• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91

    Vad trist att PMSen hälsar på Pinkflower, men förhoppningsvis är det graviditetssymtom förklätt som PMS :) ska du testa något innan BIM?

    Håller tummarna för att det inte blir några spottings Dalarna, hur känns det annars? Några symtom?

  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-08 07:14:37 följande:

    Vad trist att PMSen hälsar på Pinkflower, men förhoppningsvis är det graviditetssymtom förklätt som PMS :) ska du testa något innan BIM?

    Håller tummarna för att det inte blir några spottings Dalarna, hur känns det annars? Några symtom?


    Känner ingenting. Så får bara vänta och se antar jag. 
    Hur går det för er andra?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-08 10:39:22 följande:

    Nu börjar jag känna något. Och de är nog mensen som är på väg..


    Neeej vad tråkigt, håller alla tummarna för att det inte är mensen!
  • Pinkfloweer

    Så tråkigt att läsa dalarna! Hoppas det bara är molvärk som symtom! 
    Ljm jag kommer inte testa nåt innan bim, är så trött på alla negativa tester vid detta laget så väntar till mensen visar sig. Ska du testa innan bim, och ni andra hur gör ni numera med det ? Ja har typ 30 graviditetstest stickor liggande och väntar dock...köpte flerpack precis i början av försöken, man blir väl gravid lagom till sista stickan ska användas hahah...hopplöst

  • Dalarna91

    Då kommer det ett inlägg.som inte har med graviditet osv. Men antingen skriver jag här eller så blir det snart en explosion hos mig xD 
    Iaf är på Öland nu för semester. Sambos bror och flickvän är med. Jag vill bara kasta henne i havet. 
    Hon är från utlandet men kan någolunda svenska men pratat bara engelska. Varför prata engelska när hon kan svenska men kan bli bättre. Man blir inte bättre om man inte övar. Hon pratar så lågt och mumlar så man hör inget och man kan inte säga "va" flera gånger utan man chansar ibland vad hon säger. 
    Hon pratar som en bäbis!!! På riktigt. Gälligt och bäbis röst. Ställer hon en fråga så svarar jag. Men fem minuter senare frågar hon någon annan. När jag pratar med henne så pratar jag saltare och tydligare, pratar annars väldigt fort. 
    Förlåt med ett riktigt gnäll inlägg xD 

  • LJM91

    Pinkflower jag kommer nog inte heller testa, blir deppig bara vid tanken på negativa test. Sen är det visserligen lika jobbigt att se blod på pappret när mensen kommer, så det lite pest eller kolera för min del.

    Dalarna, det där låter riktigt drygt! Hoppas du kan stå ut utan att kasta henne i havet, kanske blir dålig stämning om du gör det xD bor ni tillsammans eller har du möjlighet att pausa från henne då och då?

    Min temp var jättehög i morse och igår i morse, beror på säkert på min öroninflammation men har inte feber under dagarna så kan inte låta bli att hoppas att det är ett positivt tecken. Hade 37,08 igår och 37,11 idag, brukar ha typ 36,6. Men fyra dagar efter ägglossning är väl lite tidigt ändå för att det ska gå att utläsa något..

  • Pinkfloweer
    LJM91 skrev 2022-07-08 12:37:34 följande:

    Pinkflower jag kommer nog inte heller testa, blir deppig bara vid tanken på negativa test. Sen är det visserligen lika jobbigt att se blod på pappret när mensen kommer, så det lite pest eller kolera för min del.

    Dalarna, det där låter riktigt drygt! Hoppas du kan stå ut utan att kasta henne i havet, kanske blir dålig stämning om du gör det xD bor ni tillsammans eller har du möjlighet att pausa från henne då och då?

    Min temp var jättehög i morse och igår i morse, beror på säkert på min öroninflammation men har inte feber under dagarna så kan inte låta bli att hoppas att det är ett positivt tecken. Hade 37,08 igår och 37,11 idag, brukar ha typ 36,6. Men fyra dagar efter ägglossning är väl lite tidigt ändå för att det ska gå att utläsa något..


    Förstår helt, man orkar inte mer negativt nu! 
    Håller tummarna för att din temp fortsätter vara hög och visar sig vara ett gott tecken!! :)
  • Fyrklöverns

    LJM jag mår bättre o bättre för varje dag, känner att kämparglöden börjar tändas igen inför framtida nya försök mot bebis :)

    Hoppas att din öroninflammation ger med sig snart. Som flera har skrivit någon enstaka Ipren vid sjukdom kommer inte minska dina chanser drastiskt, det finns ju som sagt mycket värre substanser folk intar och får barn ändå. Det viktigaste är att din kropp mår bra <3
    Roligt med temp runt 37 grader, det bådar gott att den stack iväg några dagar efter ägglossning. 


    Jag tyder dina stickor som positiva. Att flera test skulle visa falskt positivt har jag svårt att tro och efter många tokblanka test känner man igen när man ser ett streck direkt. Jag fick själv inte mycket starkare på rfsu med första graviditen som slutade i missfall 4 dagar efter BIM. Digitalt morgontest visade positivt 5 dagar innan BIM, sen testade jag inte mer med digitala efter det. Blödningen som kom var precis som en vanlig mens. 
    Så nu vet du iaf att du mest troligt kan bli gravid :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?