• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • MommyA
    Dalarna91 skrev 2022-06-30 10:35:12 följande:
    Den dagen jag vill bli undersökt så gör jag nog det privat. Kostar men då får man iaf svar. 
    Jag ska ta blodprover på werlabs efter semestern. Kostar men får svar samma vecka och man slipper "bråka" med läkare vad man vill ha för blodprover. 
    Jag har skickat in och haft kontakt med en privat klinik som jobbar ihop med bla livio i Malmö. Men jag tror ett besök kostar som att gå till en vårdcentral. Sist jag var där och pratade bara och blev undersökt om jag hade en infektion så betalade jag 300 kr. Tror att det blir samma nu med utredningen. Men är många på kö tror jag och nu på sommaren har inte gyn på sjukhuset öppet. Ska googla på Werlabs. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-30 15:49:37 följande:
    Då kan det säkert vara lågt progesteron i ditt fall, är du också sugen på att testa krämen? :P

    Ja precis jag tolkade det också så, CD 7-14 eller vad det var. Ska läsa på lite mer innan jag beställer :)
    Jo jag är lite sugen på att prova. De är det mildaste du kan testa och det är omöjligt att överdosera. 
    Tänkte en pump morgon och kväll. Ska ta 2 morgon och kväll när man är gravid. 
    Måste först få ägglossning... CD 27. 
  • Dalarna91
    MommyA skrev 2022-06-30 16:25:11 följande:
    Jag har skickat in och haft kontakt med en privat klinik som jobbar ihop med bla livio i Malmö. Men jag tror ett besök kostar som att gå till en vårdcentral. Sist jag var där och pratade bara och blev undersökt om jag hade en infektion så betalade jag 300 kr. Tror att det blir samma nu med utredningen. Men är många på kö tror jag och nu på sommaren har inte gyn på sjukhuset öppet. Ska googla på Werlabs. 
    Okej men då va det inte så farligt. 
    Jag ska ta blodprover på werlabs. Kostar en del men känner vården inte gör någon riktig utredning. Så jag tar saken i mina egna händer.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-30 22:45:42 följande:

    Beställde hem progesteronkräm idag, hoppas på effekt av den inför nästa cykel!


    Jag har köpt inositol pulver :p
    Önskar vi alla plussar samtidigt. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-30 22:47:30 följande:
    Jag har köpt inositol pulver :p
    Önskar vi alla plussar samtidigt. 
    Jaa det hade varit så mysigt! Är din temp fortfarande låg?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-01 07:38:38 följande:
    Jaa det hade varit så mysigt! Är din temp fortfarande låg?


     Stiger sakta men tappen va öppen igår. Så vet inte hur jag ska tolka allt nu. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-01 08:58:56 följande:
     Stiger sakta men tappen va öppen igår. Så vet inte hur jag ska tolka allt nu. 
    Fortsätter tempen vara hög så ser det ju absolut ut som att du har ägglossat, svårt att säga vilken dag bara..
  • Fyrklöverns

    Hej tjejer,

    Jag följer och hejar på er! Lycka till med progesteronet alla, hoppas det funkar, så himla kul om ni plussar samtidigt efter era nya försök :) 
    Dalarna jag tror att du ägglossade på CD23 eller CD25. Kolla om du får till något mer tecken, torkade sekretet plötsligt upp? Brukar du känna smärtor? 


    En uppdatering från mig. Jag åkte in med ambulans igår pga buksmärtor och svimningskänsla. Det visade sig att äggledaren med min ektopiska graviditet brustit. Opererades akut och man tog bort äggledaren. Jag hade en liter blod i buken. Det som är mest frustrerande är att jag tog cellgiftssprutorna istället för att välja operation direkt för två veckor sedan då jag var orolig för att opereras och ville inte ta bort äggledaren. Sen sitter man här ändå utan den och en liter blod fattigare samt får ej bli gravid inom 6 månader. Det är allt märkligt hur det kan bli men jag är glad att jag har livet i behåll och bra stöd från min man som är min klippa. Vi kämpar på på vårt egna sätt framöver. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?