• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 05:10:10 följande:
    Eller så gör vi som en del har gjort. Lägger till oss efter vi har plussat xD  
    Hahaha va, har folk på riktigt gjort det? xD undrar verkligen vad tanken med det är..
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-06 07:50:59 följande:
    Hahaha va, har folk på riktigt gjort det? xD undrar verkligen vad tanken med det är..
    De är inte ofta men har sett det har hänt. Tror dom vill bara ha en massa grattis. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 08:54:27 följande:
    De är inte ofta men har sett det har hänt. Tror dom vill bara ha en massa grattis. 
    Så är det nog. Känns nästan lite hånfullt mot alla andra som kämpar och längtar..
  • Fyrklöverns

    Haha de är så pinsamma som lägger till sig efter att de plussat.

    Tänk er att ni väntat så länge så sannolikheten blir bara högre och högre för varje månad att just ni får plus, så tänkte jag iaf och det stämde för fick två plus på raken efter ett års försök. 


    Kan ni inte köra en egen BIM lista här? Så har jag också lite koll och kan heja på er :) 

  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-07-06 14:25:05 följande:

    Haha de är så pinsamma som lägger till sig efter att de plussat.

    Tänk er att ni väntat så länge så sannolikheten blir bara högre och högre för varje månad att just ni får plus, så tänkte jag iaf och det stämde för fick två plus på raken efter ett års försök. 


    Kan ni inte köra en egen BIM lista här? Så har jag också lite koll och kan heja på er :) 


    Det är ju faktiskt smart! Har jag en normal cykel denna månaden så borde jag ha bim 23/7 :) 
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-06 14:25:05 följande:

    Haha de är så pinsamma som lägger till sig efter att de plussat.

    Tänk er att ni väntat så länge så sannolikheten blir bara högre och högre för varje månad att just ni får plus, så tänkte jag iaf och det stämde för fick två plus på raken efter ett års försök. 


    Kan ni inte köra en egen BIM lista här? Så har jag också lite koll och kan heja på er :) 


    Jag försöker också tänka så, tack för peppen :) hur går det för dig, mår du bättre?

    Jag börjar på BIM-listan :)

    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
  • Dalarna91

    BIM lista; 
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    9/7-12/7 dalarna91, 8e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

    Är jag "bara" på 8e försöket. Känns som längre. Men antar det känns längre då jag haft 2 missfall och det har mist ca 2-3 månader med det. 

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-06 15:34:54 följande:

    BIM lista; 
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    9/7-12/7 dalarna91, 8e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

    Är jag "bara" på 8e försöket. Känns som längre. Men antar det känns längre då jag haft 2 missfall och det har mist ca 2-3 månader med det. 


    Kan tänka mig att missfallen gör att det känns längre, under den tiden ?missade? du ju några försök.

    Jag tänkte passa på att fråga er en grej jag har grubblat på, i höstas vid vårt andra försök fick jag svaga svaga streck på graviditetstest men började blöda två dagar senare, jag antog då att det var mensen och att testen visade fel. Men såhär i efterhand undrar jag om det inte var ett väldigt tidigt missfall, jag hade mycket mer mensvärk än jag brukar men blödde inga klumpar. Hade ni tolkat dessa testen som positiva?


    Det är ett par olika test men de hamnade i oordning så kan inte säga vilka som är samma :P Vad tror ni?
  • evelinagra1

    BIM lista; 
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    9/7-12/7 dalarna91, 8e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 

    23/7 evelinagra1 : 15e försöket första barnet 

  • Dalarna91

    Ljm91; de ser ut vara svagt positivt test. När jag är osäker så brukar jag ta ett digitalt. Då blir det inga gissningar. 
    Men om det är positivt, (som jag tror) så har du lyckats blivit gravid en gång. Och ett missfall är normalt. Så då är chansen stor du behåller när du blir gravid igen. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?