserad för sitt Xbox nu för tiden än mig. 

  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-06-11 11:21:52 följande:

    Då är det ca en vecka kvar till ägglossningen och känner stressen börja komma. 
    Kan bero på att sista månaderna har vi typ bara sex vid ägglossningen.. låter hemskt/sorgligt och det är lite deprimerande. Men så är det just nu för oss. 
    Tar gärna emot tips. Jag har försökt men han verkar mer intresserad för sitt Xbox nu för tiden än mig. 


    Vi har också bara sex kring ägglossning nuförtiden, tråkigt och stressigt. Tror det är vanligt att det blir så. För att undvika att känna att du måste lura till dig sex så kan du försöka få till det spontant några gånger utanför ägglossningen, tänker att det inte blir så uppenbart då eftersom han verkar måttligt intresserad.
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-06-11 11:21:52 följande:

    Då är det ca en vecka kvar till ägglossningen och känner stressen börja komma. 
    Kan bero på att sista månaderna har vi typ bara sex vid ägglossningen.. låter hemskt/sorgligt och det är lite deprimerande. Men så är det just nu för oss. 
    Tar gärna emot tips. Jag har försökt men han verkar mer intresserad för sitt Xbox nu för tiden än mig. 


    Förstår att stressen kan börja närma sig :( Har nog inget super tips direkt men för oss så är det snarare så att vi har relativt mycket sex, speciellt i perioder, dock kan det bli så att vi bara får till det 1 gång under dom 3-4 mest fertila dagarna, tyvärr. Önskar vi kunde ha sex iaf 2-3 gånger under ÄL dagarna men är lite rädd för att pusha på mera där. Brukar nämna att ÄL närmar sig så att han då kommer i mig men tycker alltid att det blir mycket mer krystat än alla andra veckor under månaden.
    Våran "grej" är att jag brukar gå och byta om till något sexigt, och gärna att vi under dagen har skickat lite sexiga sms till varandra från jobbet, blir som ett långt förspel då innan man ses på kvällen. Men förstår att det är svårt! Speciellt om det känns som han är mer intresserad av sitt Xbox... :(
  • Fyrklöverns

    Gud vad roligt att se evelina! :D plötsligt så händer det! Vad jag ska hålla tummar och tår nu! 


    Jag lever fortfarande på hoppet om att det kanske trots allt är något litet frö kvar i mig. Mina symtom vill inte ge med sig utan har börjat öka efter blödningen. Det var som att allting bara stoppades med blödningen, symtom försvann nästan helt och tempen sjönk nästan ner till cover-line. Sen började den stiga igen och testerna är väldigt starka nu. Tänk om alltså! Samtidigt vet jag att både symtom och tester kan visa flera veckor efter missfall, och min största farhåga är att det är rester kvar som ställer till det! Usch vad jobbigt det är att inte veta vad som händer. Ultraljud 16/6, fyra dagar kvar nu tills jag kan sluta spekulera. 


     


  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-06-12 09:34:44 följande:


    vet inte hur kvalitet blir nu men nu jäklar händer det grejer!! Borde bli helt positivt ikväll eller imorgon :) 


    Woho!!! Håller tummarna! :D
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-06-12 12:26:14 följande:

    Gud vad roligt att se evelina! :D plötsligt så händer det! Vad jag ska hålla tummar och tår nu! 


    Jag lever fortfarande på hoppet om att det kanske trots allt är något litet frö kvar i mig. Mina symtom vill inte ge med sig utan har börjat öka efter blödningen. Det var som att allting bara stoppades med blödningen, symtom försvann nästan helt och tempen sjönk nästan ner till cover-line. Sen började den stiga igen och testerna är väldigt starka nu. Tänk om alltså! Samtidigt vet jag att både symtom och tester kan visa flera veckor efter missfall, och min största farhåga är att det är rester kvar som ställer till det! Usch vad jobbigt det är att inte veta vad som händer. Ultraljud 16/6, fyra dagar kvar nu tills jag kan sluta spekulera. 


     



    Men WOW vilket starkt streck! Det är inte varje dag men set ett sånt starkt :'D Förstår verkligen att du hoppas in i det sista. Hoppas så mycket att allt är som det ska på UL och att du fortfarande har det lilla fröet kvar! <3
  • Sophiee92

    Nu börjar det ju blir riktigt pirrigt här. Är idag på ÄL +11 med BIM på onsdag...! Vill testa imorgon bitti men vet inte om jag vågar, samtidigt vill jag veta så tidigt som möjligt... Så nervöst!!! :((


    !
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?